Licznik w aucie. Jaeger z megane, a ramka z szybą z clio 2. Komputer podpięty. Ale... Zastanawiam się jak wszyscy podpinają takie liczniki do renówek, gdzie instalacja jest na cztery wtyczki. W necie jest pełno schematów itd, ale: Kontrolka ręcznego i ABS nie mogą działać normalnie. Przysłowiowy Kowalski nie poradzi sobie przy użyciu zdjęć i rozpisek dostępnych na polskich stronach. Kontrolki, owszem, są sterowane masami, ale ta masa jest tak jakby odwrotna. Czyli do wygaszenia kontrolek masa musi się włączać. W starych licznikach masa się pokazuje (gdy np zaciągamy ręczny). Znalazłem na jakimś forum, że ktoś wykombinował układ na tranzystorach, opornikach i coś tam jeszcze... Czy działało? - nie było napisane... Ja zrobiłem na małych przekaźnikach, bo taka opcja była chyba najlepsza i najprostsza. W czasie normalnej pracy samochodu, przekaźniki są w stanie spoczynku. Działają tylko podczas świecenia kontrolek. Prędkość mierzyłem do GPS - pokazuje idealnie. Obroty wydają się też być ok, temperatura także. Wskaźnik paliwa tylko troszkę się podnosi, ale akurat teraz mam ok. 8 l. w baku, rezerwa jeszcze nie świeci - jeszcze do testowania (świeciła gdy miałem prawie pusty bak). Niestety nie mogę nic napisać w kwestii poduszek, których nie mam. Kontrolkę mam nie podpiętą w ogóle - nie świeci. Wnioskuję tylko, że powinna działać normalnie przy dostępnych schematach.
Przycisk komputera zrobiłem w lewym pilocie.
Dane do komputera pokładowe w ECU Siemens Sirius 32 - pin 11
Ramka od clio do licznika megane nie pasuje plug&play. Trzeba jeszcze dopiłowywać otwór przycisku reset. Ale do przeskoczenia.

Tu jest schemat kontrolek ręcznego i ABS. Schemat taki sam do tego jak i do tego. Jeśli ktoś ogarnia przekaźnik to wie o co chodzi.

Na przejściówce widać owe przekaźniki po prawej.

Tak wyszło.


Dla ciekawskich:
Tak wyglądają silniczki wskazówek


Info dla tych, którzy podłączają pierwszy raz.
Napiszę to, bo sam się zacząłem denerwować czemu nic nie pokazuje.... Wskazania komputera dopiero podczas jazdy. Spalanie od prędkości 30km/h. Przynajmniej u mnie tak jest. Ale muszę jeszcze rozgryźć to wszystko i się przyzwyczaić i się nauczyć. Błąd pomiarowy powinien być. A czemu? Bak jest mniejszy o 10 litrów.
Test licznika jest, ale nie świecą wszystkie dostępne kontrolki, wskazówki pracują.
Niby rozbudowany licznik, a nie ma głupiego zegarka.... Jakie mam rozwiązanie? A no w tym tygodniu montuję oryginalny zestaw update list
