Strona 1 z 1

Kangoo 1.5 dCi, zablokowany immobilizer

PostNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 00:52
przez lechuC
Witam. Trafiam tutaj z problemem który zaskoczył mnie przy okazji rozwiązywania innych związanych z kangurem. Na początku roku pojawiły się problemy z odpalaniem - silnik od czasu do czasu trudno palił, od wilgoci lekko falowały obroty na biegu jałowym i czasami ociągał się z reakcją na wciśnięcie pedału gazu. Zanim dostanę OPR od admina chciałbym zaznaczyć że z tymi i innymi problemami postanowiłem dać sobie radę dzięki informacjom pozyskanym na tym forum. Po skorzystaniu z opcji "szukaj" skompletowałem kilka kartek wydruków z potencjalnymi przyczynami i instrukcjami rozwiązania problemu, czyli EGR, czujnik położenia wału, zapowietrzony układ paliwowy (w przewodach zauważyłem pęcherzyki powietrza), potencjometr gazu, etc., i postanowiłem zacząć działać. Jednak okazało się że za dwa dni mam wyjazd do ważnego klienta w innym mieście, tak więc postanowiłem że oddam go do warsztatu gdyż fachowcy uporają się z tym szybciej. W warsztacie zdiagnozowano usterkę zaworu EGR, zawór wymontowano, wyczyszczono, przy okazji wymieniono filtry (wszystkie) i olej. Wszystko grało, wyjazd się udał, jednak problem powrócił na początku tego tygodnia po przejechaniu ok. 300 km. od wizyty w warsztacie. Postanowiłem spróbować go rozwiązać tak jak to sobie zaplanowałem. Z racji że od wielokrotnych prób odpalenia kangura zaczął "zdychać" akumulator, postanowiłem więc go naładować. I tutaj, wybaczcie przydługi wstęp, pojawił się problem i zaskoczenie. Po naładowaniu i zamontowaniu akumulatora okazało się że w kangurze zablokował się immobilizer. Jego kontrolka po wsadzeniu i przekręceniu kluczyka świeci się ciągłym światłem i nie gaśnie, nie załączają się świece żarowe (brak kontrolki) i ogólnie nie działa zapłon. Rozrusznik kręci ale silnik nawet się nie zadławi i nie zadymi. Z rozwiązań znalezionych na forum żadne nie zadziałało - próbowałem zapasowego kluczyka (nie używany od nowości, bateria sprawna), odłączyłem na chwilę plus na akumulatorze (takie rozwiązanie też znalazłem, według autora tamtego wątku zakończone sukcesem - może mój za krótko był odłączony), zamykałem i otwierałem centralny zamek po kilkanaście razy, nic z tych rzeczy (dodam że po podłączeniu akumulatora i zamknięciu centralnego zamka kangur wydał z siebie dłuuugi pisk, znaczy się z fabrycznego autoalarmu :) ). Nadal immobilizer jest zablokowany a skończyły się mi pomysły. Może ktoś z Was spotkał się z rozwiązaniem podobnego problemu?

Re: Kangoo 1.5 dCi, zablokowany immobilizer

PostNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 05:59
przez hulltaj
Witaj! Czerwony wyłącznik(zderzeniowy) bezpieczeństwa nieopatrznie wcisnąłeś,wyciągając aku.Tak mniemam.

Re: Kangoo 1.5 dCi, zablokowany immobilizer

PostNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 07:08
przez branio
Definitywne rozwiązanie problemu to likwidacja immo.

Re: Kangoo 1.5 dCi, zablokowany immobilizer

PostNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 09:04
przez Michu90
hulltaj napisał(a):Witaj! Czerwony wyłącznik(zderzeniowy) bezpieczeństwa nieopatrznie wcisnąłeś,wyciągając aku.Tak mniemam.


Czerwony wyłącznik zderzeniowy odcina paliwo w momencie kiedy konkretnie by się nim potrząsnęło, albo uderzyło w niego. Wciśnięcie powoduje "włączenie" dopływu. Poza tym, na pewno nie ma związku z immo.

Re: Kangoo 1.5 dCi, zablokowany immobilizer

PostNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 11:45
przez Lucass
Rozumiem, że resynchronizację kluczyka zrobiłeś?
LINK

Fabrycznych alarmów raczej w skoczkach nie było. Co najwyżej zakładane przy zakupie przez ASO lub dealera...
I to też może być źródło problemów :roll:

Re: Kangoo 1.5 dCi, zablokowany immobilizer

PostNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 15:55
przez lechuC
Witam.
Szczerze powiem że przeoczyłem ten wątek lub nie wyświetlił się mi w wynikach. Mam natomiast kilka pytań odnośnie tej resynchronizacji: dotyczy ona kluczyka na podczerwień czyli kluczyk powinien mieć widoczną z zewnątrz diodę nadajnika podczerwieni (moje kluczyki takiej nie posiadają) - czy dobrze kombinuję?; w opisie resetowania immobilizera kolega michalxtreme pisze o wciśnięciu "przycisku centralnego" - chodzi, jak myślę, o przycisk zamka centralnego (przy drążku zmiany biegów - tak jak w opisie resynchronizacji), natomiast w punkcie nr 4 opisu resetowania jest mowa o wciśnięciu środkowego przycisku - czy ciągle chodzi o przycisk zamka centralnego na desce rozdzielczej czy na kluczyku (na moich są dwa przyciski)?;i czy przycisk zamka centralnego wciskamy podczas tych czynności na pozycji "zamknięty" czy "otwarty"? Odnośnie alarmu, pisząc "fabryczny" miałem na myśli oczywiście ten który był już na wyposażeniu kangura - czyli najpewniej zamontowany przez Nawrota.
hulltaj napisał(a):
Witaj! Czerwony wyłącznik(zderzeniowy) bezpieczeństwa nieopatrznie wcisnąłeś,wyciągając aku.Tak mniemam.

Mogłem go szturchnąć niechcący i to mocno przy wyciąganiu lub wsadzaniu akumulatora - w tak niskiej temperaturze jaka jest obecnie moje dłonie szybko odmawiają posłuszeństwa (nawet w rękawicach) i ciężko nimi precyzyjnie operować :). Jeżeli to jest przyczyną to jak go odblokować?
Pozdrawiam.

Re: Kangoo 1.5 dCi, zablokowany immobilizer

PostNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 14:21
przez lechuC
Witam. Okazało się po próbach z kluczykami (nieudanych) że jednak był to wyłącznik zderzeniowy, najwyraźniej grzmotnąłem go przy wyciąganiu akumulatora i wyskoczył. Po włączeniu wszystko wróciło do normy. Co do poprzedniego problemu z odpalaniem, to jak napisałem wcześniej zauważyłem powietrze w przewodach paliwowych. Teraz jest go więcej niż ostatnio (unieruchomione auto stało przez kilka dni na lekkiej górce z silnikiem wyżej od rufy) i wydaje się mi że w tym tkwi problem, mianowicie jak pisałem wcześniej silnik ma nierówne jałowe obroty, zauważyłem że podczas pracy silnika kiedy następuje lekki skok obrotów z przewodu wychodzącego z pompy ciśnieniowej pompa wypluwa sporo powietrza (wtedy następuje zachwianie pracą silnika). Jak auto postoi trochę to gruszka przy filtrze paliwa robi się miękka a w wężyku pomiędzy nią a filtrem (tym górnym wężyku) pojawia się bańka powietrza. Spróbuję wymienić oringi na złączkach przewodów paliwowych i odpowietrzyć układ. Dam znać (dla potomnych :) ) czy problem został rozwiązany.
Pozdrawiam.