Strona 1 z 2
szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 12 marca 2008, 03:00
przez stAsss
Witam
Panowie byłem u mechanika, dobrego dodam, i mnie załamał...problem mam taki, silnik po przejechaniu 2 kilometrów szybko sie grzeje, widzę to po wskazówce która szybko mknie ku górnej pozycji, hmmm popatrzyłem pod maskę, brak płynu w zbiorniczku, dolałem lecz go nie za sączyło, popatrzyłem pod spód samochodu i zobaczyłem, że cieknie mi chłodnica na złączeniu z plastikowa częścią gdzie idzie rura która sie łączy z plastikowa...wiecie na pewno, tam są zaginane na tą część plastikowa blaszki, tym sie chyba trzyma. Wracając do tematu to pomyślałem, że może padła pompa wodna, mechanik sprawdził i jest ok (na mocy nie straciło nic auto), rozebrali do termostatu, jest ok, ale nie daje ciśnienia na wężykach i jak sie przyłoży ręką do zbiorniczka to też nie czuć żadnych zmian, a chyba powinno, no i właśnie wracając do faktu to koleś nastraszył mnie, że możliwe że pękła głowica, ale to chyba auto by osłabło i dodatkowo bulczało by w zbiorniczku lub coś takiego a tam nic nie czuć.....proszę bardzo o pomoc bo nie wiem co począć z tym fantem, czemu nie ma obiegu jak niby pompka chodzi
Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 12 marca 2008, 08:59
przez branio
Zapowietrzanie się układu przez nieszczelność przy chłodnicy.
Zlikwidować wyciek, odpowietrzyć i będzie ok.
Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 12 marca 2008, 10:12
przez mumin
Tutaj muszę poprzeć kolegę. Mialem takie same objawy w poprzednim pojeździe. Gokładnie usuń nieszczelnośći i odpowietrz. Branio ma rację.
PS. Jak zwykle.
Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 12 marca 2008, 19:37
przez Lucass
Też potwierdzam. Układ pracuje w systemie obiegu zamkniętego. Na ciepło przy nadciśnieniu, na zimno przy lekkim podciśnieniu. Jak masz nieszczelność to na ciepło ucieka płyn, a przy stygnięciu do układu zasysa się powietrze. Najpierw uszczelnij potem odpowietrz, dolej płynu i czekaj. Jak ustąpi ciesz się. A dopiero jak nie - martw się o inne przyczyny.
BTW1 Też tak miałem.
BTW2 Tak jak pisze
muminBranio ma rację.
PS. Jak zwykle.

Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 12 marca 2008, 19:45
przez stAsss
Dziękuję w ogóle za zainteresowanie i chęć pomocy lecz niestety nie, sprawdziłem to i zonk, razem z gościem z serwisu renaulta odpowietrzyliśmy układ chłodzenia, no bez uszczelniania chłodnicy gdyż wyciek jest minimalny(wilgotne koło łączenia chłodnicy po prawej jej stronie z częściami plastikowymi które podłącza sie do rury) hmm czyli nie wiem czy sprawdzać ta głowice czy sa jeszcze inne możliwości mniej ciągnące finansowo kieszeń??
Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 12 marca 2008, 20:04
przez Lucass
No dobra. Odpowietrzyliście i co? Ucieka gdzieś dalej? Tzn ubywa płynu w zbiorniczku, a na podłodze go nie ma?
Jeśli tak to może iść w olej albo w cylindry.
1. emulsja pod korkiem oleju
2. lekka para lub dym z rury
Nie ma cudów nie znika bez śladu.
Ale nawet wówczas nie musi o tyć głowica. Może być uszczelka pod głowicą.
Coś ten mechanik za bardzo na tę głowicę napalony

Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 12 marca 2008, 20:16
przez stAsss
hmm dziękuje za pocieszenie hehe, zawsze chwila w spokoju, w piętek wszytko sie wyjaśni, a jeżeli nie wszystko to może chociaż troszeczkę, no przyznam, że para właśnie się ulatnia, minimalnie ale sie ulatnia...
Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 12 marca 2008, 20:37
przez Lucass
Uszczelka...
Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 26 marca 2008, 16:05
przez stAsss
Witam jeszcze raz, muszę przyznać że temat nie został jeszcze do końca rozwiązany, dodam, że nikt nie rozkręcał silnika by wymieniać uszczelki, a w serwisie kazali tylko wymienić chłodnice, tak też zrobiłem tylko, że problem szybkiego podnoszenia się wskaźnika nie zaginął, a do tego gdy jest w pozycji 1/2 w samochodzie upał niesamowity, gdyż włączam obroty wentylatora, i cieple powietrze na maxa, gdyż to pomaga opadaniu wskaźnika, a co mnie dziwi to chłodnica jest zimna, podobno tak ma być gdyż nagrzewnica otwiera obieg na chłodnicę przy osiągnięciu dopiero odpowiedniej temperatury, TO PRAWDA?? czy może otwiera sie zależnie od ciśnienia w obiegu (dla uzasadnienia dodam, że mam to auto od nowości i jeszcze nigdy nie zauważyłem by wskazówka przekroczyła mi nawet w upalne lato pozycje 1/3 przy dość wysokich obrotach... proszę więc może ktoś udzieli mi jeszcze kilka wskazówek?? pozdro
Re: szybkie grzanie sie silnika 1,9dti 2000

Napisane:
środa, 26 marca 2008, 16:30
przez Lucass
Termostat otwiera obieg przy określonej temperaturze, zwykle około 90*C
Jeżeli tak jak piszesz sprawdzili ten termostat, to powinien być ok ale skoro sie grzeje...
Termostat to zwykle pierwszy element, który zawodzi i daje takie objawy.
Jeżeli nic już nie cieknie i układ nie jest zapowietrzony to sprawdziłbym go jeszcze raz.