swap 1.5 dci na 1.9dci

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez jas czwartek, 28 sierpnia 2008, 20:03

Wiz napisał(a):To mam taka propozycje nastepny ZLOT robimy u Bullitta i psujemy wszystko co przyjedzie na ten ZLOT. Kto jest za :?:


JA :!: :!: :!: JA :!: :!: :!: JA :!: :!: :!:

pozdrawiam

jas :oops:
Avatar użytkownika
jas
II Vice Kangoomistrz 2008
II Vice Kangoomistrz 2008
 
Posty: 985
Dołączył(a): wtorek, 10 maja 2005, 23:00
Lokalizacja: z nienacka ;o)

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez droidboo czwartek, 28 sierpnia 2008, 20:22

Wiz napisał(a):
A teraz trudne pytania do kolegi Droidboo:
- ile kolega chce wydac na zabawe z Kangoorkiem :?:
- czego kolega oczekuje od modyfikacji :?:
- mocnego dolu
- dlugiej gory
- zachowania zywotnosci

Temat jest prosty i jasny (jak narazie).
Wymagasz dlugiej jedynki - dostepne w Erze lub benzyniakach ;)
Chcesz miec dobry dol i dluuuuga gore - sugeruje zakup (tak jak wspominal Adik) 2.0 w benzynie + turbo
Nie chcesz zmniejszenia zywotnosci to kup odrazu cos fabrycznego z duza moca.
Wczesniej pisal juz Lucass ze swap to spory wydatek, albo tego nie doczytales albo przeoczyles. Podpowiem ze jak policzysz koszty i potencjalne zyski to Ci wyjdze ze sie NIE OPLACA. Silnik 1.9 ma w okolicach 120 koni a po virusie bedzie mialo w okolicach 140 wiecej nie dasz rady bo fabryczne sprzego nie uciagnie. Sumarycznie wydajac DUZE pieniadze zyskujesz w okolicach 25-30 koni wiecej niz pozostajac przy 1.5 +odrobina dodatkow (tanich stosunkowo i w porownaniu do swapu) i virus oczywiscie.

Kolejne dobre pytanie:
- kolega jezdzil zrobionym do 105 koni kangoosiem :?:

Niewydaje mi sie bo w swoich postach wczesniej pisze o krotkiej gorze i zmniejszonej zywotnosci. Naprawde zalecam posluchac "starszych" i uwierzyc ze moze to nie jest 8000 obr/min ale rwie odpowiednio. Gora ladnie ciagnie, nic nie puchnie (no moze poza IC ktory jakby nie dawal rady :D ) a zywotnosc jest uzalezniona od tego czy dbasz o silnik czy nie. W tym klubie sa takie co maja zrobione o 0 do 100 000 km przebiegu na virusie i maja sie lepiej niz jedne z przebiegiem 50 000.

Czy kolega wie co powoduje turbo dziure :?:
U nas ten problem nie jest tak duzy jak by sie moglo wydawac a poza tym kto jezdzi ponizej 2000obr :?: Dyskusja na ten temat zupelnie niedawno prowadzona w innym watku tez warto poczytac.

Z jednym sie musze zgodzic SKRZYNIA. Mogla by byc dluzsza ale na 4 i 5 biegu :D Pozostale biegi dzieki temu ze sa krotkie daja niezle mozliwosci przy starcie. Przekonaly sie o tym nie jedne dwulitrowki :twisted:

Na koniec jedna uwaga, czesto wyscig wygrywa nie samochod a kierowca 8-)

A mialem sie nie odzywac :x [/color]


