Strona 1 z 1

swap z 14.8v na 1. 16v lub 1.6 16v

PostNapisane: czwartek, 5 listopada 2009, 08:16
przez michalturbo
Witam kolegów i kolezanki

W moim kangurku padł silnik 14.8v miał juz 378 tyś. jako że nie chcę go złomować , postanowiłem go naprawić.
i oto moje pytanie czy silnik 14.16v lub 1.6.16v beda pasowac do mojej skrzyni od 1.4 8v ??
Bardzo prosze o pomoc , bo na dniach chce kupić silnik , jeśli ktos wie to porosze o kody tych silników io kod skrzyni.

Pozdrawiam Michał

Re: swap z 14.8v na 1. 16v lub 1.6 16v

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2009, 08:24
przez MK
Te silniki nie były montowane w Kangoo i choćby z tej przyczny w prosty sposób ich nie wstawisz, poza tym do różnych silników jest dobierane różne przełożenie.

Re: swap z 14.8v na 1. 16v lub 1.6 16v

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2009, 08:36
przez Masaccio
Najłatwiej wstawić komplet od clio. Silnik z wiązkami i sankami + skrzynia.

Re: swap z 14.8v na 1. 16v lub 1.6 16v

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2009, 12:04
przez michalturbo
Witam
Czyli wychodzi na to że najprościej bedzie wstawić taki silnik jaki b ył oryginalnie 1.4 8v a miałem nadzieje że poprawie mu troche dynamike.''
Dzieki za podpowiedz.

Re: swap z 14.8v na 1. 16v lub 1.6 16v

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2009, 12:56
przez Lucass
Jak ostatnio zaglądałem pod maskę mojego, to w oczy rzucił mi się napis 1,6 16V.
To chyba jednak montowali, co? ;)

Ale faktycznie najlepiej byłoby chyba wymienić silnik i skrzynię, bo przełożenia są różne. A jak inny silnik to i komputer... i parę innych rzeczy ;)
BTW z tego co czytałem 1,4 16V i 1,6 16V mają tę samą konstrukcję, a różnią się jedynie skokiem tłoka.
A remontowanie silnika po 380 tys...
Można, tylko po co?

Re: swap z 14.8v na 1. 16v lub 1.6 16v

PostNapisane: poniedziałek, 9 listopada 2009, 07:58
przez MK
Lucass napisał(a):Jak ostatnio zaglądałem pod maskę mojego, to w oczy rzucił mi się napis 1,6 16V.
To chyba jednak montowali, co? ;)


:oops: Zagalopowałem się :oops:

Re: swap z 14.8v na 1. 16v lub 1.6 16v

PostNapisane: poniedziałek, 9 listopada 2009, 10:24
przez Szumak
Lucass napisał(a):BTW z tego co czytałem 1,4 16V i 1,6 16V mają tę samą konstrukcję, a różnią się jedynie skokiem tłoka.

Skokiem czy średnicą? Bo jak skokiem, to inny wał korbowy, inne masy, więc inne koło zamachowe, być może inne łożyska. To minimum różnic więc IMHO konstrukcja inna. Przy średnicy wystarczy zmienić głowicę i tuleje.
Ja nie wiem, pytam :)

Re: swap z 14.8v na 1. 16v lub 1.6 16v

PostNapisane: poniedziałek, 9 listopada 2009, 14:40
przez Lucass
Skokiem.
Trochę źle się wyraziłem. Bo rzeczywiście konstrukcję to mają inną ale zewnętrznie wyglądają tak samo (taka sama głowica i blok) :)