Strona 1 z 2

Coś z układem zasilania??

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 05:11
przez mumin
Witam. Bardzo nie lubię w tym dziale zaczynać wątków. Ale cóż czasami chyba muszę.
W moim skoczku padła sonda lambda pierwsza przed katalizatorem i w tym czasie zaczęła świecić pomarańczowa kontrolka przedstawiająca silnik. Po wymianie na nową sondę analiza spalin wykazała, że jest ok. Kontrolka świeci jednak nadal.
Ale jeszcze doszedł jeden objaw niepokoju. Kiedy silnik osiągnie temperaturę to zaczyna przerywać, dusić się tak jak gdyby dostawaj zmniejszoną dawkę paliwa. Poszarpie chwilę, straci moc, zwolni do 40 po czym dostaje kopa na kolejne 300 m i od nowa. W czasie zamułki na jak wrzucę na luz to potrafi zrzucić obroty jakby miał gasnąc i szybko je podnosi. Po postoju i wychłodzeniu jest ok.

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 07:58
przez branio
Wymień filtr paliwa.
Mam nadzieję że sondy nie wyrzuciłeś...

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 08:51
przez MK
Cewka WN???

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 10:05
przez mumin
branio napisał(a):Wymień filtr paliwa.
Mam nadzieję że sondy nie wyrzuciłeś...


a dlaczego miałem nie wyrzucić??

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 13:14
przez branio
Bo na 98% była dobra.

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 13:17
przez janusz99
Silnik pracował nierówno na niskich obrotach pojechałem więc na komputer i stwierdzili uszkodzoną sonde .Wymieniłem sonde i nadal zostałem z problemem ,
dopiero wymian świec pomogła . Sondy na szczęście nie wyrzuciłem .

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 16:03
przez jas
Obstawiam cewke :evil:

pozdrawiam

jas

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: środa, 8 października 2008, 05:17
przez mumin
branio napisał(a):Bo na 98% była dobra.


Ale o tym że była dobra to ja wiem. # miesiące temu założyłem używkę z powodu awarii oryginalnej. Wiedziałem jednak, że to rozwiązanie czasowe bo miała uszkodzony gwint więc ją wydmuchało z rury i tak oto trafiła do kosza. Teraz jest nówka.

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: środa, 8 października 2008, 17:09
przez Lucass
mumin napisał(a):Witam. Bardzo nie lubię w tym dziale zaczynać wątków. Ale cóż czasami chyba muszę.
W moim skoczku padła sonda lambda pierwsza przed katalizatorem i w tym czasie zaczęła świecić pomarańczowa kontrolka przedstawiająca silnik. Po wymianie na nową sondę analiza spalin wykazała, że jest ok. Kontrolka świeci jednak nadal.
Ale jeszcze doszedł jeden objaw niepokoju. Kiedy silnik osiągnie temperaturę to zaczyna przerywać, dusić się tak jak gdyby dostawaj zmniejszoną dawkę paliwa. Poszarpie chwilę, straci moc, zwolni do 40 po czym dostaje kopa na kolejne 300 m i od nowa. W czasie zamułki na jak wrzucę na luz to potrafi zrzucić obroty jakby miał gasnąc i szybko je podnosi. Po postoju i wychłodzeniu jest ok.

Ja bym stawiał na elektrykę w bardzo ogólnym rozumieniu. Cewki do sprawdzenia, czujnik GMP i wszelkie "odrutowanie". Szwankuje coś, co jest w komorze silnika i po nagrzaniu traci właściwości. Zakładam, że podpięcie sondy jest Ok.
A co do kontrolki, która nie zgasła - może trzeba wykasować błąd :roll: . Może wystarczy odłączyć na chwilę aku, albo wypiąć wtyk od komputera.
:)

Re: Coś z układem zasilania??

PostNapisane: środa, 15 października 2008, 05:20
przez mumin
Więc pojechałem i podłączyłem skoczka pod komputer. Było aż 6 błędów. Po krótkiej jeździe ponowne podłączenie i?? Błąd przegrzewania sondy lambda na wejściu do katalizatora.
Czy to możliwe, że nówka sonda jest padnięta??
Jak to sprawdzić??
A może jakieś inne przyczyny??
I czy to może być przyczyną dławienia po zagrzaniu silnika??