Przednie amorki

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Przednie amorki

Postprzez Wiz czwartek, 17 stycznia 2008, 10:01

Mam pytanie do czytajacych, dotyczy ono przednich amorkow.
Po jakim przebiegu zmienialiscie na nowe??
Wiem ze przebieg nie jest wykladnikiem zuzycia (tyle ze na naszych drogach wszyscy niszcza je tak samo - poza Wrockiem tam niszcza szybciej)
Pytam bo mam problemy z trakcja i zastanawiam sie czy jest to wina opon czy amorkow. Opony sa raczej dobre (jesli chodzi o stan bierznika) wiec raczej je wykluczam.
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Postprzez _ONE_ czwartek, 17 stycznia 2008, 11:26

Co do przebiegu to ja się nie wypowiem, bo był kręcony, ale oprócz samych amorków w kolumnie masz też łożysko i gumę (na górze), które oczywiście zużywają się i mogą powodować odczuwalną niestabilność, springi też lubią rdzewieć i odłamywać się po kawałku... no i jest jeszcze tyle innych ciekawych miejsc. Myślę, że szarpak i tester prawdę Ci powie... BTW jak będziesz zmieniał amorki to pomyśl nad gazowymi :idea:
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Lucass czwartek, 17 stycznia 2008, 13:43

Uściślij jakie problemy
:)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez madcow czwartek, 17 stycznia 2008, 15:48

_ONE_ napisał(a):[...] oprócz samych amorków w kolumnie masz też łożysko i gumę (na górze), które oczywiście zużywają się i mogą powodować odczuwalną niestabilność, springi też lubią rdzewieć i odłamywać się po kawałku... no i jest jeszcze tyle innych ciekawych miejsc. Myślę, że szarpak i tester prawdę Ci powie...


potwierdzam... po wymianie amorków (135kkm) bezpieczenstwo kultura jazdy sie polepszyła, ale mechanik nie zauwazyl ze mam luz na jakims draństwie, problem nie byl duzy, ale jak zmienialem oponki na zimowe to i przy okazji kangoo'rek spedzil 2 dni na wrsztacie (mechanik nie ta cześć zamówił) ... ale teraz smiga jak nówka

_ONE_ napisał(a): BTW jak będziesz zmieniał amorki to pomyśl nad gazowymi :idea:


hmmm... moze sa i ciche ale na malych predkosciach strasznie buja autkiem
___________________
urodzony 1999 r.
kolor Niebieski Metalik
silnik 1,4 benzyna
płec samiec z ogonkiem
madcow
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 89
Dołączył(a): poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: kłodawa

Postprzez _ONE_ czwartek, 17 stycznia 2008, 18:38

madcow napisał(a):hmmm... moze sa i ciche ale na malych predkosciach strasznie buja autkiem


Buja to na olejowych, na gazowych mocno trzęsie na nierównościach... usuwa plomby z zębów, i miażdży kręgi :twisted:
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Wiz czwartek, 17 stycznia 2008, 19:23

_ONE_ napisał(a):
madcow napisał(a):hmmm... moze sa i ciche ale na malych predkosciach strasznie buja autkiem


Buja to na olejowych, na gazowych mocno trzęsie na nierównościach... usuwa plomby z zębów, i miażdży kręgi :twisted:


Wlasnie o to chodzi - ma byc twardo i stabilnie w zakretach :twisted:

Lucass napisał(a):Uściślij jakie problemy


Brak trzymania w zakretach - przejazd po rondzie z predkoscia wyzsza niz 30km/h to juz wyzwanie. Ostatnio zauwazylem ze dluzej bede zyl jak zamiast hamulca bede uzywal gazu - hamowanie to wyzwanie. Dodanie gazu, takie do deski jak podczas wyprzedzania, skutkuje buksowaniem kol, nie byloby to takie niezwykle gdyby nie drobny fakt ze dzieje sie to do 3 biegu wlacznie i to bez sniegu.
Cholera nawet 30 letni maluch lepiej sie trzyma drogi niz moj torbacz w tej chwili :?
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Postprzez Lucass czwartek, 17 stycznia 2008, 19:37

Jeżeli jako przyczynę wykluczymy to, że jezdnie w tej chwili są ku...sko śliskie bo brudne i wilgotne, dawno nie płukane deszczem itp, a ciągle nawilżane mgłą, tym co z okolic spłynie i zasypywane pyłem oraz to, że przyzwyczajony do szerokich kapci nijak nie możesz nawyknąć do zimówek, to pozostaje tylko geometria zawieszenia. Trzeba by sprawdzić dokładnie wszystko od końcówek drążków poprzez silentbloki wahaczy, i mocowanie amorów, Jednym słowem, jak pisał _ONE_ - szarpaki i wszystkie punkty gdzie może pojawić się luz.
Na początek jednak radziłbym w słoneczny dzień popróbować na suchym parkingu. U siebie też zaobserwowałem podobne zjawisko. Totalna podsterowność w zakrętach. Ale po mojemu to wina zapylonych i wilgotnych jezdni.
A to co piszę wydaje się potwierdzać buksowanie u Ciebie na 3-cim a u mnie na 2-gim biegu. Ta różnica w momencie... :(
:wink:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez Masaccio czwartek, 17 stycznia 2008, 19:43

Lucass, u nas to samo, strasznie ślisko. Wciśnięcie gazu na zakręcie powoduje poślizg przodu, nawet raz udało mi się wprowadzić w poślizg też tył.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Lucass czwartek, 17 stycznia 2008, 20:02

Bo to jest najgorszy syf jaki może być :evil: :evil: :evil:
Kurz (z piasku, żwiru, soli) lekko zawilgocony np mgłą, wodą naniesioną z bocznych uliczek przez samochody albo "ściekniętą", tworzy cieniutką warstwę błotka, które jest zaj...scie śliskie. Nie widać tego cholerstwa bo jezdnia wygląda jak po prostu mokra, a jedzie się po tym jak po lodzie. To tak jak podczas deszczu w lecie. Najniebezpieczniejsze jest pierwsze kilka minut opadów, dopóki deszcz nie zmyje brudu z jezdni. Spłukana jezdnia jest zupełnie inna.
Pozostaje czekać na wiosnę i deszcz, taki porządny :twisted:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez _ONE_ czwartek, 17 stycznia 2008, 20:28

A ja się ostatnio zastanawiałem czy aby mi się sprzęgło przypadkiem nie ślizga :lol: :lol: :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron