Na początek tradycyjnie zapraszam do
viewforum.php?f=12Żadna filozofia.
Za pomocą kombinerek (zakładam, że nie masz specjalistycznego

ściągacza) musisz zdjąć opaskę z dolnego węża chłodnicy, odkręcasz korek zbiornika wyrównawczego i już. Znaczy płyn masz spuszczony. Dla pewności możesz odkręcić też śruby odpowietrzające. Prawdopodobne miejsca to:
1. górny przewód prowadzący do nagrzewnicy (wchodzi w ścianę grodziową po stronie kierowcy)
2. obudowa termostatu
3. górna część chłodnicy
Po prostu musisz popatrzyć we wszystkie te miejsca bo bywało różnie.
Po spuszczeniu płynu zakładasz wąż i opaskę po czym wlewasz nowy płyn do zbiornika wyrównawczego. Obserwuj otwory śrub odpowietrzających. Jak zacznie przez nie wypływać płyn bez bąbelków - zakręcaj. Uruchamiasz silnik i trzymasz na 2500 rpm. Po 3-4 minutach ewentualnie uzupełniasz płyn do odpowiedniego poziomu i zakręcasz korek. Trzymasz na obrotach aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy. Sprawdzasz i ewentualnie uzupełniasz poziom płynu. Ostrożnie z odkręcaniem korka na gorącym silniku!
Niestety nie mam zdjęć z 1,4, a u mnie na wężu nagrzewnicy akurat śruby nie ma. Obudowa termostatu też inna więc nie będę zaciemniał.
Może inni koledzy się włączą
Na chłodnicy mam tu

- zawór.jpg (32.46 KiB) Przeglądane 956 razy

- zawór 2.jpg (31.81 KiB) Przeglądane 958 razy
W moim przypadku tą na chłodnicy przekręcasz o 90 stopni i wyciągasz.