Strona 2 z 3

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: wtorek, 12 marca 2013, 17:41
przez impresja
wg. mnie to większa moc, tylko ze zmiany programu się nie weźmie, apetyt na paliwo musi wzrosnąć, kangoo to dostawczak, mialem kiedyś Toledo z TDI, po programie więcej palił, a podobno "żadna" różnica, a program był robiony w profesionalnym serwsie jeszcze w DE

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: wtorek, 12 marca 2013, 18:40
przez dostawca
Ja się czasem też z softem bawiłem i powiem tak, jeśli Twój styl jazdy nie zmieni się w taki sposób by te dodatkowe konie wykorzystywać nagminnie co chwilę to spalanie delikatnie może pójść w dół.
Smartem zazwyczaj miałem 6-7l(45-50KM) po obróbce głowicy i dźwignięciu doładowania dwukrotnie z 0,6bara na 1,2(tak wiem morderstwo dla silnika-zrobiłem tak nim 25tyś km i ktoś nim dalej jeździ) to przy jeździe takiej jak wcześniej zazwyczaj palił pomiędzy 5-6,5l, a jak go pocisnąłem to potrafił spalić 10-11l na 100km :D

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: wtorek, 12 marca 2013, 20:13
przez Wiz
cysio528 napisał(a):Dzięki wielkie za odpowiedź:)
Więc jak naprawdę wygląda spalanie? I duża różnica w przyspieszaniu? Ile kosztowała ta przyjemność?


Ja roznic nie zauwazylem, oczywiscie w kierunku zmniejszenia spalania. Jednak jesli tetryczysz za kolkiem to spada.
Przyspieszenie odczujesz tylko na poczatku potem sie przyzwyczajasz do dobrego i znowu malo :)
Robilem to lata temu i podejrzewam ze kwota jest juz mocno nieaktualna.

Pamietac musisz o jednym: jesli silnik juz niedomaga to wszelkie jego bolaczki pojawia sie bardzo szybko jesli nie od reki. Wyjdzie wszystko co mialo sie pojawic dopiero za kilka/kilkanascie tysiecy. Wszelkie zaniedbania dadza znac o sobie. Dodatkowo nagle sie okaze ze skoro teraz przyspiesza to poczujesz ze nie masz hamulcow (sugeruje poczytac o zmianie tarcz i klockow - sa stosowne watki). Trakcji tez braknie i znowu wydatki na szersze kapcie :)
Jak to pisal szanowny kolega "Tunning to samo zlo :twisted: )

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: środa, 3 kwietnia 2013, 08:15
przez cysio528
Trochę mnie nie było, ale znów jestem:)
Zanim zacznę cokolwiek robić w stronę tuningu, chciałbym doprowadzić silnik do jak najlepszego stanu- po obejrzeniu paru filmików na yt wydaje mi się, że mój kangoorek jest troche zamulony. Od czego zacząć?

A i pojawiły się też ambitne plany przeróbki silnika na 98KM- taki jaki jest np w Megankach i Lagunach, a przynajmniej dołożenia intercoolera do skoczka- próbował ktos może?

A i jeszcze jedno pytanie- czy wie ktoś, czy chłodnica w 1.9 dci i dti jest taka sama?
Z gory dzieki za odp:)

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: wtorek, 9 kwietnia 2013, 21:09
przez grubby26
No wlasnie tez jestem za takim pomysłem i dopiero później program,bo z 80km nic ciekawego nie wyjdzie ! doszukałem się ze turbiny sa takie same w obydwu mocach,wtryski inne i pompa wtryskowa tez inna. Nr wtryskow nie mam ale pompa musi być z koncowka Boscha 988 bo taki nr jest w większość pomp od 98km ale tak nie do końca bo ja mam w kangoo 1.9dti 80k i pompa jest wlasnie z tym nr.
Kiepsko o tym w necie.

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: wtorek, 16 kwietnia 2013, 23:12
przez cysio528
Kiepsko w necie, bo raczej ludzie wola tuningowac VAGa niz francuzy...
Ja na razie się z tym wstrzymam, na razie zajmę się audio, ale jakby ktoś się czegoś dowiedzial to bylbym wdzieczny za info:)

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: wtorek, 4 czerwca 2013, 14:48
przez cysio528
Ok, kangurek już u mnie:) Tak jak pisałem, chip będzie na 99%, koszt 700-800 zł, firma sprawdzona. Ale przed tym dalej zastanawiam się nad tym intercoolerem. Ktoś może ma pomysł gdzie go wsadzić? Od dołu trochę mało miejsca, ale od góry, po lewej stronie patrząc z przodu jest trochę miejsca. Tylko kwestia doprowadzenia tam powietrza- można by było zrobić mały wlot w masce, taki jak ma np 206-co o tym myślicie?

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: środa, 5 czerwca 2013, 08:38
przez Lucass
A po co wyważać otwarte drzwi?
1,5 dCi ma IC i mieści się on bez problemu w dolnej części przed chłodnicą.
Taniej i prościej będzie wsadzić nawet komplet chłodnica + IC od dci-ka niż rzeźbić dziury w masce i kombinować bez gwarancji sukcesu.

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: środa, 5 czerwca 2013, 21:26
przez cysio528
A nie orientujesz się może czy rury z dCi pasują do dTi? Bo to by bardzo sprawę ułatwiło. Jeżeli nie to skąd wziąć pasujące rury?
No i dzięki za zainteresowanie :)

Re: 1.9 dti tuning

PostNapisane: czwartek, 6 czerwca 2013, 07:29
przez Lucass
Tego nie wiem, ale wcale nie muszą, bo to jednak dwa zupełnie różne silniki. Trzeba by choć na jakiejś grafice popatrzyć i poszukać wyjść.
Jednak w dalszym ciągu myślę, że łatwiej będzie dorobić rury niż rzeźbić w masce gdzie i tak rury musisz dorabiać.

Względnie poszperaj czy ten silnik w jakimś innym modelu nie występował z ID. I nie ograniczaj się do <R>.