Strona 1 z 1

Bajki, mity o układzie zasilania, a może prawda ?

PostNapisane: sobota, 21 lutego 2009, 19:58
przez pavca
Zacznę od początku :)

1. zaświeciła mnie się kontrolka świec żarowych :( Zjazd na komputer - wyrok: świeca żarowa :( Podjęte działanie: wymiana :(
- minęło 100 km
2. zaświeciła mnie się kontrolka świec żarowych :( Zjazd na komputer - wyrok: wtryskiwać na 3 cylindrze :( Podjęte działanie: regeneracja :(
- minęło 153 km
3. zaświeciła mnie się kontrolka świec żarowych :( Zjazd na komputer - wyrok: świeca żarowa :( Podjęte działanie: wymiana pozostałych trzech :(
- minęło ok 150 km
4. zaświeciła mnie się kontrolka świec żarowych :( Zjazd na komputer - wyrok: wtryskiwać na 3 cylindrze :( Podjęte działanie: reklamacja :(

I tu się zaczyna dziwna opowieść :) specjalista w serwisie opowiedział mi bajeczkę że w silnikach dCi jest wadliwa pompa wtryskowa która po przejechaniu ok 100 tys km. zaczyna wytwarzać opiłki tak drobne że nawet filtr paliwa ich nie zatrzyma i jest to właśnie powód wywalania błędów przez komputer i przygotował mnie że takie wypadki mogą się zdarzać częściej :( Ale jakoś dziwnie po ich przeglądzie autko przejechało już prawie 500 km i nic się nie dzieje :) I tu moje szare komórki wykształcone na: Technik Mechanik Konstrukcji, Budowy i Eksploatacji Pojazdów Samochodowych zaczęły snuć różne wersje wydarzeń:

1. Jeśli opiłki są tak drobne że nie wychwytuje ich filtr paliwa to jak mogą zatkać wtryskiwacz ? i czy nie powinny zostać usunięte ze spalinami skoro są takie drobne ?
2. A może spartolili coś za pierwszym razem i teraz dopiero to poprawili ?

Dodam że Pan mechanik radził co któreś tankowanie dolewać do paliwa odrobinę MIXOL-u żeby naoliwić pompę itp.

I teraz sam już nie wiem czy między bajki to włożyć, czy podejść do tego poważnie ?

Re: Bajki, mity o układzie zasilania, a może prawda ?

PostNapisane: sobota, 21 lutego 2009, 20:58
przez janusz99
Starzy kierowcy dolewali Mixol do ropy i ja też to robiłem w celu przesmarowania wtrysków i pompy. Po dolaniu Mixolu silnik pracuje znacznie ciszej .

Re: Bajki, mity o układzie zasilania, a może prawda ?

PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2009, 19:54
przez Lucass
Opiłki powodują nie zatkanie, a zatarcie wtrysków. A jeżeli są produkowane przez pompę to filtr ich nie wyłapie bo jest przed pompą zdaje mi się...

Re: Bajki, mity o układzie zasilania, a może prawda ?

PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2009, 12:36
przez elew
Taka dolewka zdaje się być uzasadniona, zwłaszcza, że paliwo na stacjach mamy takie sobie.
Czasami w przygodnej stacji możemy zatankować niezabarwiony opał.
A potem:
zatarty wtrysk, w dieslu objawia się bardzo głośną pracą, metaliczne stukanie jak młotkiem.
Najlepiej wtedy zgasić i poczekać aż ostygnie silnik(wtrysk). Czasami wtedy pomaga Mixol w paliwie.
Regeneracja lub wymiana końcówki nieunikniona.
Po demontażu końcówka wadliwego wtrysku jest fioletowa(jakby przegrzana).
Oczywiście Mixol nie usunie opiłków, jedynie przesmaruje wtryski i oczywiście pompę.