Strona 2 z 3

PostNapisane: czwartek, 30 marca 2006, 16:00
przez reksiohancio
Witam odnośnie podwyższenia kangura ja poprostu zmieniłam koła z oponami
Fabrycznie miałam 13 calowe z oponami 165/70 teraz mam 14 calowe
175/70 co podniosło moje zwierzątko o ponad 3 centymetry i autko wygląda super i dobrze jeździ po terenie I ZAKRĘTACH.

-------------------------
żółte 1,4 E7J :mrgreen:

PostNapisane: czwartek, 30 marca 2006, 16:35
przez branio
Powiem :) Max o jednego zęba :lol:

PostNapisane: czwartek, 30 marca 2006, 16:47
przez PanKot
O, kurcze. To w tym sezonie modne jest podnoszenie?
Ja w ubiegłym obniżyłem.
Znów nie nadążam za modą. 8O

PostNapisane: czwartek, 30 marca 2006, 17:21
przez Bullitt
Zbyszku, ja też miałem obniżyć... a "niechcący" poszedł leciutko w góre. Nie jestem z tego zadowolony :cry:

PostNapisane: czwartek, 30 marca 2006, 21:24
przez KiK
zuwik napisał(a):Rafał - Ty żeś magister, powinieneś wiedzieć ;) Siła obciążająca pionowa F powoduję siłę reakcji R, a jej składowa skierowaną prostopadle do wahacza i tworzącą moment skręcający drążka to Q. Załóżmy, że kąt drążek-ziemia jest 15st, czyli R*cos15=Q => Q=0,966*F. Podniesiemy tak, żeby drążek był pod kątem 20st. Mamy Q=0,94*F, czyli siła dająca moment na drążku jest mniejsza, czyli gadam głupoty :D A teraz przyznaj się, wiedziałeś czy strzelałeś :P


Zuwik ... na kangurzasty proszę bo jak dla mnie to aramejski jest łatwiejszy ;) ... mógłbyś mi takim tłumaczeniem udowodnić że ziemia jest płaska i noszą ją wielbłądy :lol: :lol: :lol:

Nie zamierzam skrzywdzić zwierzaka tylko go nieco podnieść. Te 7 cm które podałem to tak orientacyjnie. Konkretne przygotowania zostawiam sobie jak już torbacz stanie pod blokiem a ja będę mógł spokojnie podziwiać jego podwozie :wink:
Na razie zbieram informację co i jak.

Zuwik kilkakrotnie czytałem twoje wypowiedzi na temat maksymalnego rozmiaru opon jakie uda się wcisnąć kangurowi na łapki - pamietasz może jaki jest ten maksymalny promień koła jakie zmieści się przy standardowym zawieszeniu :?: Przyznam się, że lenistwo mnie opanowało w dniu dzisiejszym i jakoś nie mam weny do ponownego przeszukiwania forum.... a no i jeszcze jaka max szerokość opony tak by przy dociskaniu nie obcierała o nadkole. Z tego co pamietam to felgę 6 calową to ostateczność ... czy się mylę :?:

Kuba

PostNapisane: piątek, 31 marca 2006, 09:42
przez Rafal
Jesli chodzi o łapki, to przerabialiśmy to kiedys dokładnie:
:arrow: jak kupisz sobie dystanse to mozesz spokojnie zakładac 15/6'' z opona 185 (ja jestem przeciwnikiem dystansów)
:arrow: Do mojego (1998) max co wchodzi to opona 175, wiec szerokosc felgi 5,5'' (6'' to sredni pomysł) wiec max srednica to 14''
(i tak nieczesto spotykana, a 15'' w wersji 5,5'' nie spotkałem)
:arrow: O ile pamiec mnie ni emyli to w nowszych nie było problemu z opona 185 - Prezes, Wiz, PanKot (chyba ma w koncu dystanse z tyłu)
:arrow: Shoem kupił sobie felgi od jakiegos terenowca o dziwacznym ET i miał opony 205 (albo 215) ale wystawały ponad obrys auta i zamienił je teraz na 195 (jesli sie nie myle)

PostNapisane: piątek, 31 marca 2006, 11:06
przez Bullitt
Rafal napisał(a): :arrow: O ile pamiec mnie ni emyli to w nowszych nie było problemu z opona 185 - Prezes, Wiz, PanKot (chyba ma w koncu dystanse z tyłu)


W nowym 195 bez problemu :idea:

PostNapisane: piątek, 31 marca 2006, 18:42
przez Gość
Przy felgach 6cal et 35 bez dystansów max 175 . Je¶li et jest mniejsze wejd± szersze

PostNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2006, 07:50
przez KiK
OK ale jeżeli zmniejsze ET np do 30 to koła będą mi wystawać poza obrys auta - a nawet jeżeli niebędą to będzie już blisko. Jak wtedy z dociskaniem koła do nadwozia na nierównościach :?: chciałem założyć 185 szkoda by było jak by się nie dało :(

Kuba

PostNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2006, 07:58
przez Bullitt
Felga 6,5 cala ET 35 + dystans 8 mm, czyli tak jakby ET 27, opona 195 i nie wystaje poza obrys, nic nie obciera.