Strona 1 z 1
jeszcze problemy

Napisane:
czwartek, 15 maja 2008, 17:52
przez tomekb
witam jestem po zmianie cewki na nową i przewodach ,świecach autko chodzi lepiej i mniej przerywa ale jeszcze nie chodzi tak jak powinno przy wsokich obrotaach na 4 biegu i5 zapala się kontrolka spalin miga i gaśnie czasami jeszcze czuję lekkie przerywaniew serwisie byłem na kompie i nic nie wykazał 0 błedów 130pln szlag trafiło jak się wkur..... to kupię nowy silnik hi hi ale tak pow.corobić trochę mnie to kosztowałocewkę wziełem valeo w sklepie mówiłem że sagema nie chcę a co się okazało że waleo też ma sagema ale trudno już kupiłem panowie jakieś sugestie co robić a przy okazji zbliżają sie wakację jeśli ktoś będzie jechał do łeby może do mnie wpaśc mieszkam w lęborku pozdrowionka
Re: jeszcze problemy

Napisane:
piątek, 16 maja 2008, 18:35
przez darox
To może być sonda lambda.Na podstawie wskazań sondy komputer steruje pracą silnika.Problem z sondą polega na tym,że jej usterkę czasami jest trudno zdiagnozować(zwłaszcza jak "pada" powoli a nie od razu).Awarii sondy bardzo często oprócz objawów które opisałeś towarzyszy zwiększone zużycie paliwa.
Re: jeszcze problemy

Napisane:
piątek, 16 maja 2008, 18:41
przez tomekb
dobra dobra ale która mm dwie jedna przed kat a druga za jak to sprawdzić
Re: jeszcze problemy

Napisane:
piątek, 16 maja 2008, 22:33
przez Lucass
Najlepiej po kolei

miernikiem
Mądra książka napisał(a):Napięcie pomiędzy stykami nr 45 i 80 ECU (kompa) przekazywane przez sondę (tą z za katalizatora) powinno oscylować w granicach 0,1 do 1V w zależności od składu mieszanki.
mieszanka uboga 20 +/- 50 mV
mieszanka bogata 840 +/- 70 mV
różnica pomiędzy mieszanka bogatą a ujemną powinna wynosić con. 500 mV. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony może to oznaczać uszkodzenie obwodu podgrzewania sondy.

Re: jeszcze problemy

Napisane:
sobota, 17 maja 2008, 00:32
przez rafalm1978
Lucass napisał(a):Najlepiej po kolei

miernikiem
Mądra książka napisał(a):Napięcie pomiędzy stykami nr 45 i 80 ECU (kompa) przekazywane przez sondę (tą z za katalizatora) powinno oscylować w granicach 0,1 do 1V w zależności od składu mieszanki.
mieszanka uboga 20 +/- 50 mV
mieszanka bogata 840 +/- 70 mV
różnica pomiędzy mieszanka bogatą a ujemną powinna wynosić con. 500 mV. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony może to oznaczać uszkodzenie obwodu podgrzewania sondy.

Czy numeracja stykow odnośiła by się też do silnika 1,2 8V

Re: jeszcze problemy

Napisane:
sobota, 17 maja 2008, 07:26
przez Lucass
rafalm1978 napisał(a):Czy numeracja stykow odnośiła by się też do silnika 1,2 8V

Nie.
Ale skoro prosisz
Mądra książka napisał(a):sonda przekazuje napięcie od 0,5 do 0,85V na podstawie składu mieszanki. Napięcie przy temp 850*C pomiędzy stykami 4 i 22 (ECU o ząłczu 35 stykowym) lub 17 i 18 (ECU o złączu 55 stykowym):
Mieszanka bogata - powyżej 650 mV
mieszanka uboga - 0-80 mV
Re: jeszcze problemy

Napisane:
sobota, 17 maja 2008, 22:34
przez rafalm1978
Lucass napisał(a):rafalm1978 napisał(a):Czy numeracja stykow odnośiła by się też do silnika 1,2 8V

Nie.
Ale skoro prosisz
Mądra książka napisał(a):sonda przekazuje napięcie od 0,5 do 0,85V na podstawie składu mieszanki. Napięcie przy temp 850*C pomiędzy stykami 4 i 22 (ECU o ząłczu 35 stykowym) lub 17 i 18 (ECU o złączu 55 stykowym):
Mieszanka bogata - powyżej 650 mV
mieszanka uboga - 0-80 mV
Dzięki bardzo , sam sobie przetestuje sondę .
Po co zaraz kompa podłączać i kasę płacić

P.S. ,atak apropo co to za mądra książka

Re: jeszcze problemy

Napisane:
niedziela, 18 maja 2008, 07:23
przez Lucass
rafalm1978 napisał(a):P.S. ,atak apropo co to za mądra książka

Nawet dwie
1. Renault Clio mod 98-01 wyd. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności
2. Renault Megane mod. 92-02 wyd. j.w.
Gama silników podobna. Niestety w tych pozycjach nie ma diesli

Re: jeszcze problemy

Napisane:
poniedziałek, 26 maja 2008, 18:01
przez tomekb
witam to jaką sądę mam wreszcie wymienić tą pierwszą przed kat czy za kat lukas a ,która jest odpowiedzialna za pracę silnikiem i spalaniem ta pierwsza czy druga tak jak pisałem wcześniej mam sil 1,4 i dwie sądy
Re: jeszcze problemy

Napisane:
poniedziałek, 26 maja 2008, 22:43
przez Lucass
Nie pisałem o wymianie tylko o sprawdzeniu wartości napięć. A której?
Też napisałem, popatrz dokładnie
Za pracę silnika i spalanie odpowiadają obydwie. Druga - przed katalizatorem - umożliwia większą dokładność w doborze mieszanki.