Problem ze stacyjką

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Problem ze stacyjką

Postprzez xx71kg poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 11:31

Witam
Mam pewien problem ze stacyjką. Żeby go wyłuszczyć muszę opisać procedurę odpalania kangura: wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam, zapalają się kontrolki na tablicy, kontrolki gasną, gaśnie dioda immobilajzera, przekręcam kluczyk uruchamiając rozrusznik. W tej chwili auto "pali na dotyk" ale w okresie luty-marzec tak nie było. Po zgaśnięciu diody immobilajzera nie mogłem przekręcić kluczyka by uruchomić rozrusznik. Cofałem więc kluczyk i ponawiałem próbę czasami 6-7 razy! Na oko i ucho wszystko było w porządku tzn. kontrolki zapalały się i gasły prawidłowo (wg instrukcji), było słychać pompę paliwa.
Zauważyłem dziwną rzecz. Kiedy na dworze było ciepło i sucho kangur palił bez problemu, kiedy padało albo było zimno zaczynały się problemy. Znajomy mechanik stwierdził, że wyrobiła się wkładka zamka. Nie jestem o tym do końca przekonany...
Może ktoś z Was miał podobne problemy?

Pozdrawiam
1.4 benzyna, niebieski, 3 drzwiowy+klapodaszek, rocznik 1999 i jeździ dalej...

Po rozpoczęciu budowy działa samobieżnego Sexton, większość M7 zostało przerobionych na transportery opancerzone nazwane "Kangaroo"...
xx71kg
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2009, 01:12
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: Problem ze stacyjką

Postprzez slay poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 12:58

Nie mogłeś przekręcić kluczyka czy przekręcałeś i nic się nie działo :?:
Może to nie stacyjka tylko bendix, było niedawno gdzieśTU
Był -"biedny"1.2 8V 1997
Jest-1.2 16V Privilege
Avatar użytkownika
slay
Kangoodetektyw
Kangoodetektyw
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 3 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rumia

Re: Problem ze stacyjką

Postprzez Lucass poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 13:23

Jeżeli nie mogłeś przekręcić kluczyka, czyli czułeś mechaniczny opór, to winna może być rzeczywiście wkładka zamka. Spróbuj lekko psiknąć WD-40 lub tp.
Jeżeli nie pomoże - wymiana wkładki. :)
Chociaż ta zależność od temperatury i wilgotności faktycznie jest dziwna... :roll:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem ze stacyjką

Postprzez Masaccio poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 13:57

Może tylko jakaś sprężynka czy cuś się przestawiło. Jeśli smarowanie nie pomoże to znajdź fachowca od zamków. Mi jeden taki naprawił stacyjkę.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem ze stacyjką

Postprzez xx71kg poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 22:29

slay napisał(a):Nie mogłeś przekręcić kluczyka czy przekręcałeś i nic się nie działo :?:
Może to nie stacyjka tylko bendix, było niedawno gdzieśTU


Nie mogłem przekręcić kluczyka. Rozrusznik działa bez zarzutu.
W tej chwili kangur pali "na dotyk", żadnych problemów. Zastosuję WD-40 ale dopiero po jakiejś chłodnej nocy. Sam nie wiem co o tym myśleć... Co może mieć wspólnego ewentualne skraplanie się pary z mechanicznym zamkiem? Chyba, że ma to coś wspólnego z immobilajzerem?
1.4 benzyna, niebieski, 3 drzwiowy+klapodaszek, rocznik 1999 i jeździ dalej...

Po rozpoczęciu budowy działa samobieżnego Sexton, większość M7 zostało przerobionych na transportery opancerzone nazwane "Kangaroo"...
xx71kg
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2009, 01:12
Lokalizacja: Dzierżoniów


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron