Usunięcie katalizatora

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Usunięcie katalizatora

Postprzez Lukasz_Kangoo wtorek, 5 października 2004, 10:08

Witam,

W związku z tym, że najprawdopodobniej skończył mi się katalizator :( (brzęczy mi coś w wydechu przy około 3500 obr/min) mam pytanie.
Czy usuwał ktoś w swoim 1.4 katalizator i czy miało to jakiś wpływ na działanie silnika (pozytywny lub negatywny)?
I dodatkowa sprawa. Mam instalację gazową. Zastanawiam się, czy usunięcie kata nie będzie także miało wpływu na działanie silnika na gazie.

Piszcie proszę o waszych doświadczeniach w tym temacie ;)
Lukasz Stawiarski
KANGOO 1.4 (K7J) CB
Warszawa #GG - 2535619
K.A.N.G.O.O.: Kinetic Artificial Neohuman Generated for Online Observation
Lukasz_Kangoo
Ojciec Założyciel
Ojciec Założyciel
 
Posty: 597
Dołączył(a): wtorek, 16 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PanKot środa, 15 czerwca 2005, 08:55

No i co? Brak odpowiedzi?
Też miałem ten problem i usunąłem katalizator. Mam wstawione kolanko zamiast kata.
Efektów na razie nie ma. Nie jest głosniejsza praca silnika - tak jak mnie straszono. Jeszcze nie wiem co będzie ze spalaniem.
W zasadzie nie odczuwam żadnej zmiany.
Kosztowało mnie to 50zł.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sw środa, 15 czerwca 2005, 09:32

Jak już wywalać kata, to wrzuć szerszą rurę. Wywalenie kata może dać przyrost mocy do 8%. Głośniejszy nie będzie. Spalanie na gazie pozostanie w normie, na benzynie nie wiem. Gdy staniesz przy wydechu będziesz wyczuwać zapach nie do konca spalonej benzyny lub gazu. Ale będzie on wyczuwalny tylko przy samym wydechu, więc się nie martw. Tyle doświadczeń.
Miałem zamiast kata strumienicę, ale zwykła rura wystarczy.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez PanKot środa, 15 czerwca 2005, 10:27

sw napisał(a):Jak już wywalać kata, to wrzuć szerszą rurę. Wywalenie kata może dać przyrost mocy do 8%. Głośniejszy nie będzie. Spalanie na gazie pozostanie w normie, na benzynie nie wiem. Gdy staniesz przy wydechu będziesz wyczuwać zapach nie do konca spalonej benzyny lub gazu. Ale będzie on wyczuwalny tylko przy samym wydechu, więc się nie martw. Tyle doświadczeń.
Miałem zamiast kata strumienicę, ale zwykła rura wystarczy.

Nie sądzę aby wzrosła mi moc o 8% - tak jak piszesz.
Szerszej rury teraz nie wstawię bo niedawno wymieniałem tłumiki i teraz nie mam na to kasy ale przy najblizszej wymianie zrobię to.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sw środa, 15 czerwca 2005, 11:32

dane ze skody felicii 1.3, którą jeździłem. MIałem strumienice (ale rura wystarcza) oraz sportowy filtr powietrza. Naprawdę dawało kopa. Przekonałem się o tym ostatnio, kiedy wymieniałem cały wydech i założyłem z powrotem kata (całkiem niezużyty, bo prawie nie jeździł). Teraz auto zrobiło się mulaste. 8% podaje za serwisem, który to robi i jest to zysk maksymalny.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez sw środa, 15 czerwca 2005, 11:34

aha, zapomniałem - jest też widoczne podniesienie momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów. To szczególnie przydaje się przy ruszaniu spod świateł ;)
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez PanKot środa, 15 czerwca 2005, 11:49

mam zamiar załozyć jeszcze filtr stożkowy. Może to wszystko razem da
jakąś odczuwalną poprawę.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Usunięcie katalizatora

Postprzez Grzelos środa, 15 czerwca 2005, 17:31

Czy poprawę to nie wiem, ale jak chcesz założyć filtr stożkowy, to musisz go dokładnie odizolować od ciepłego powietrza, które jest w komorze silnika żeby zadziałał. Poza tym musisz pamiętać, że filtr stożkowy przepuszcza znacznie wiecej mikrozanieczyszczeń niż filtr konwencjonalny, czy nwet sportowa wkładka. To owocuje szybdzym zużywaniem się silnika. No i jak juz chcesz coś robić z dolotem to pojedź do jakiegoś dobrego tunera (Chojancki, Grabowski), który pomoze Ci ukształtować dolot w taki sposób żeby to zagrało. Ale fajerwerków się nie spodziewaj - naprawdę odczuwalna róznice w mocy i momencie obrotowym da porządne przegrzebanie silnika (ostrzejsze wałki, polerka dolotu i wylotu, inne, większe zawory, itp, itd). Co do wycięcia katalizatora, to wczoraj na liście technicznej renault była ciekawa dyskusja - tytuł miała "rozbebeszam katalizator". Było tam sporo fachowych porad. Generalnie lepiej jest wyciąć kata i wstawić w to miejsce rure tej samej średnicy co normalna rura w reszcie układu. Zostawienie obudowy powoduje powstawanie jakichś fal i czegoś tam. Ogólnei polecam lekturę w/w dyskusji.
Gościnnie z Klubu Cytrynki:
Grześ Różycki
Xantia 2,0i 16v (138KM) Automatic '99 76000km
BX 19TZI (122KM) Automatic '90 370000km
BX 19 GTi 16v (160KM) '90/'92 181000km
Avatar użytkownika
Grzelos
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): środa, 20 października 2004, 23:00

Postprzez PanKot środa, 15 czerwca 2005, 17:43

Grzelos - dzięki za szczegółową poradę.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzelos środa, 15 czerwca 2005, 17:43

A tu kilka słów o tuningu. Co prawda Citroena i to XMa, ale może ktoś na tmy skorzysta. Jest tam i o wycinaniu katalizatora. To jeden post z dyskusji o XMie klubowicza, który postanowił go wzbogacić o 2 turbosprężarki:
Dokładnie , takie są ceny (10tys. zł) za montarz turbo w firmach tuningowych.
Ja
kożystam z tego że ojciec ma serwis i sam będę zakładał :-P
Witam
Turbo to nie taka łatwa sprawa a cena 10 tys zł za Bi Turbo (Twin Turbo) to
za mała kwota do tego auta w 12v jest taniej a zwiazane to jest z kosztem
samych wałkow za 4 wałki ok 2500-3000zł
Najazniejsza rzecza to ustalic do czego te auto ma byc czy do szybkiej
dynamicznej jazdy czy sciganie sie na 1/4 mili czy do rajdow to ostatnie
zupełnie odpada duda sie rozleci po paru ostych jazdach
Przy silniku o znacznym przebiegu (ok 150tys/km) trzeba najpierw doprowdzic
go do stanu idelnej sprawnosci
Najwazniejsza rzecza to odpezenie silnika nie polegajace na jakims pomysle
konstruktora tylko na dokładnych obliczeniach Mozna to robic na 3 sposoby
- zmiana wałkow rozrzadu o innych czasach otwarcia , najbardziej skuteczne
i co za tym idzie poprawia napełnianie cylindra
- zmiana korbowodow ( mało popularne bo bez zmiany lub nawet napawaniu
walkow rozrz. to tracimy pare kucykow )
- zastosowanie wiekszej(grubszej ) uszczelki pod głowica - raczej nie
proponuje bo czesto zostaje wydmuchana , widzałem juz takie auta robine na
takiej uszczelce przez firme AT2000 , poprawiane przz nich po pare razy a i
potem tak trafiaja do mojego znajomego

Nastepna rzecza to załozenie mocniejszych tłokow i odporniejszych pierscieni
wywarzeniu statycznym wszystkich el. wirujacych nawet w komplecie czyli wału
korbowego razem z kołem zamachowym i dociskiem , zaznaczyc jak to jest i tak
składac w przypadku odwrocenia cała ta praca idzie na marne
Dokładne wywarzenie tłokow ,korbowodow i zamkow korbowych tez kompletami i
potem tak zeby tez nie pomylic.,

Głowica
Zwiekszenie kanałow dolotowych jak i wydechowych .Załozenie wiekszych
zaworow , zmiana kontow na zaworze , zfrezowanie trzonu zaworowego do
momentu prwowadnicy (powoduje to szybrze odprowarzenie ciepła z zaworu )
obciencie prowadnicy (na rowno) w kanałach zaworowych (powoduje to mniejsze
zawirowanie w kanale

Przy mocnieszych modyfikacjach nalezy zrobic magistrale to chłodzenia tłoka
olejem z dołu , lub zastosowac sucha mise olejowa
Nalezy zrobic magistrale olejowa do turbin czy turbo
i na sam koniec moze sie okazac ze silnik nawet nie odpali bo trzeba
pamietac ze po takich modyfikacjach nie obendzie sie bez modyfikacji map w
ECU na hamowni
Bezpiecznym doładowaniem jest 0.5-0.6 bara przy ktorym nie trzeba wykonywac
tych wszystkich modyfikacji ale nalezało by przynajmniej zrobic GT głowicy
i zmienic mapy ECU
Przerobienie i wzmocnienie skrzyni biegow
Aco do samej turbiny to tez jest istotne nie zakłada sie pierwszej leprzej
turbiny bo efektem moze byc bardzo duza turbo dziura i moze turbo wie
wkrecac dopiero przy 4tys/obr silnika i samo zsynchronizowanie turbin to tez
nie prosta zabawa
Ale sie rozpisałem a i tak duzo rzeczy jeszcze tu nie napisane

Ja osobiscie widzałem i jezdziłem jednym XM-em tak zrobionym Bi Turbo
doładowenie było 1.4 bara , robili go dwaj moji znajomi ale koszty naprawde
ich w pewnym momencie przerosły na hamowni miał 369KM i 497Nm po obnizeniu
cisnienia , zostało sprzedane ze wzgledow spalania i braku kasy obu
panow ,Wiem ze jezdzi i sam silnik ma sie dobrze ale buda sie powoli sypie
choc i tak została wzmocniona .Przez przeciazenia szpara miedzy drzwiami
zrobiła sie taka ze prawie palec mozna włozyc .

To by było tyle , jak by były jakies pytania to chentnie odpowiem to co
wiem nie wynika z mojej praktyki raczej z praktyki moich znajomych i mojego
nieustannego przeszkadzania im na warsztacie i wiecznych pytan
Gościnnie z Klubu Cytrynki:
Grześ Różycki
Xantia 2,0i 16v (138KM) Automatic '99 76000km
BX 19TZI (122KM) Automatic '90 370000km
BX 19 GTi 16v (160KM) '90/'92 181000km
Avatar użytkownika
Grzelos
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): środa, 20 października 2004, 23:00

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron