Strona 1 z 1

centralka - proste pytanie do praktyków

PostNapisane: sobota, 25 kwietnia 2009, 23:16
przez kudzu
Mobilki mobilki!
Doczytałem się już na forum gdzie umieszczono centralkę zamków. Jak najprościej dostać się do tej centralki? Odkręciłem lewy głośnik, ale w żaden sposób nie przybliżyło mnie to do rozwiązania problemu. A problem jest taki, że centralka reaguje na pilota (radiowy), bo przekaźniki pstrykają (dwa przekaźniki przy działaniu pilotem, jeden przekaźnik przy działaniu wewnętrznym włącznikiem), ale często (ostatnio coraz częściej) zdarza się, że zamki nie otwierają się. Doszedłem do tego, że gdzieś nie styka kabel na przekaźniku.
Jeśli ktoś z Was dostał się do centralki, to może przekazałby tą tajemną wiedzę, które śrubki od których elementów odkręcić, żeby uzyskać jako taki dostęp?
Pozdrawiam

Re: centralka - proste pytanie do praktyków

PostNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2009, 02:17
przez B-RAD
W moim przypadku miałem zimne luty w centralce od scalaka i od kostki. Centralkę miałem pod zegarami, pod lewym głośnikiem. Lecz żeby wyciągnąć musiałem odkręcać i "odgiąć" pulpit.

Re: centralka - proste pytanie do praktyków

PostNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2009, 10:28
przez dominik
a siłowniki nie drgną nawet :?: :?:

Re: centralka - proste pytanie do praktyków

PostNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2009, 11:42
przez kudzu
B-RAD napisał(a):W moim przypadku miałem zimne luty w centralce od scalaka i od kostki. Centralkę miałem pod zegarami, pod lewym głośnikiem. Lecz żeby wyciągnąć musiałem odkręcać i "odgiąć" pulpit.


Czyli powiela się przypadłość z cytryny AX, ZX i pewnie wszystkich innych francuzów - beznadziejna elektryka. Tylko że w tamtych łatwiej dostać się gdziekolwiek, a tu, niby tak ubogo, a tygodniowego urlopu braknie żeby się gdziekolwiek dogrzebać:|

dominik napisał(a):a siłowniki nie drgną nawet :?: :?:


Dokładnie to wygląda tak, że są dwa przekaźniki (na słuch) - jeden od otwierania zdalnego - słychać go przy sterowaniu z pilota, drugi, który załącza się zaraz po tym pierwszym przy działaniu pilotem oraz działa samodzielnie przy sterowaniu z wewnątrz samochodu. Jeżeli wszystko działa, to odzywają się oba przy pilocie i jeden przy przycisku, jeżeli przestaje działać, to również słychać oba, ale serwa nie pracują. Podejrzewam właśnie, że gdzieś już za przekaźnikiem, może właśnie na kostce bądź wtykach (nie widziałem, nie wiem) coś nie kontaktuje jak trzeba. Kiedy wykręciłem głośnik i poruszałem palcem po tym, co wg mnie było tym przekaźnikiem, to chwilę działało. Ale jak to w życiu bywa poskładałem wszystko i przestało;)

Czyli podsumowując - które śruby odkręcić? Nie wiem jak w innych wersjach, ale ja mam same plastiki, jest pokrywa nad zegarami na 3 - 4 śrubach, są dwie śruby z boku, widoczne po otwarciu drzwi... Wolałbym nie rozbierać tego do gołej blachy:/

Pozdrawiam

Re: centralka - proste pytanie do praktyków

PostNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2009, 11:56
przez slay
Musisz odkręcić osłonę licznika i wyciągnąć zegary.
Ostrożnie, ten moduł steruje zamkiem, immo, oświetleniem.

Obrazek