Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

Postprzez KUPERnick czwartek, 6 marca 2014, 12:56

Witam,
Przez zimę przygotowywałem swojego kangura do letnich wyjazdów. Trochę zdjęć i opis. Zapraszam:

Obrazek
Wywalona przednia, popękana szyba. Przygotowywanie ramek pod szybą.

Obrazek
Trochę rdzy się nazbierało przez 13 lat.

Obrazek
Tutaj rdza przeżarła blachę na wylot.

Obrazek
Rdzawe plamki na dachu również trzeba było poszlifować.

Obrazek
Akademia pana flexa.

Obrazek]
Kawałek blachy dachówkowej nada się do wspawania w miejsce ubytku

Obrazek
Cięcie, gięcie.

Obrazek
I wspawane.

Obrazek
Maska pomalowana. Oczywiście nie jest to finalny widok. Tu jest mokra, potem dojdzie polerka.

Obrazek
Wjechała nowa szyba, dach i ramki pomalowane.

Obrazek
Teraz trzeba zabrać się za krzesanie śmocy. Kangur seryjnie nie był wyposażony w Intercooler. Dlatego zakupiłem takowy. Pierwsza przymiarka, kombinacja z mocowaniem.

Obrazek
Nie podobał mi się stan przedniego wzmocnienia dlatego też je trochę podmalowałem.

Obrazek
Intercooler na miejscu. Jeszcze "tylko" orurowanie. Zakupiłem trochę węży, kolanek i opasek w sklepach specjalistycznych. Oprócz tego miałem zestaw orurowania podobno od kangura 1.5 dci, ale prawie nic z tego nie pasowało. Pociąłem go i też dopasowałem kawałki do swojego Kangura.

Obrazek
No i gotowe. Następnie kangur dostał nowe filtry, pojechał na strojenie oraz dostał nowy przepływomierz. Mocy i momentu przybyło tyle, że się tego nie spodziewałem. Na hamowni wyszło jedynie 92km (20 km), ale to było przed wymianą przepływomierza. Po wymianie przybyło chyba kolejne 20 km. Następnie wleciało zawieszenie: sprężyny MTS -40mm i amory Bilstein. Kolejne plany to felgi i trochę drobnych napraw i kosmetyka.
KUPERnick
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2010, 14:16

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

Postprzez dostawca czwartek, 6 marca 2014, 13:23

A co z tym załamanym wężem wychodzącym z IC z prawej strony?
Fajnie :)
Czterołap 2,0 Sport
F4R swap-||||||||||||||||||||Complete!-Czyli jak zepsuć 4x4, krok po kroku-Klik!
Bo życie jest za krótkie, zeby jeździć dieslem
Avatar użytkownika
dostawca
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 350
Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 08:40
Lokalizacja: Krosno

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

Postprzez KUPERnick czwartek, 6 marca 2014, 13:31

dostawca napisał(a):A co z tym załamanym wężem wychodzącym z IC z prawej strony?
Fajnie :)

Poprawiłem go potem trochę. Poza tym przy dmuchaniu i tak by się wyprostował.
Zapomniałem też napisać, że mam wskaźnik doładowania. Ciśnienie dochodzi trochę ponad 1bar.
KUPERnick
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2010, 14:16

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

Postprzez Lucass piątek, 7 marca 2014, 09:02

Trochę pracy w niego włożyłeś :)
Czekamy na efekt finalny.
I zdjęcia rzecz jasna.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

Postprzez MZ_MZ niedziela, 9 marca 2014, 11:41

No, szacun.
MZ
jest - Kangoo ...
był - Kangoo ...

Obrazek
Avatar użytkownika
MZ_MZ
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 457
Dołączył(a): wtorek, 19 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Wielka Polska

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

Postprzez dostawca niedziela, 9 marca 2014, 16:57

1bar? Hmm wydawało mi się, że diesel będzie miał więcej... Ja w benzynowym smarcie miałem dmuchnięty 1,3bara.
Czekam co dalej :)
Czterołap 2,0 Sport
F4R swap-||||||||||||||||||||Complete!-Czyli jak zepsuć 4x4, krok po kroku-Klik!
Bo życie jest za krótkie, zeby jeździć dieslem
Avatar użytkownika
dostawca
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 350
Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 08:40
Lokalizacja: Krosno

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

Postprzez cysio528 sobota, 15 marca 2014, 02:07

Podziwiam za odwagę:)
Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia jak pociągnąłeś orurowanie do IC i jak dokładnie jest zamocowany intercooler? Jak ze spalaniem, wzrosło?
A no i ile wyłożyłeś na orurowanie i IC?

Podałby ktoś jaka jest średnica dolotu do IC w kangurze? bo moj stoi aktualnie 200 km ode mnie i przez dwa tygodnie sie widziec najprawdopodobniej nie bedziemy:< I czy dolot do IC może być z nierdzewnej czy musi być kwasoodporna?

I jeszcze pytanie, czy takie kolanka wystarcza do zrobienia dolotu czy trzeba szukac drozszych?
http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-90 ... 54574.html
http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-45 ... 54595.html
Proste odcinki z rury, kolanka takie silikonowe, dobry pomysl?
Kangoorek 1.9 dTi, 2001r
cysio528
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 84
Dołączył(a): poniedziałek, 11 marca 2013, 00:09
Lokalizacja: Białystok / Wawa


Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron