Problem z centralnym zamkiem - mój imo nietypowy

Witam
Problem dotyczy Kangoo z 1998. Zakupiony został niedawno od drugiego właściciela. Dostałem do niego dwa kluczyki - jeden oryginalny z podczerwienią (i nawet jakąś "metką" z barkodami itd), a drugi radiowy. Poprzedni właściciel używał radiowego pilota nie wnikając dlaczego. A problem polega na tym, że ten radiowy owszem, obsługuje CZ, ale czerwona dioda w kabinie (immobilizer?) przez cały czas jest martwa. Poza tym wydaje mi się, że zamykając kluczykiem w zamku w drzwiach kierowcy powinny zamykać się wszystkie drzwi, a tak się nie dzieje. Ponadto znalazłem pod maską odłączoną syrenę alarmową.
Czy te samochody miały autoalarmy? Gdzie szukać centralki? Doczytałem się, że gdzieś pod licznikiem na lewo od kolumny kierownicy, ale gdzie dokładnie?
Czy pilot radiowy mógł zastąpić podczerwień w 100% czy to tylko jakaś prowizoryczna przeróbka? Obawiam się, że jeżeli zaryzykuję zabawę kluczykiem z podczerwienią to coś mi się zablokuje i unieruchomię auto...:/
Problem dotyczy Kangoo z 1998. Zakupiony został niedawno od drugiego właściciela. Dostałem do niego dwa kluczyki - jeden oryginalny z podczerwienią (i nawet jakąś "metką" z barkodami itd), a drugi radiowy. Poprzedni właściciel używał radiowego pilota nie wnikając dlaczego. A problem polega na tym, że ten radiowy owszem, obsługuje CZ, ale czerwona dioda w kabinie (immobilizer?) przez cały czas jest martwa. Poza tym wydaje mi się, że zamykając kluczykiem w zamku w drzwiach kierowcy powinny zamykać się wszystkie drzwi, a tak się nie dzieje. Ponadto znalazłem pod maską odłączoną syrenę alarmową.
Czy te samochody miały autoalarmy? Gdzie szukać centralki? Doczytałem się, że gdzieś pod licznikiem na lewo od kolumny kierownicy, ale gdzie dokładnie?
Czy pilot radiowy mógł zastąpić podczerwień w 100% czy to tylko jakaś prowizoryczna przeróbka? Obawiam się, że jeżeli zaryzykuję zabawę kluczykiem z podczerwienią to coś mi się zablokuje i unieruchomię auto...:/