Strona 1 z 2

Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 09:24
przez majkel77
Witam. Przeczytałem już wszystkie tematy dotyczące nie równej pracy silnika ale nadal nie znalazłem przypadku podobnego do mojego. Mianowicie silnik na wolnych obrotach nie równo pracuje najbardziej jest to wyczuwalne na drążku zmiany biegów. Po podpięciu do komputera okazuje się że wartości lambdy są nie prawidłowe. Po założeniu nowej sondy jest to samo. Również komputer pokazuje dziwne wartości lambdy. Oczywiście wszystko co podstawowe zostało wymienione od razu łącznie z regulacją zaworó. Auto odpala bez problemu nie traci mocy. Czy może to być jakaś mechaniczna usterka np przegrzana głowica?

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 11:00
przez Masaccio
Silnik krokowy oczywiście też wymieniłeś?

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 11:33
przez majkel77
Tak był montowany inny silnik krokowy. Problem jest tego typu że nie ma objaw jakiś zwariowanych obrotów typu góra dól. On tylko przebiera na lekkich obrotach i nie jest to zbyt straszne ale za to strasznie wkur :evil: zające

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 13:01
przez Lucass
Zaraz, bo w końcu już nie wiem czy obroty falują, czy tylko silnik się trzęsie i czujesz to na drążku. Jeżeli chodzi o trzęsienie to najczęstszą przyczyną jest uszkodzona któraś z poduszek silnika.
Jak lewarek zachowuje się przy dodawaniu i ujmowaniu gazu?
Jeżeli po zmianie na nową (nie "inną" ;) )sondę wartości dalej są dziwne to przeglądnij dokładnie kable i styki od sondy.

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 13:22
przez majkel77
Silnik nie faluje tylko się delikatnie trzęsie. Nie jest to spowodowane poduszką silnika. Jest to po prostu nie równa praca. Szklanka na silniku by nie ustała. Sonda była wstawiona nowa.

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 13:39
przez branio
Uszczelnij korek na pochłaniaczu

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 13:43
przez majkel77
Oj teraz to mi zadałeś klina. jaki korek i na jakim pochłaniaczu :?:

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 13:53
przez branio
Prawe nadkole przód

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 17:29
przez Lucass
Mój się nie trząsł przy tym korku ;) :lol:
Jakie masz obroty przy tym trzęsieniu?
Jeżeli są w normie i słychać, że palą wszystkie 4 cylindry to stawiam mimo wszystko na poduszkę. Jest ich 3. Sprawdziłeś wszystkie?
A jeżeli trzęsie, bo nierówno pracuje, bo nie pali na wszystkie cylindry, to do wymiany świece, przewody lub któraś z cewek. Te dziwne wskazania sondy mogłyby potwierdzać niespaloną mieszankę.

Re: Nie równa praca 1.4 8V

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 20:51
przez Marek_Bielsko
Lucass napisał(a):jeżeli trzęsie, bo nierówno pracuje, bo nie pali na wszystkie cylindry, to do wymiany świece, przewody lub któraś z cewek. Te dziwne wskazania sondy mogłyby potwierdzać niespaloną mieszankę.


W moim kangurze było to samo, jeżeli dodatkowo czujesz brak mocy to skoczek nie pali na wszystkie cylindry. Ile kilometrów temu zmieniałeś świece? Jeżeli wiecej niż 30tys. to one mogą być przyczyną, wymień je. U mnie przyczyną były przewody. Jeden cylinder nie pracował, a przy 1.2 8V można sobie wyobrazić jak sie jechało :D Tw dziwne wskazania sondy najprawdopodobniej wskazują niespaloną mieszankę. Najlepiej pojechać na diagnostykę :idea: , jeżeli po wymianie świec i sprawdzeniu przewodów nic nie wymyślisz.