Strona 1 z 3

Sprężyna

PostNapisane: niedziela, 29 czerwca 2008, 15:59
przez george
... pękła po 218 tyś użytkowania ( jakiego, to wiecie ;) ).
Ciekawostką jest to, że kangur niewiele dał po sobie poznac;
pojawiły się lekkie drgania kierownicy przy 130-140km/h i pojawiło się ścinanie opony po wewnętrznej stronie.
W warsztacie na podnośniku okazało się, że pękła prawa sprężyna na ostatnim dolnym zwoju - więc torbacz przysiadł prawie niezauważalnie. Kolejną konsekwencją tego złamania, jest pojawienie się wycieku z amortyzatora :cry:
Przy okazji, doradzono mi wymianę wszystkich 4 nadwyrężonych już, tulejek gumowych w wahaczach :cry:
Po poznaniu tych niemiłych faktów, dopiero uświadomiłem sobie, że przed ok. tygodniem usłyszałem głuche metaliczne stuknięcie - delikatniejsze ale podobne do pękania drążka skrętnego.
Czy powinienem wymieniac sprężyny i amorki po obu stronach ?
Czy koszty będą powalające ?
Branio, warto te części ściągac ?

Wszelkie dobre rady mile widziane :!:

Re: Sprężyna

PostNapisane: niedziela, 29 czerwca 2008, 20:15
przez gregorgregor
amory zawsze wymienia się parami,nie pojedyńczo :!:

Re: Sprężyna

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 08:06
przez Lucass
Sprężynę - tę dobrą - też bym wymienił . Po co ma strzelić druga na nowym amorze.
A koszty? Wszystko zależy jakie to mają być sprężyny i jakie amory ;)

Re: Sprężyna

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 08:39
przez Bullitt
george napisał(a):Czy powinienem wymieniac sprężyny i amorki po obu stronach ?


Bezdyskusyjnie

george napisał(a):Czy koszty będą powalające ?


Nie

Re: Sprężyna

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 12:48
przez Lucass
Przy okazji obejrzyj łożyska oporowe amorów (te w gniazdach) i gumy. Po takim przebiegu warto sprawdzić.
Jak przyjedziesz do nas to będziesz miął zniżkę na montaż ;)

Re: Sprężyna

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 13:25
przez george
łożyska oporowe i gumy wymieniałem w kwietniu ubiegłego roku :arrow: jak wyglądały stare widział osobiście np. Bulit na spocie warszawskim :)

Panowie, powiedzcie mi czy występują różne grubości sprężyn ?
Gośc w warsztacie zmierzył to co mi wypadło :arrow:
Obrazek
:arrow: i stwierdził 13,5mm, potem otworzył katalog i powiedział, że wszystkie torby mają 12,3mm :!: :?:

Re: Sprężyna

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 14:42
przez gregorgregor
Grubość jest raczej zależna od producenta,ważna natomiast jest twardość sprężyny,czyli odporność na ugięcie i tu trzeba dokładnie określić do jakiego skoczka ma ona być ,chodzi o silnik-diesel czy benzyna.O to powinien pytać sprzedawca jak będziesz kupawał.

Re: Sprężyna

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 15:16
przez Lucass
No to interesowałoby mnie do którego silnika będzie najtwardsza...?

Re: Sprężyna

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 16:05
przez gregorgregor
oczywiście do diesla,jest najcięższy. :lol:

Re: Sprężyna

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 17:28
przez Lucass
Niom...
ale któren?
stawiam na 1,9 dTi :roll: