Dlaczego Kaleido jest mułem?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Dlaczego Kaleido jest mułem?

Postprzez benski poniedziałek, 29 listopada 2004, 13:37

Pomocy :!:
Znajomi zauroczeni moin torbaczem kupili w kwietniu Kaleido 1.2 16V z klimą. Auto jest mułowate, mało zrywne i pali aktualnie ok 15l/100km. W serwisie podłączają komputer i wszystko jest OK. Zmienili sewris, pojechali do Łodzi i ta sama procedura. Pojechaliśmy we dwa uato- moim i ich, zażyczliśmy sobie, aby "wchmany" porównały oba autka o tych samych przecież danych technicznych. Stwierdzili, że jest duża różnica, ale komputery pokazują OK i to dla nich wystarczy.
Wysłaliśmy dwa listy do Renault Polska, szczegółowo opisując problem- bez odzewu.
Co może być przyczyną takiego zachowania auta? Na "macanego" wymienili w serwisie świece i cewkę zapłonową, ale to nic nie pomogło.
Jak udowodnić, że auto pali zbyt wiele i nie osiąga parametrów technicznych? Jest po prostu mułem. :x

benski
Expression 1.2 16V
Avatar użytkownika
benski
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 267
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez Bullitt poniedziałek, 29 listopada 2004, 14:14

Ja bym obstawiał sondę lambda, ewentualnie różnicę napięcia na masie sondy i komputera. Tak z ciekawości podłączcie Kangoorka pod zwykły analizator spalin.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez MK poniedziałek, 29 listopada 2004, 14:27

Cześć :!:
Winna musi być elektronika (moja wiedza pochodzi jeszcze z przed ery elektroniki), ale Bullitt ma rację, tylko niech zmierzą go uczciwie z sercem.
Co do dowodów to bez hamowni nie da rady.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez jon104 poniedziałek, 29 listopada 2004, 14:34

Bullitt napisał(a):Ja bym obstawiał sondę lambda, ewentualnie różnicę napięcia na masie sondy i komputera. Tak z ciekawości podłączcie Kangoorka pod zwykły analizator spalin.


Bardzo, bardzo prawdopodobne :!: Proponuję jakiś dobry zakład gdzie sprawdzą to nie przez kompa, a w ostateteczności rzeczoznawca, hamownia i postraszyć firme :evil:
Pozdrawiam - Janusz
http://www.pozadomem.eu
------------------------
Alize '03 dCi BYŁ!!!
Avatar użytkownika
jon104
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1535
Dołączył(a): czwartek, 2 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez shoem poniedziałek, 29 listopada 2004, 17:51

jon104 napisał(a): ... a w ostateteczności rzeczoznawca, hamownia i postraszyć firme :evil:


...to z rzeczoznawcą chyba najlepiej do całej sprawy pasuje niech wyda opinię, kopię której trzeba wysłać do dealera jednocześnie składając reklamację na podstawie ustawy z 27 lipca 2002r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej... art.4 pkt 1
Jednocześnie trzeba postraszyć Renault Polska że w przypadku niezaspokojenia roszczeń założy się sprawę cywilną i powinno być OK.

Ale nie gwarantuję za efekty...
Pozdrawiam
Shoem (...obecnie niezakangoorzony...)
Kangoo 1,4 OCEAN LPG (...to była fura...)
Słupsk
Avatar użytkownika
shoem
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 217
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2004, 00:00
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez benski poniedziałek, 29 listopada 2004, 23:16

No tak, ale próby wymiany czegokolwiek, np. sondy mogą skutkować utratą gwarancji. Chyba rzeczywiście zostaje rzeczoznawca. :(
Głupia sytuacja :evil:
A co z tym napięciem? Jakie powinno być?
Avatar użytkownika
benski
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 267
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez MK wtorek, 30 listopada 2004, 07:30

Pszyszło mi jeszcze do głowy, żeby sprawdzić kompresję bo teoretycznie może być uszkodzony zawór wydechowy lub gniazdo.
Natomiast z postraszenie drogą cywilną jest dobre.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez Bullitt wtorek, 30 listopada 2004, 09:10

benski napisał(a):No tak, ale próby wymiany czegokolwiek, np. sondy mogą skutkować utratą gwarancji. Chyba rzeczywiście zostaje rzeczoznawca. :(
Głupia sytuacja :evil:
A co z tym napięciem? Jakie powinno być?


A kto zobaczy, ze sonda jest zmieniona?
Napięcie powinno sie wahać od 0V do ok 0,8V Jak cały czas stoi na jednym poziomie, to masz juz usterke. Wystarczy zwykły woltomierz
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Bullitt wtorek, 30 listopada 2004, 09:11

MK napisał(a):Pszyszło mi jeszcze do głowy, żeby sprawdzić kompresję bo teoretycznie może być uszkodzony zawór wydechowy lub gniazdo.
Natomiast z postraszenie drogą cywilną jest dobre.


Tez moze, ale wydaje mi sie, ze na 99 % elektronika, lambda albo jakis inny czujnik np temp powietrza
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości