Strona 1 z 2

Jak poprawić ogrzewanie tyłu?

PostNapisane: poniedziałek, 18 października 2004, 06:48
przez sw
Jak wiadomo ogrzewanie tylnej kanapy w naszym kangurku pozostawia troche do zyczenia. Francuscy bracia mają to rozwiązane nieco lepiej.
Wpadłem na pomysł, aby nawiew na nogi (ten drugi, który rzekomo ma ogrzewać tył, ale nie ogrzewa) przedłuzyć o jakies 50cm za pomocą karbowanej rurki. Łatwo ją wygiąć i dopasować do kształtu tunelu. Straty ciepła będą niewielkie, a powietrze będzie dostarczone dokładnie na nogi pasażerów. Miejsca jest dość sporo.

Czy ktoś z Was próbował takich lub innych rozwiązań? Jak one się sprawdziły?

PostNapisane: poniedziałek, 18 października 2004, 10:23
przez jon104
Nie próbowałem ponieważ rzadko ktoś siedzi w kangoo-rku za mną, ale pomysł wydaje sie być dobry. Latem klima też lepiej zadziała. Gdyby tak jeszcze podizelić strumień powietrza tak aby nieco więcej poszło na całej szerokości fotela kierowcy i pasażera to można by upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu :wink:

PostNapisane: piątek, 29 października 2004, 11:16
przez yasak
Sprawa bardzo mnie zainteresowała, czy " sw " poczynił jakieś próby z tym patentem ?

PostNapisane: piątek, 29 października 2004, 11:35
przez sw
yasak napisał(a):Sprawa bardzo mnie zainteresowała, czy " sw " poczynił jakieś próby z tym patentem ?


Na razie przemyśliwuję i czekam na wenę twórczą i chwilę wolnego czasu. :)

PostNapisane: piątek, 29 października 2004, 12:01
przez yasak
Dzisiaj wsadzam głowę pod kierownicę i zobaczę o co tam chodzi, czy ten dodatkowy kanał da się ukryć czy ma on być na widoku.

Pozdrawiam Yasak
Blue Privilege 1,2 16V

PostNapisane: piątek, 26 listopada 2004, 13:10
przez Magic
yasak napisał(a):Dzisiaj wsadzam głowę pod kierownicę i zobaczę o co tam chodzi, czy ten dodatkowy kanał da się ukryć czy ma on być na widoku.


No i nie napisałeś co tam zobaczyłeś :)
Dolna część obudowy nagrzewnicy ma 4 wyloty - dwa dolne, odpowiadające za ogrzewanie tyłu, oraz po jednym z lewej i prawej, dmuchające na nogi tych z przodu. Wyloty mają przekrój prostokątny i są dość duże, nie mierzyłem, ale na oko jakieś 5 x 3 cm. Przy zdjętej konsoli WSZYSTKIE działają dobrze.

Wg. mnie Renault skopało dwie sprawy. Przede wszystkim nie zrobili w obudowie konsoli odpowiednio wyprofilowanej "kierownicy" dla powietrza tłoczonego z dolnych wylotów. W rezultacie powietrze odbija się od załamań wewnątrz obudowy i na zewnątrz wydostaje się bardzo stłumiony strumień.
Druga sprawa to złe umiejscowienie wylotów. Dystans jaki powietrze ma do pokonania jest po prostu za duży, zwłaszcza przy kłopocie numer 1. Mści się niestety "ekonomiczne" wykonanie Kangurka.

Teoretycznie wewnątrz konsoli jest trochę miejsca z obu stron lewarka żeby przeprowadzić giętką rurę (tzw. peszel), ale nie podoba mi się to z dwóch względów:
- średnica będzie dość mała, i prawdopodobnie będzie to rozwiązanie mało skuteczne;
- karbowana rura będzie powodować duże opory przepływu.
Przeprowadzenie rur wewnątrz konsoli jest utrudnione przez znajdujący się tam komputer oraz (u mnie) przez blokadę lewarka znajdującą się po prawej stronie.

Drugim rozwiązaniem (które zastosuję) jest:
Etap 1 - wykonanie przejściówek (rura PVC + koszulka termokurczliwa?, zobaczę), które założę na dolne wyloty z nagrzewnicy. Dzięki temu powietrze bez strat w strumieniu dojdzie aż do kratki wylotowej w konsoli.
Etap 2 - jeśli nie poprawi to wyraźnie sytuacji, dodam po ok 25 cm rury PVC w szarej otulinie (coby się komponowała ;) ) zamocowanej wzdłuż konsoli na zewnątrz niej, żeby powietrze było dostarczane bezpośrednio pod fotel. Rura będzie wprowadzona bezpośrednio w kratkę wylotową konsoli, co oznacza jej zniszczenie - trudno.

Etap 1 planuję na najbliższą niedzielę. Porobię fotki i przez tydzień sprawdzę na ile sytuacja się poprawiła, i w nastepną niedziele przejdę ewentualnie do etapu 2, również robiąc fotki. Po czym efekty opublikuję :)

Pytanie do ogrzewania

PostNapisane: piątek, 26 listopada 2004, 13:56
przez go¶æ
Tu dejwid Witam kolegów kangoorofanów (Mam problemy z zalogowaniem)!

Pytanie moje jest nastêpuj±ce: Jak u Was wygl±da sprawa ogrzewania z przodu?
Przysz³o kilka stopni mrozu, a u mnie z wentylacji wieje ch³odem :( . Nawet po kilku minutach jazdy po mie¶cie z nawiewów ledwie letnim powietrzem dmucha. Wska¼nik temperatury pokazuje prawie trzeci± kreskê (1.2 8V '98) wiec powinno jako¶ cieplej byæ :cry: W trasie to wogóle zgroza - wczoraj wróci³em, a dzisiaj jestem przeziêbiony. A¿ bojê siê my¶lec co bêdzie przy wiêkszych mrozach

PostNapisane: piątek, 26 listopada 2004, 15:31
przez Bocze
Sprawdź linki sterujące przy panelu sterowania ogrzewaniem. (Trzy pokrętła od ogrzewania) :o

PostNapisane: piątek, 26 listopada 2004, 21:22
przez mobarski
Bocze napisał(a):Sprawdź linki sterujące przy panelu sterowania ogrzewaniem. (Trzy pokrętła od ogrzewania) :o




a można dokładniej? Bo mam ten sam problem. W zeszłym roku było cudnie, a tera ( w między czasie wymieniali mi cały rozżąd) nie grzeje nic. Czy jest możliwe że to tylko źle ustawione cięgna, bo regulując pokrętłami otrzymuję powietrze zimne, chłodne lub mniej chłodne (czyt trochę ciepłe :D ) ale nie ma tej możliwości abym mógł sobie w samochodzie zdjąć kurtkę. :D

PostNapisane: piątek, 26 listopada 2004, 22:01
przez PanKot
mam podobny problem z ogrzewaniem jak u Dejwida. Właśnie wlazłem na forum aby o to samo zapytać. Nie zaglądałem jeszcze pod pokrętła regulacyjne ale ... , czy tam jest jakaś możliwość naciągnięcia linki?
Ktoś to widział? Ktoś to robił?
U mnie też jest nie za ciepło w Kangoorku. Łapki marzną.