Strona 1 z 3

kontrolka grzania świec + układu wtrysu + STOP i spadek mocy

PostNapisane: poniedziałek, 25 stycznia 2010, 21:32
przez gregorl
Witam.
Jadę dziś kangoorem, -15 na dworze, 3bieg, obroty 2tys.
silnik lekko zimny - wskaźnik na pierwszej kresce.
dodaje gazu, obroty i prędkość rosną:) i nagle przy 2,5tys obrotów zapala się:
- lampka awarii układu wtrysku,
- lampka kontrolna sygnalizująca usterkę elektroniczną / grzania świec
- i STOP ...
momentalnie odczuwam spadek mocy, tak jakby mi zabrakło paliwa.
noga z gazu, obrony poniżej 2,5k - po 3 sek wszystko wraca do normy.
na 2, 3, 4, 5 biegu to samo,
na ciepłym silniku (wskaźnik w połowie) - to samo.
:(

paliwo z orlenu verva - dziś tankowałem do pełna.
nowy akumulator - dziś założony, bo stary 6cio latek padł, aku: 72Ah, 680A - rwie silnik :)
auto stało całą poprzednią noc bez akumulatora na dworze (było -20)
przez 2 dni nie palone, próbowałem wczoraj odpalić, ale na starym aku nie było to możliwe, kilka razy nawet wariowała elektronika, wyzerował się zegar. na kable od kumpla z toyoty tak samo, więc dlatego kupiłem nowy aku i autko odpaliło za pierwszym razem.
dodam jeszcze że odkąd na dworze jest poniżej -10 to kilkanaście sekund po odpaleniu po nocy, zapalała się kontrolka grzania świec, po kilku minutach, lub jak zaczynam jechać, gasła.

szukałem podobnych problemów na forum i znalazłem jakieś szczątkowe propozycje rozwiązania.

Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdro.

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysu + STOP i spadek mocy

PostNapisane: wtorek, 26 stycznia 2010, 09:41
przez Lucass
Doświadczenia innych w tym zakresie każą przypuszczać, że to wtryski... :?

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysku+ STOP i spadek mocy

PostNapisane: wtorek, 26 stycznia 2010, 10:13
przez gregorl
A czy istnieje sposób żeby to stwierdzić w 100%?
diagnostyka komputerowa?
czy to tylko przypuszczenia?
;(
dodam jeszcze że tydzień temu wymieniłem filtr paliwa...

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysu + STOP i spadek mocy

PostNapisane: wtorek, 26 stycznia 2010, 10:43
przez branio
Wykonaj test przelewowy

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysku+ STOP i spadek mocy

PostNapisane: wtorek, 26 stycznia 2010, 11:16
przez gregorl
test przelewowy...
hmmm
czyli:
cytat z elektrody:
Zorganizuj trochę przeźroczystego przewodu paliwowego (ładnie widać jak paliwko płynie), średnicy wewn. ok. 2-3mm i cztery menzurki (pojemniczki na przelane paliwo).
Zdejmij przewody przelewowe z wtryskiwaczy (łączą wszystkie wtryskiwacze ze sobą) i na ich miejsce załóż te przezroczyste. Uważaj na króćce bo jeśli są z plastiku to można sobie nieco roboty dodać :D:D:D Odpalasz i patrzysz czy cieknie.
Sam test jest prosty sam w sobie i sam od razu się pokapujesz jeśli któryś z wtryskiwaczy nie domaga. W przeciągu kilkudziesięciu sekund będziesz potrzebował sporą butelkę :D:D. Jednakowa ilość paliwa we wszystkich pojemniczkach nie oznacza też że wszystkie są sprawne, bo wszystkie mogą niedomagać
??

a tak na gorąco, czy macie jakieś doświadczenie z firmą: Diesel Centrum Adamczyk
http://www.bosch-adamczyk.pl/index.php

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysu + STOP i spadek mocy

PostNapisane: środa, 27 stycznia 2010, 12:37
przez Tomazs
Wystarczy jeden wężyk i jedna zlewka, do tego pomiar czasu stoperem przez 1min dla każdego ze wtryskiwaczy oddzielnie. Wężyk może być od kroplówki lub od akwarium.
Jest to podstawowe badanie, które można wykonać samemu. Potem zostaje diagnostyka w serwisie.

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysu + STOP i spadek mocy

PostNapisane: środa, 27 stycznia 2010, 22:09
przez gregorl
testu przelewowego jeszcze nie wykonałem,
za to dziś z kolegą podłączyliśmy kangoora do komputera z programem CDIF/2

Usterki zarejestrowane w komputerze:

1. P1026 Obwód świec żarowych
-usterka nie powoduje zapalenia się lampki MIL
-usterka obecna w chwili odczytu
-test gotowości dla usterki wykonany lub nie ma zastosowania

2. P1088 Układ regulacji ciśnienia na listwie CR
-usterka nie powoduje zapalenia się lampki MIL
-usterka przemijająca
-test gotowości dla usterki wykonany lub nie ma zastosowania

3. P1060 Nieprawidłowe spalanie w cylindrze 4
-usterka nie powoduje zapalenia się lampki MIL
-usterka obecna w chwili odczytu
-test gotowości dla usterki wykonany lub nie ma zastosowania

Ta pierwsza wskazuje na to, że jedna ze świec jest uszkodzona,
jak przyszły mrozy to kangoor nie palił tak sprawnie jak wcześniej, więc ten fakt ją potwierdza.

A druga i trzecia na co wskazują ?
silnik jak jest zimny to nie do końca równo pracuje, tak jakby cyklicznie wpadał w większe drgania ;)
trudno to opisać :)

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysu + STOP i spadek mocy

PostNapisane: czwartek, 28 stycznia 2010, 08:33
przez Szumak
Bo nie pali na 4 cylindrze, bo świeca żarowa nie działa. Sprawdź 4 świecę.

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysu + STOP i spadek mocy

PostNapisane: czwartek, 28 stycznia 2010, 16:59
przez Lucass
Gorzej, jeżeli nie pali na 4-tym cylindrze, bo wtrysk poszedł się paść.
Sprawdzałeś na zimno czy ciepło?

Re: kontrolka grzania świec + układu wtrysu + STOP i spadek mocy

PostNapisane: czwartek, 28 stycznia 2010, 17:47
przez gregorl
sprawdzałem na zimno.
dziś zamówiłem świece, bo wg testu miernikiem 2 wewnętrzne są uszkodzone.
jutro też zrobię test przelewowy.
po południu uruchomiłem kangoora (dziś było w okolicach zera st.) i zrobiłem 10km - jechał normalnie, tak niepewnie przekraczałem 2,5k obrotów, ale nic się nie działo. nawet kilka razy wskazówka doszła do 4k.
po teście przelewowym dam znać.

dzięki za rady i wskazówki.

ps: zastanawiam się jak duże ryzyko niesie za sobą wyjazd kangoorem w góry :) z tydzień mam jechać z rodziną ponad 300km.