Strona 1 z 3

zapalniczka

PostNapisane: sobota, 5 września 2009, 11:56
przez Lucky10
jak to mozliwe ze czasem mi zapalniczka działa a czasem nie ? czyżby gdzieś była przerwa ? gdzie tego najlepiej szukać ? tzn w ktorym miejscu są najczęstsze awarie ?

Kangoo 2008 rok.
ostatnio jechałem nad morze i nie mogłem skorzystac z nawigacji ... powód nie działająca zaplaniczka, najpierw myslałem ze to wina ładowarki od nawigacji ale pozniej włożyłem zaplaniczke w gniazdo i "wcisnełem ją" aby podgrzać żarnik. no i sie nie doczekałem - tak sobie ładnie było wciśnięte przez 300 km !!! dopiero za szczecinem wyskoczyła ku mojemu zdziwieniu i pozniej znow działała. ale dzisiaj znów nie działa :(

porosze o jakieś porady

Re: zapalniczka

PostNapisane: sobota, 5 września 2009, 12:22
przez Lucass
Pierwsze co, to wizyta w ASO.
W końcu gwarancja - nie :twisted: :mrgreen:
Niech robią :evil:

Re: zapalniczka

PostNapisane: sobota, 5 września 2009, 13:02
przez Lucky10
tylko ze sie boje ze mi powiedzą ze auto sporwadzone z niemiec i oni tego mi nie zrobią ale wykasują .....

auto ma 18.900 przebiegu przy 20 tyś jest przegląd ? ile mniej wiecej to kosztuje ?

Re: zapalniczka

PostNapisane: czwartek, 17 września 2009, 11:09
przez Lucky10
byłem w ASO i powiedzieli:

auto z powodu wypadku straciło gwarancje. (nie było naprawiane w ASO) wiec "martw sie sam" - tak mi rzekł facet.

moze tutaj sie znajdzie ktoś życzliwy ktory udzieli wskazówek gdzie szukać przyczyny ?

przypominam - zapalniczka czasem nie działa.
jak sie zdejmuje tunel ten włąśnie przy zapalniczce ? proste to czy skomplikowane ?

Re: zapalniczka

PostNapisane: czwartek, 17 września 2009, 11:30
przez Szumak
Raczej proste, mam stary kokpit więc do zapalniczki dostaję się po odkręceniu 2 wkrętów, tunel ma 4 wkręty. Nie wiem jak bardzo się to różni u Ciebie, ale podstawa to nie bać się i myśleć. :)

Zacznij od sprawdzenia czy masz napięcie na bezpieczniku.
Jak już dostaniesz się do kabli to zrób sobie rozdzielacz na dodatkowe gniazda bo się przydaje.
Do rozdzielacza możesz podciągnąć zasilanie z akumulatora - masz ten plus (lub minus zależnie od punktu widzenia), że nie wyłączasz gniazda kluczykiem stacyjki. Roboty jest więcej, bo trzeba dostać się do gumowego korka w firewallu (demontujesz podszybie z zewnątrz) i przeciągnąć dodatkowy kabel. Nie zapomnij o założeniu bezpiecznika w takim przypadku.

Re: zapalniczka

PostNapisane: czwartek, 17 września 2009, 20:51
przez Lucass
No to sie dowiedziałeś. A auto pewnie było "bezwypadkowe" :twisted:
O ile pamiętam to trzeba zdjąć mieszek lewarka (podważyć śrubokrętem) i odkręcić wkręty (torx) które są pod nim. Dodatkowo odkręcić te które są na bokach od zewnątrz i mocują obudowę lewarka do tunelu. Przez tunel rozumiem to co idzie do samego tyłu samochodu. Po odkręceniu wszystkich wkrętów trzeba trochę pomanewrować obudową i lewarkiem by udało się ją zdjąć z lewarka. Kable do zapalniczki wpięte są na kostkę. Trzeba ją dokładnie obejrzeć bo ma zabezpieczenie. Dość delikatne i u mnie już go nie ma :?
Jak już będziesz miął wszystko na wierzchu sprawdź miernikiem jak jest z prądem. Bezpiecznik raczej bym wykluczył bo zapalniczka jest chyba razem z radiem. Jeżeli ono działa to nie bezpiecznik. Może być też poluzowane coś w samej zapalniczce. I pamiętaj, że do zapalniczki idzie również przewód podświetlenia, które działa przy włączonych światłach pozycyjnych.
Szumak napisał(a):Do rozdzielacza możesz podciągnąć zasilanie z akumulatora - masz ten plus (lub minus zależnie od punktu widzenia), że nie wyłączasz gniazda kluczykiem stacyjki. Roboty jest więcej, bo trzeba dostać się do gumowego korka w firewallu (demontujesz podszybie z zewnątrz) i przeciągnąć dodatkowy kabel. Nie zapomnij o założeniu bezpiecznika w takim przypadku.
Nie ma potrzeby. Pod plastikiem lewego przedniego słupka jest wyjście (końcówka kabla z konektorem) do podłączenia opcjonalnego oświetlenia wewn. przyczepy campingowej. Stałe napięcie 12V zabezpieczone 15A (u mnie)

Re: zapalniczka

PostNapisane: czwartek, 17 września 2009, 22:01
przez Szumak
To muszę go odnaleźć przy okazji, przyda się!

Re: zapalniczka

PostNapisane: czwartek, 17 września 2009, 22:56
przez Lucass
Widok przedniego lewego słupka po zdjęciu plastikowej osłony progu
kabel 12V.jpg
kabel 12V.jpg (15.74 KiB) Przeglądane 344 razy



I bezpiecznik
ośw przyczepy mały.jpg
ośw przyczepy mały.jpg (20.66 KiB) Przeglądane 344 razy

Re: zapalniczka

PostNapisane: piątek, 18 września 2009, 11:14
przez Lucky10
Ok- jutro bede walczył z tą zapalniczką. bezpiecznik odrazu wykluczyłem bo przecież czasem mi to działa.

podświetlenie jest non stop- mozliwe ze właśnie w samej zapalniczce (gniazdo) sie coś poluzowało. a jakie tam powinno być napięcie ? 12 V ?

Re: zapalniczka

PostNapisane: piątek, 18 września 2009, 11:22
przez branio
Akumulatorowe :)