Strona 1 z 1

Smród z nawiewów

PostNapisane: poniedziałek, 11 sierpnia 2008, 23:08
przez Alize2004
Witam

Pojawił się u mnie nieprzyjemny zapach z nawiewów powietrza. Dodatkowo strasznie wysusza i gryzie to w oczy. Próbowałem to odkazić preparatem ale nic nie pomaga.
Według wstępnej diagnozy leci to z wentylatora nawiewu.
Wentylator pracuje normalnie i nic nie wskazuje na to, żeby się upalał.
Czy ktoś spotkał sie z takim przypadkiem.

Pozdrawiam
Jacek

Re: Smród z nawiewów

PostNapisane: poniedziałek, 11 sierpnia 2008, 23:48
przez L-irek
Przede wszystkim to"Jestem tu nowy" .
Poza tym trochę skąpo z informacjami - jest klima ili nie :?: :?: :?:
Jak jest to zacznij od wymiany filtra , bo tam wygląda pewnie tak jak w reklamach TV Domestosa . :lol: :lol: :lol:
Pozdr.
L-irek

Re: Smród z nawiewów

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 21:29
przez MZ_MZ
A kiedy odgrzybiałeś klimę?

Bo ja 2 razy w tym roku.
:shock:

Re: Smród z nawiewów

PostNapisane: środa, 27 sierpnia 2008, 20:44
przez Alize2004
Nie pytam o podstawy.
To nie grzyb i nie klima chociaż jest.
Temat jest niestandardowy.
Spotkałem się z czymś takim przy monitorach kineskopowych kiedy upalał sie polietylen lub jakis taki plastik.
Mam umówione spotkanie z doradcą technicznym Renault Polska. Dam znać jak coś wymyśli.
Pozdrowienia

Re: Smród z nawiewów

PostNapisane: środa, 27 sierpnia 2008, 22:04
przez Lucass
Jedyne co mi się nasuwa to coś z silnikiem wentylatora. No chyba, że ciągnie coś z pod maski. Spróbuj w czasie jazdy włączyć obieg zamknięty otworzyć okna i porządnie przewietrzyć, po czym zamknąć okna i wąchać. Jeżeli będzie śmierdzieć - to z silnika wentylatora.

Re: Smród z nawiewów

PostNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2008, 06:43
przez branio
Wyczyścić parownik i odgrzybić
Jak dywaniki?

Re: Smród z nawiewów

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 11:36
przez Alize2004
Witam ponownie

Okazało się że za smród odpowiedzialna jest upalająca się opornica wentylatora nawiewu.
Sprawa jest poważna, bo dotyczy zdrowotności kierowcy i pasażerów.
Po wymianie opornicy, smród powoli ustępuje. Strasznie to wgryzło się w plastikowe przewody wentylacyjne.
Tak więc Renault zastosował w naszym zaawansowanym technologicznie samochodzie prymitywne rozwiązanie do regulacji obrotów wentylatora nawiewu. Niezależnie od ustawienia obrotów pobierana jest taka sama moc.
I tu pytanie do bardziej zaawansowanych elektrotechnicznie: Korzystny byłby tranzystorowy regulator napięcia zamiast opornicy. Czy ktoś o tym słyszał? Czy w innych modelach Renault jest coś takiego?

Pozdrawiam
Jacek