Strona 1 z 2

trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 11:42
przez JaRo_deBombel
Witam!

Mam kangoo 2000 1,4 beznyna i 3 problemy:
1. Od jakiegoś czasu nie włącza mi się wentylator chłodnicy podczas jazdy i silnik mi się przegrzewa. Po dłuższej jeżdzie zapala dopiero po dodaniu gazu, jak jest gorący. Zabawne jest to, że jak zgasze motor to wiatrak się często załącza i schładza silnik. Ale nigdy podczas jazdy obecnie. Może być to wina termostatu? (Taki czujnik wkręcony w blok silnika po stronie kierowcy).
2. Również ostatnio po zaciągnięciu ręcznego i opuszczeniu ręczny nie odpuszcza, tylko jest załączony podczas jazdy. Czuje, że coś blokuje auto, a podczas przyspieszania kontrolka ręcznego miga albo pali się ciągle, jak hamuje - gaśnie. To wina naciągu linki, czy czujnik łapie masę.
3. No i ostatnia sprawa. Mam ostatnio na biegu jałowym regularne pulsowanie silnika odczuwalne na nadwoziu i na dźwigni biegów. Czym to może być spowodowane. Świece? Pierścionki? Wtryskiwacze?

Sorry ,że trzy problemy za raz ale chce mieć wszystko w jednym miejscu.

Dzięki za ewentualną pomoc.

Skoro masz rocznik 2000 to pisanie w dziale poświęconym nowemu Kangoo (2008-> ...) jest niezbyt trafione.
Przesuwamy... (admin/mod)

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 17:09
przez Lucass
JaRo_deBombel napisał(a):Witam!
1. Od jakiegoś czasu nie włącza mi się wentylator chłodnicy podczas jazdy i silnik mi się przegrzewa. Po dłuższej jeżdzie zapala dopiero po dodaniu gazu, jak jest gorący. Zabawne jest to, że jak zgasze motor to wiatrak się często załącza i schładza silnik. Ale nigdy podczas jazdy obecnie. Może być to wina termostatu? (Taki czujnik wkręcony w blok silnika po stronie kierowcy).

A czemu sądzisz, że się przegrzewa? I skąd wiesz, że wcześniej wentyl w czasie jazdy się włączał?
Nie myl termostatu z czujnikiem temperatury. Termostat to zawór, a czujnik... to czujnik :lol: i zwykle wychodzą z niego kable.

JaRo_deBombel napisał(a):2. Również ostatnio po zaciągnięciu ręcznego i opuszczeniu ręczny nie odpuszcza, tylko jest załączony podczas jazdy. Czuje, że coś blokuje auto, a podczas przyspieszania kontrolka ręcznego miga albo pali się ciągle, jak hamuje - gaśnie. To wina naciągu linki, czy czujnik łapie masę.

Na początek regulacja i smarowanie linki hamulca. Kontrolka może się zapalać gdy hamulec nie odbija ale sprawdź też poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku.

JaRo_deBombel napisał(a):3. No i ostatnia sprawa. Mam ostatnio na biegu jałowym regularne pulsowanie silnika odczuwalne na nadwoziu i na dźwigni biegów. Czym to może być spowodowane. Świece? Pierścionki? Wtryskiwacze?

Co rozumiesz przez "pulsowanie"?
Drgania? :arrow: sprawdź poduszki silnika
"Pływanie obrotów"? :arrow: silnik krokowy - poszukaj i poczytaj

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: poniedziałek, 13 października 2008, 13:32
przez piotrek123
Z hamulcem to prawdopodobnie linka się zaciera i nie odbija,a po naciśnięciu pedału wraca,chłodzenie masz racje to może byc termostat(weź go do domu i zagotuj w garnku z płynem chł. powinien się otworzyc przy ok.103 stopniach)ewentualnie zmien płyn termostat się otwiera powyżej 100 stopni i jeśli masz dużo wody w układzie to nie będzie dobrego chłodzenia,a silnik tu sprawa bardziej skomplikowana to może byc wszystko i nic,u mnie po prostu silnik zaczął się konczyc takimi objawami,pozdrawiam :)

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: poniedziałek, 13 października 2008, 13:55
przez Wiz
piotrek123 napisał(a):.... termostat się otwiera powyżej 100 stopni i jeśli masz dużo wody w układzie to nie będzie dobrego chłodzenia...


Bardzo ciekawa teoria - prosze o rozwiniecie.

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: poniedziałek, 13 października 2008, 14:00
przez Lucass
Powiedziałbym rewolucyjna ;)
Ja też poproszę :mrgreen:

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: poniedziałek, 13 października 2008, 14:31
przez branio
piotrek123 napisał(a): termostat się otwiera powyżej 100 stopni

Jak jest zepsuty
piotrek123 napisał(a):
i jeśli masz dużo wody w układzie to nie będzie dobrego chłodzenia

Przyjmijmy że w układzie mieści się 5l płynu.Jeśli ktoś włączy do układu dodatkowe 5l a termostat będzie otwarty to układ nigdy nie osiągnie optymalnej temperatury

Takie tuzy jak Wy powinny takie oczywistości wiedzieć :mrgreen: :lol:

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: poniedziałek, 13 października 2008, 15:15
przez Wiz
Branio przeczytaj uwaznie :!: :!: :!: :!:
Za duzo wody powoduje za slabsze chlodzenie :!: :!: :!:

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: poniedziałek, 13 października 2008, 15:24
przez Lucass
Wszyscy macie rację! :lol:









prawie... :P

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: wtorek, 28 października 2008, 22:58
przez skarb
LUCASS !!!!

Wywal to stąd - w 2000 r nie było Kangurów z 2008 roku i to jeszcze dodatkowo 1.4 benzyna.

Czuje się zniesmaczony :lol: :lol: :lol:

NIe zaśmiecajcie podforum. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niom... tylko, że ten wątek już dawno został przeniesiony. Wszedłeś na jego cień. Sprawdź dokładnie :P (admin/mod)

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

PostNapisane: środa, 29 października 2008, 07:34
przez MK
skarb napisał(a):LUCASS !!!!

Wywal to stąd - w 2000 r nie było Kangurów z 2008 roku i to jeszcze dodatkowo 1.4 benzyna.

Czuje się zniesmaczony :lol: :lol: :lol:

NIe zaśmiecajcie podforum. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...


Napiszę to jeszcze raz, bo gdzie indziej już też to pisałem.
Takie sprawy załatwia się monitując post, a nie wrzeszcząc.
Tak poza tym, to co, boisz się w dziale "dotknięcia" starego beeeeeeeeeee Kangura, że "TWÓJ NOOOOOOWYYYY- 2008" czymś się zarazi od starych grzybów?