Strona 1 z 1

witam i pytam przemek

PostNapisane: poniedziałek, 13 lipca 2009, 17:57
przez przemekj81
Witam kangurkomaniakow mam kangoo 98r 1.4 benzyna i mam pytanko czy jest to mozliwe że podczas gdy siadly mi kable od zapłonowe a w czesniej wymieniłem juz świece na nowe mogła sie uszkodzić cewka zaplonu lub czym to się objawia ? bo jak ostatnio jechałem silnik na wolnych obrotach zaczął tak szarpać jakby miał zgasnąć i niemial mocy podczas jazdy a do tego byłe takie przebicie że napewno to kable ale problem polega na tym że obecnie jestem w norwegii i jak na złość niema tu kabli akurat do tego rocznika wiec niemoge sprawdzic a te stare juz niechcą odpalic auta
prosze o pomoc


Przenosimy do wlasciwego dzialu - mod

Re: witam i pytam przemek

PostNapisane: poniedziałek, 13 lipca 2009, 18:31
przez AdiK
Od witania i pytania są odzielne działy a na początek to bym użył SZUKAJ

Re: witam i pytam przemek

PostNapisane: poniedziałek, 13 lipca 2009, 20:33
przez branio
Zamień kable niekoniecznie do tego modelu

Re: witam i pytam przemek

PostNapisane: środa, 15 lipca 2009, 20:49
przez senap
Hejka.
Stare kable zapłonowe podczas wymiany ś wiec niestety stają się bezużyteczne , sypią sie.
Myślę że jest w Norwegii sklep taki jak biltema i tam jak weźmiesz stary kabel to Ci dopasują z innego autka.
Pytaj także w mekonomen lub na większej stacji benzynowej a na pewno dostaniesz.
A kable najprostsza metodą możesz sprawdzić nocą podnosząc maskę silnika w trakcie jego pracy , można także rozpylić trochę wody a na pewno zobaczysz przebicia.

Re: witam i pytam przemek

PostNapisane: środa, 15 lipca 2009, 23:04
przez Balbinoss
przemekj81 napisał(a):gdy siadly mi kable od zapłonowe


Przewody WN najczęściej psują się pojedynczo ( czarny nagar na jednej tylko świecy, silnik szarpie na wolnych obrotach itp.), a gdy uszkodzenie dotyczy przewodu pomiędzy cewką a rozdzielaczem, to faktycznie "ginie" ( słabnie) iskra na wszystkich świecach.

przemekj81 napisał(a):te stare juz nie chcą odpalić auta


A jest w ogóle iskra - umiesz to sprawdzić ?

Możesz wykręcić wszystkie 4 świece i opisać barwę nagaru na nich ?

Re: witam i pytam przemek

PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2009, 18:13
przez przemekj81
widze senap ze byles lub jestes w norwegii a wiec w biltemie niema do tego modelu w mekonomen tylko jest do 97 r ale niepasuja i w bilxtra tez niema takich niestetywymieniłem stare swiece i był na nich taki brązowy nalot na tym ceramicznym koło gwintu ale idzie juz paczka z polskiz kablami

Re: witam i pytam przemek

PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2009, 18:14
przez przemekj81
a jak sprawdzic czy jest walniete miedzy cewką a rozdzielaczem ??

Re: witam i pytam przemek

PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2009, 20:20
przez Balbinoss
przemekj81 napisał(a): brązowy nalot na tym ceramicznym koło gwintu


Jeżeli wszystkie 4 świece miały podobny odcień jasnobeżowego nagaru, to kable WN oraz świece są OK.

Gdy wszystkie 4 świece mają osad niepokojąco ciemny ( upraszczam - są atlasy do diagnostyki na podstawie stanu świec), to szwankuje coś dla nich wspólnego ( sonda, cewka, itp.)

Metoda garażowa na sprawdzenie iskry to wykręcenie świecy, ponowne umieszczenie w "fajce" przewodu WN, przytrzymanie gwintu świecy na bloku silnika ( masa!) gdy druga osoba na 2 sekundy uruchamia rozrusznik. Iskra ma być wyraźnie widoczna...

Re: witam i pytam przemek

PostNapisane: sobota, 8 sierpnia 2009, 14:39
przez panzerkangoo
Cześć!
Pozdrowienia z Mazowsza!

To jest dział "Pytam" :lol: (admin/mod)