Strona 1 z 2

1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: poniedziałek, 29 października 2012, 18:56
przez greenworm
Cześć,
od kilku tygodni jestem posiadaczem skoczka i od kilku tygodni mam z nim problemy. Zaczęło się od falujących obrotów na biegu jałowym i szarpaniu silnikiem podczas jazdy. Później doszły do tego kontrolki awarii układu wtryskowego, które zapalały się i gasły. Usterka powtarzała się codziennie. Dwa tygodnie temu Kangur stanął na środku drogi w mieście czym spowodował niemały zator (okolice krakowskiego Kleparza - dla tych co znają jako informacja jakie zrobiłem zamieszanie w mieście). Po godzinie postoju usterka zniknęła. Diagnoza w dwóch różnych ASO - błędy ciśnienia na rampie wtrysku (raz za wysokie, a raz za niskie) Pełna diagnostyka układu wtryskowego, test przelewowy wtryskiwaczy (22, 25, 27, 30 ml) i werdykt - do wymiany regulator ciśnienia pompy wtryskowej. Regulator został wymieniony wraz z wtyczką (wg zalecenia), przy okazji poprosiłem o wymontowanie układu odcinającego zapłon (zabezpieczenie przed kradzieżą zamontowane przez któregoś z poprzednich właścicieli) tak dla pewności, że to nie to. Błędy skasowane.
Jedziemy.
Nie. :cry:
Nie jedziemy. :x
Usterka nadal występuje. Wprawdzie kontrolki układu wtryskowego już się nie palą ale falowanie obrotów i szarpanie (spadek mocy) występuje nadal. Boję się jeździć, żeby znowu nie zakorkować miasta w godzinach szczytu.

Podpowiedzi:
Przebieg 192 000. Pompa wtryskowa Delphi, typ silnika KC07. Usterka występuje tylko przy rozgrzanym silniku. Wymienione wszystkie filtry i regulator ciśnienia pompy wtryskowej (razem z wtyczką).
Pomysły? :roll: Gdzie szukać, co diagnozować, co wymieniać. Za odpowiedzi typu: wymień silnik, wymień auto z góry dziękuję :)

Help me Obi-wan-Kenobi. You're My only hope! :?

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: poniedziałek, 29 października 2012, 19:31
przez hulltaj
Siemka! Zacznij od sprawdzenia zaworu EGR.

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: wtorek, 30 października 2012, 13:21
przez istanbul
Falujące obroty to zepsuty potencjometr gazu lub tylko niekontakt na kostce

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: wtorek, 30 października 2012, 15:31
przez greenworm
Hmmm. Czy powoduje to również szarpanie autem i spadek mocy oraz choinkę(kontrolki awarii układu wtryskowego) na desce?

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: wtorek, 30 października 2012, 17:53
przez istanbul
Kostka pedału gazu powoduje zapalenie się jednej żółtej kontrolki (sprężynki)

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: wtorek, 30 października 2012, 18:02
przez greenworm
U mnie zapala się sprężynka+wtryski+stop :(

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: wtorek, 30 października 2012, 19:17
przez branio
Zapraszam :)

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: środa, 31 października 2012, 21:12
przez greenworm
Cicho sza. Jest lepiej. Jest dobrze. Jeździ! :shock:

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: piątek, 30 listopada 2012, 10:36
przez greenworm
Po miesiącu testowania okazało się, że branio miał rację. Przyczyną kłopotów okazał się naderwany jeden przewód od czujnika rampy wtrysku - wystarczyło przylutować! Dwa serwisy ASO nie potrafiły (lub nie chciały) zdiagnozować usterki i próbowały mnie naciągnąć na wymianę pompy wysokiego ciśnienia. Koniec końców za diagnostykę w ASO i wymianę czujnika ciśnienia pompy wtryskowej w trzecim serwisie musiałem zapłacić 1200 zł... Następnym razem nie będę ryzykował tylko od razu pojadę do brania.

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: piątek, 30 listopada 2012, 17:39
przez agnas
Też się z tym zetknęłam, ale u mnie był akurat zepsuty zawór na pompie wtryskowej. Po wymianie obroty znowu OK:)

A tak przy okazji, Właściciele 1,5 dci 65KM w Kangoorkach 1-kach, powiedzcie proszę jak sprawują się Wasze silniki po 200kkm przebiegu?
Pytam, bo ja obecnie mam przelatane 216kkm i tak się zastanawiam, czy czas już może na jakiś remoncik, czy myślicie, że to raczej za wcześnie?
Może w swoich 1,5dci macie więcej nalatane niż ja? Jeśli tak, powiedzcie jak się Wam te silniczki sprawują na takich większych przebiegach?

Z góry dzięki za opinie!