Zdecydowałbym się na swapowanie, tylko jeżeli byłoby mnie stać, i wtedy nie liczyłbym się specjalnie z kasą, bo raczej robiłbym go dla zabawy :) Jakiekolwiek swapowanie mija się z ekonomią bardzo:)
Czego oczekuję? Jak jażda osoba, która się porywa na grzebanie w swoim aucie, żeby działało i żeby mieć z tego jakąś frajdę. Co do tematu góra/dół, to jeżeli interesowałaby mnie góra, to myślałbym nad benzyną, którą można kręcić pod 7000, w którym moc i moment już po 4000 zaczyna spadać, tym bardziej 8-zaworowym. Pozwolę sobie coś tutaj napisać. W benzynie jedną z najważniejszych właściwości jest liczba oktanowa, czyli odporność na spalanie stukowe. W oleju napędowym zwracamy uwagę na liczbę cetanową, czyli to jak łatwo paliwo paruje. W silniku nie jest tak łatwo, że tłok osiągnie górne martwe położenie, wtryśniemy paliwo i od razu bum. Paliwo jest wtryskiwane dużo wcześniej, bo musi odparować (po palą się pary a nie ciecz), a olej dużo gorzej paruje niż benzyna. Common rail zapewnia ogromne ciśnienie wtrysku powodując mgłę olejową w cylindrze, co znacznie poprawia parowanie (ale nadal jest gorzej niż z benzyną); i właśnie z tego powodu diesle nie kręcą się tak jak benzyna, bo po prostu nie starcza czasu na odparowanie paliwa. Dlatego "góra" w dieslach jest taka a nie inna.

Nie wiem jak w kangurach ze sprzęgłami. Rodziców ma 215 000 i na razie nie marudzi, ale czytałem na forach laguny, że tamte sprzęgła źle znoszą virusowanie i ogólnie narzekają na nie.

I tak pewnie jeżeli dostanę auto to zrobię mu vira i wtedy się obaczy, bo na swap trzeba mieć luźną gotówkę:D

Co do kierowców i samochodów, to podpisuję się rękami i nogami, że często kierowca a nie auto świadczą o klasie tego zespołu:)

pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
droidboo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): niedziela, 26 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez Wiz czwartek, 28 sierpnia 2008, 22:16

Przepraszam ze sie odezwalem teraz to juz naprawde zamilcze



przynajmniej bede sie BARDZO staral :lol:

P.S. Bullitt kiedy zlot :?: Bo chetni juz sa :D
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez dempsej czwartek, 28 sierpnia 2008, 22:28

Wiz napisał(a):Przepraszam ze sie odezwalem teraz to juz naprawde zamilcze



przynajmniej bede sie BARDZO staral :lol:

P.S. Bullitt kiedy zlot :?: Bo chetni juz sa :D

Nie no, po co ta skromnosc, pisz pisz :).
Ja mam zabawę :P
PS. Własnie, ja tez chce ;]
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez Lucass piątek, 29 sierpnia 2008, 08:27

Ja tam się też nie znam ale poradzę koledze droidboo przeczytać ten wątek viewtopic.php?f=54&t=3076&start=0
Niestety często tak się to kończy... :cry:
A jeszcze wracając do kosztów o których wcześniej wspominałem.Wiz pisze o silniku 1,9 dCi 120 KM i jak mniemam też wolałbyś wkładać taki, niż standardowy dla skoczków 80 KM. O ile przy tym standardowym może (podkreślam - może) skończyłoby się na konieczności zmiany (prócz silnika oczywiście) ECU i wiązki, o tyle przy silniku 140 konnym należałoby się liczyć ze zmianą skrzyni (bo nie zestrojona z silnikiem skrzynia może być utrapieniem). Różnie może też być z armaturą "wodną". Fabryczne węże są wyprofilowane w sposób charakterystyczny dla danego modelu. Oczywiście można wszystko "ciąć z metra" ale to jednak nie zawsze to... :P No i chłodnica... :roll:
A do tego cała masa drobiazgów, które wyszłyby po drodze.
Na dobrą sprawę wszystko zależy od tego czy samochód ma służyć do jazdy, czy do stania w garażu i bycia skarbonką bez dna.

