Strona 1 z 1

bagnet oleju (Czy w silniku K4M - 1.6 16V..?)

PostNapisane: sobota, 8 stycznia 2005, 16:28
przez Rafal_B
Czy w silniku K4M (1.6 16V) poza elektronicznym pomiarem poziomu oleju jest jeszcze tzw. "bagnet"? Namierzyłem miejsce, gdzie powinien chyba być, ale poza plastikową zatyczką nic tam nie ma... Może był, ale "wyszedł"...? Niby problemu nie ma, bo cały czas na desce wyskakuje "oil ok", ale...

PostNapisane: sobota, 8 stycznia 2005, 19:10
przez Bullitt
Jest, z przodu, przy samej chłodnicy, ale jak go wyciągnać to juz nie wiem, tak tam ciasno

Bagnet:)

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2005, 02:38
przez kangooroo
No u mnie na pewno jest, ale ciagle sie przymierzam zeby kiedys zobaczyc czy poza raczka jest cos jeszcze :) Moze kiedys, tak porypanego miejsca jeszcze nie widzialem miedzy chlodnica a silnikiem i pod kolektorem dosc globoko- tu sie konstruktorzy wybitnie nie postarali zwlaszcza ze u nas jest tylko oil ok a co jak sie zaswieci??? Mam nadzieje ze nie bede wtedy jakos wizytowo ubrany to sie niezle wnerwie
Zeby chociaz pokazywalo poziom oleju jak w starej 19

Jarek 1.6 16V

Re: Bagnet:)

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2005, 09:47
przez Bullitt
kangooroo napisał(a):Zeby chociaz pokazywalo poziom oleju jak w starej 19

Jarek 1.6 16V


przecież pokazuje

PostNapisane: wtorek, 11 stycznia 2005, 08:22
przez PanKot
A tam... Pokazuje... Jak ostatnie kółeczko zamieni się na kreseczkę to na bagnecie jest już przekroczone minimum. To troszkę za późno. A może tylko u mnie tak jest? Nie wiem ale tak mam. Ufam bardziej temu co widzę na bagnecie i uzupełniam według tego pomiaru. Troszkę mi bierze oleju. Dolałem teraz 0,5 litra po 3tys. Poprzednie pół litra dolałem po 5 tys. co nie znaczy, że bierze więcej tylko teraz poziom jest wyższy ale wszystko w granicach tolerancji (w/g wskazań bagnetu).

PostNapisane: wtorek, 11 stycznia 2005, 08:41
przez MK
Cześć :!:
Chciałbym tylko w kwestii poziomu oleju przypomnieć :idea: i przestrzec 8O , aby szczególnie w zimie nie przekraczać poziomu 2/3 stanu, gdyż przy zimnym rozruchu powstaje duże ciśnienie gęstego oleju, co może uszkodzić uszczelniacze i powodować wycieki 8O 8)