Strona 1 z 4

Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 08:01
przez Rafał
Witam, mam taki problem z kangoorem, jechałem sobie i nagle przestała działać turbina, max. obroty to 2000 dalej w czasie jazdy nie da rady, na postoju do 2000 ale powyżej strasznie mu ciężko, kopci jak zły, max, predkość to 8okm/h. Byłem wczoraj u mechanika najpierw stwierdził, że to sterownie turbiny a poźniej że to pompa paliwowa, co może być przyczyną? czy mógł by ktoś z warszaway lub okolic polecić jakiegoś porządnego mechanika który mógłby się tym zająć? Jade teraz do serwisu niech podepną go po komputer.
Pozdrawiam

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 08:44
przez Bullitt
EGR?

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 11:04
przez Rafał
Nie rozumiem? Nie znam się za bardzo na mechanice :)

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 11:32
przez MK
Zawór recyrkulacji spalin, odpowiadający za wpuszczanie części spalin na powrót do cylindra (ochrona środowiska). On lubi się zawieszać z powodu zanieczyszczenia.

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 15:18
przez L-irek
To akurat nic trudnego i skomplikowanego . Zajrzyj tuhttp://www.klubrenault.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=10 . Możesz to zrobić sam i przynajmniej będziesz mógł wyeliminować jedną z ewentualności .
Jako drugie stawiam na PRZEPŁYWOMIERZ - sam to przerabiałem , i też zaczynałem od eliminowania poszczególnych przypadłości ( więc i czyszczenie się odbyło )
No i nie przestrasz się , kiedy wyciągniesz EGR-a , a tam prawie nie będzie prześwitu tylko czarna maź .
Tak to już w Dieslach naszych jest , a samo wyczyszczenie na pewno nie zaszkodzi ( ja uznałem , po tym co zobaczyłem , że co najmniej raz w roku jest to konieczne )
Pozdrawiam
L-irek

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 16:11
przez Rafał
podpieli pod kompa, stawiają na turbine, podobno jak czujnik erg to wyświetla błąd u mnie błędów brak, a turbina nie działa. Czekam na telefon od serwisanta i zacznam rozglądać się za turbiną. :(

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 17:17
przez Wiz
Primo: jaki przebieg :?:
Secundo: najpierw wyczysc EGR bo jak bedzie zapchany to bledow nie bedzie tylko wlasnie takie objawy.
Pozdro

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 17:37
przez Lucass
Rafał napisał(a):stawiają na turbine

A ile stawiają... i czy ze swojej kasy?
Nic prostszego wymienić turbinę za kilka kzł, która de facto sprawną jest, "przy okazji" ;) :P wyczyścić EGR, po czym wręczyć kluczyki i powiedzieć "paaaanie, turbina była zajechana, wstawilimy nową bedzie dobrze, płaci pan 3600" (z kasą strzelam).
Zanim wtopisz konkretną kasę posłuchaj niegłupich rad, naprawdę doświadczonych posiadaczy dCi... :mrgreen:

PS Twoja "stara" turbina po lekkim liftingu trafi na allegro i kupi ją kolejny naiwny :twisted:

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 18:56
przez Rafał
Jutro wyjmą turbine i dadzą mi ją, pojade do gościa który je regeneruje i zobacze co się da zrobić, jednak wolał bym nową. Wiecie gdzie można dostać taką?
Koszt nowej w serwisie 6000zł
Regenerowanej w serwisie 3200zł
Ja mam do kupienia używaną za 1500zł (przebieg podobno 3000km) siedziała w dacii
Regeneracja 1300zł
Znam jeszcze gościa co sprzedaje nowe jutro się dowiem co i jak

Re: Problem kangoo 1.5 DCI

PostNapisane: środa, 10 września 2008, 19:06
przez Masaccio
Napisz jaki masz przebieg i na ile pewny. Lepiej chyba najpierw sprawdzić EGR :|