Żeby była jasność - nikt Cię tu nie zniechęca do projektu. Po prostu chcemy Ci tylko zwrócić uwagę na pewne szczegóły o których lepiej jest wiedzieć zanim wybebeszy się skoczka i unieruchomi na długie miesiące z braku kasy lub mocy przerobowych na przykład.
To takie dziwne forum, gdzie nikt nikogo nie napuszcza na wariackie pomysły, a potem z loży szyderców obserwuje i po polsku cieszy się z niepowodzenia :twisted:

PS. Ja też jestem za zlotem u Bullitta :mrgreen:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez dempsej piątek, 29 sierpnia 2008, 08:41

Lucass napisał(a):Żeby była jasność - nikt Cię tu nie zniechęca do projektu. Po prostu chcemy Ci tylko zwrócić uwagę na pewne szczegóły o których lepiej jest wiedzieć zanim wybebeszy się skoczka i unieruchomi na długie miesiące z braku kasy lub mocy przerobowych na przykład.
To takie dziwne forum, gdzie nikt nikogo nie napuszcza na wariackie pomysły, a potem z loży szyderców obserwuje i po polsku cieszy się z niepowodzenia :twisted:

Ja nie tyle nie zniechęcam, co wręcz kibicuje takiemu pomysłowi, sam bym się takim skoczkiem przejechał :D
Niestety takie projekty wymagają sporej ilości gotówki i zdolności przezwyciężania nagle pojawiających się problemów.
Tak mi się przynajmniej wydaje :)
Chociaz sam swap na 1.9 nie powinien być trudny, jako że ten silnik w kangoo występowal.
Najlepiej byłoby na 2.0dCi albo benzyniaka na 2.0T z meganki :D
Albo jedzmy na calosc i 3.0 V6 do bagaznika, nawet rozklad mas by sie lepiej rozlozyl :lol:

Lucass napisał(a):PS. Ja też jestem za zlotem u Bullitta :mrgreen:

Bullit pewnie w siódmym niebie jest :P
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez Lucass piątek, 29 sierpnia 2008, 08:56

dempsej napisał(a):Chociaz sam swap na 1.9 nie powinien być trudny, jako że ten silnik w kangoo występowal.

Niemniej 80, a 120 KM to dwa różne silniki o tej samej pojemności. Tak kiedyś usłyszałem. Nie wymądrzam się bo pewny nie jestem, niemniej mało prawdopodobne wydaje mi się aby przyrost mocy rzędu 50% można było uzyskać samym softem :|
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez dempsej piątek, 29 sierpnia 2008, 09:19

Lucass napisał(a):Niemniej 80, a 120 KM to dwa różne silniki o tej samej pojemności. Tak kiedyś usłyszałem. Nie wymądrzam się bo pewny nie jestem, niemniej mało prawdopodobne wydaje mi się aby przyrost mocy rzędu 50% można było uzyskać samym softem :|


No w to nie wątpie, ale zasadniczo wymiary zewnętrzne prawdopodobnie są identyczne, tak więc pod tym względem nie ma problemu, z upchnięciem tego pod maską. Nie trzeba kombinować z rurkami etc bo takie już są, do wersji 80KM :).
Mogą oczywiście być różnice np. w wielkości [wydajności] chłodnicy, intercoolera etc. , ale nie jest to silnik 'z kosmosu' jak np. 2.0 :)
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez Lucass piątek, 29 sierpnia 2008, 09:27

A ja i tak twierdzę, że póki co to wszystko są spory akademickie :lol:
Trzeba byłoby obejrzeć oba silniki ( z dokumentacją najlepiej) z całym osprzętem i dopiero zastanawiać się czy coś z tego wyjdzie :ugeek:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez dempsej piątek, 29 sierpnia 2008, 09:32

Lucass napisał(a):A ja i tak twierdzę, że póki co to wszystko są spory akademickie :lol:
Trzeba byłoby obejrzeć oba silniki ( z dokumentacją najlepiej) z całym osprzętem i dopiero zastanawiać się czy coś z tego wyjdzie :ugeek:


Nie widziałem tych silników na oczy, ale mam takie przeczucie, że z zewnątrz są identyczne.
W czasach maxymalnego obniżania kosztów nie ma innej opcji :D
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości