Strona 1 z 2

Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: środa, 11 lutego 2009, 20:18
przez arthuropk
Witam,
Krótki rys historyczny: miejsce akcji Kraków, przebieg 90 000 km, rocznik auta 2003, 1.5 dCi 82kM, DELPHI. Od jakiegoś czasu miałem problemy z uruchomieniem samochodu rano. Odpalał za 2-3 razem, potem w ciągu dnia nie było problemu. Poprzedniej niedzieli wsiadam do samochodu a tu rozrusznik kręci a samochód nie chce odpalić. W poniedziałek na lawecie zawiozłem go do serwisu samochodów francuskich. Mechanik stwierdził że wyrzuca mu bład: brak ciśnienia w układzie zasilenia i zaleca wysłanie do regeneracji wtryskiwacze i pompę oraz do czyszczenia przewody i listwe zasilajacą? Koszt około 3 000,00 zł. Opiłków w filtrze paliwa nie było. Na moją uwagę że może jednak trzeba by sprawdzić jakoś pompę zanim wyśle się ją do regeneracji (skoro nie ma opiłków) usłyszałem że On nie ma takiej możliwości. Nie zastanawiając się długo przewiozłem samochód do drugiego mechanika specjalizującego się w Renault (z polecenia "dobry ale nie tani"). Tam diagnoza była następująca: pompa OK, wtryski do regeneracji. On współpracuje z firmą na śląsku i cena: 3000 zł za regeneracje wtryskiwaczy i czyszczenie ultradźwiękowo przewodów zasilających i regler zasilający (nie wiem czy dobrze pamietam - takie okrągłe z 5 nagwintowanymi króćcami).
Ja na allegro znalazłem i regeneracje wtrysków - 400,00 zł/szt i 2 lata gwarancji

http://moto.allegro.pl/item530722553_wt ... elphi.html

a także nowe wtryskiwacze

http://moto.allegro.pl/item546250034_no ... 5_dci.html

w związku z tym mam następujące pytania:
1. którą opcję wybrać - regeneracja czy nowe + czyszczenie przewodów i tego reglera ultradźwiękowo
2. skąd taka rozbieżność w cenie regeneracji - 3000 zł i 1600 zł?
3. Jak kupię nowe to trzeba generować kod czy zamontować i jeżdzić
4. po zapoznaniu się z tymi dwoma ofertami co doradzacie?
5. Jakieś inne propozycje:)

Proszę o pomoc, bo im bardziej się w to zagłębiam (internet, forum, rozmowy z mechanikami) tym jestem bardziej zdezorientowany:)

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: środa, 11 lutego 2009, 20:35
przez Lucass
Jeżeli problem jest tylko z uruchomieniem zimnego silnika, a poza tym silnik nie daje innych niepokojących objawów, to wtryski czy pompa to raczej mało prawdopodobna przyczyna.
Jakieś kontrolki?
Problemy z uruchomieniem silnika często są sprawą niesprawnego impulsatora (czujnika GMP)
Pomału z tymi nowymi wtryskami i regeneracją.
Mechanicy zwykle widzą błędy, które chcą zobaczyć :twisted:
Jeden chciał pompę wymienić drugi wtryski regenerować ( we współpracy :twisted: )
odp na pyt 2. - w prowizji :twisted:


Proszę o powstrzymanie się od wysyłania kolegi do szukajki tylko o konkretne porady. :geek:

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: środa, 11 lutego 2009, 20:37
przez branio
Co wykazała próba przelewowa?
Polecam nowy wtryskiwacz za 650

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: środa, 11 lutego 2009, 20:53
przez arthuropk
z kontrolkami z tego co pamiętam to było tak:
- gasną świece żarowe
- przekręcam kluczyk
- samochód nie odpala
- po kilku sekundach próby rozruchu zapala się kontrolka świece żarowe, STOP i SERW
tak to chyba wyglądało
Wtryskiwacze, przewody i tę jeszcze jedną część mam w domu ponieważ planowałem wysłać do regeneracji. Samochód jest u mechanika. Czy można i jeżeli tak, to gdzie, sprawdzić te wtryskiwacze?

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: środa, 11 lutego 2009, 21:32
przez reno
arthuropk napisał(a):gdzie, sprawdzić te wtryskiwacze?

Można w .....warsztacie regenerującym wtryskiwacze :(
Potrzebne jest urządzenie diagnostyczne sprawdzające czy
wtrysk rozpyla czy "leje" pod odpowiednio wysokim ciśnieniem.
W warunkach domowo-garażowych nie sprawdzisz wtrysków.

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: środa, 11 lutego 2009, 22:41
przez michal
miałem taki problem, że jak nocował na mrozie to były kłopoty z odpaleniem od pierwszego razu, jak stał w garażu nie i w ciągu dnia też nie - pokazywał błąd 2 wtryskiwacza (przebieg 165 tyś) (a kontrolka świeciła się non stop)
po wyjęciu wszystkich widać, że były zasyfione. wymieniłem wszystkie na takie o mniejszym przebiegu - żadną listwą nie zawracalismy sobie głowy - dziś mile sie zdziwiłem na stacji paliw bo spalanie wyszło 5,1 a stałem też w korkach

z tego co wiem sprawdzenie wtrysków też sporo kosztuje, co nowy wtrysk to nowy, ale gdzieś w necie dają 80 tyś lub dwa lata gwarancji na regenerację -słowem trudny wybór

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2009, 08:37
przez branio
Ta, w necie to prawie wszystko za darmo...

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2009, 08:39
przez Bullitt
branio napisał(a):Ta, w necie to prawie wszystko za darmo...



Paaaaaanie, bo te warsztaty jakieś dziwne :lol:



Za wszystko chcą pieniądze :mrgreen:

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2009, 09:56
przez arthuropk
branio napisał(a):Co wykazała próba przelewowa?
Polecam nowy wtryskiwacz za 650


Te wtryskiwacze za 650 zł to z fakturą czy bez? Jakaś gwarancja?

Re: Wtryskiwacze - regeneracja czy nowe?

PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2009, 10:27
przez branio
Bez, rok