Strona 1 z 2

Dyfer

PostNapisane: środa, 30 marca 2005, 15:18
przez zuwik
Nie wiem czy to tu czy nie... Bo ideę mam kompletnie zwariowaną... Czy ktoś wie czy da się wsadzić do kangoo dyfer z innego auta posiadający blokadę? Moje ciągotki do łąk pragną 4x4, no ale z braku $$$ blokada dyfra na jednej osi dałaby niesamowicie dużo... Ale :arrow: czy to jest wogóle realne :?:

PostNapisane: środa, 30 marca 2005, 15:32
przez AdiK
Myślę że jest to realne, musiał bys dobrac dyfer uniwersalny pasujący do przekladni Kangurka,więcej informaci znajdziesz na stronkach zwiazanych z autkami 4x4.
Myślę ze nawet zwykła szpera poprawiła by zachowanie w terenie.

PostNapisane: środa, 30 marca 2005, 16:02
przez zuwik
Trochę za tematem googlałem, allegrowałem, ale kompletnie nic nie znalazłem... No, może poza ładnymi felgami :lol: Ale nie o to się rozchodzi :wink: Pytanie właśnie, czy ktoś coś takiego robi, gdzie można kupić no i za ile...

PostNapisane: środa, 30 marca 2005, 19:00
przez _ONE_
Myślę, że warto szukać w firmach, które przygotowują auta specjalnie do sportu... z tego co słyszałem to na zamówienie zrobią szperę nawet do matchboxa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PostNapisane: czwartek, 31 marca 2005, 05:48
przez MK
I w tym momencie dowszliście do miejsca, gdzie lepiej poszukać starszego bezdomnego zwierzaka z napędem na 4 łapy :twisted: :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PostNapisane: czwartek, 31 marca 2005, 13:28
przez zuwik
To fakt, blokada w takiej firmie mogłaby trochę wynieść, poza tym nie mogę znaleźć namiaru na żadną z takich firm. Dlatego myślałem raczej o przeszczepie z jakiegoś innego autka, ale skąd się dowiedzieć z którego by pasowała :?: :?

PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2005, 06:56
przez shoem
...z mojego doświadczenia wynika że taka szpera (bo moim zdaniem tylko to wchodzi w rachubę) czyli mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, oprócz wielu zalet w terenie ma także parę wad na drodze :) , przedewszystkim [1] jest doszyć głośna (jak chcecie usłyszeć to wybierzcie się na najbliższego KORMORANa) i wydaje specyficzny świst, który na dłuższą metę może być męczący, [2] zdecydowanie szybciej zużywają się opony i [3] poruszając się na asfalcie trzeba zachować szczególną ostrożność bo zachowanie samochodu jest diametralnie różne i dla niewprawnego kierowcy może być niebezpieczne (oczywiście przy wyprawach na zakupy to się tego nie zauważy :lol: )
podsumowując: gdybym tylko mógł to bym sobie założył :twisted:


...prawdopodobnie niektóre z wersji sportowych CLIO (może williams) miały szperę 40% , wystarczy przełożyć kosz satelitów,jeśli pasuję :) i do boju :!: :!: :!:

PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2005, 09:26
przez zuwik
I właśnie dlategop wolałbym blokadę. Bo szpera fajnie działa na asfalcie (no pomijając to ścieranie), a w terenie jedynie pomaga. A mi chodzi o teren. Tymczasem blokada w terenie jest de best i nie ma żadnego wpływu na jazdę uliczną. Na szrotach można znaleźć takie rzeczy? Czy tam tylko blachę mają? (lenistwo to podstawa - po co jechać sprawdzać, jest forum :lol: :wink: )

PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2005, 09:32
przez _ONE_
Pomysł jest dla mnie abstrakcyjny, ale może warto poszukać w rozwiązaniach nissana, który jak wiadomo w części był powiązany z renault.
Z tego co chyba słyszałem 4x4 w kangoo projektowali właśnie w nissanie.

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2005, 20:53
przez Rafal
a z tego co ja słyszałem to nasz 4x4 nie ma blokady... jak sie pan zsuniesz do rowu prawa strona to i tak nie wyjedziesz...