Strona 1 z 1

Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

PostNapisane: czwartek, 6 marca 2014, 12:56
przez KUPERnick
Witam,
Przez zimę przygotowywałem swojego kangura do letnich wyjazdów. Trochę zdjęć i opis. Zapraszam:

Obrazek
Wywalona przednia, popękana szyba. Przygotowywanie ramek pod szybą.

Obrazek
Trochę rdzy się nazbierało przez 13 lat.

Obrazek
Tutaj rdza przeżarła blachę na wylot.

Obrazek
Rdzawe plamki na dachu również trzeba było poszlifować.

Obrazek
Akademia pana flexa.

Obrazek]
Kawałek blachy dachówkowej nada się do wspawania w miejsce ubytku

Obrazek
Cięcie, gięcie.

Obrazek
I wspawane.

Obrazek
Maska pomalowana. Oczywiście nie jest to finalny widok. Tu jest mokra, potem dojdzie polerka.

Obrazek
Wjechała nowa szyba, dach i ramki pomalowane.

Obrazek
Teraz trzeba zabrać się za krzesanie śmocy. Kangur seryjnie nie był wyposażony w Intercooler. Dlatego zakupiłem takowy. Pierwsza przymiarka, kombinacja z mocowaniem.

Obrazek
Nie podobał mi się stan przedniego wzmocnienia dlatego też je trochę podmalowałem.

Obrazek
Intercooler na miejscu. Jeszcze "tylko" orurowanie. Zakupiłem trochę węży, kolanek i opasek w sklepach specjalistycznych. Oprócz tego miałem zestaw orurowania podobno od kangura 1.5 dci, ale prawie nic z tego nie pasowało. Pociąłem go i też dopasowałem kawałki do swojego Kangura.

Obrazek
No i gotowe. Następnie kangur dostał nowe filtry, pojechał na strojenie oraz dostał nowy przepływomierz. Mocy i momentu przybyło tyle, że się tego nie spodziewałem. Na hamowni wyszło jedynie 92km (20 km), ale to było przed wymianą przepływomierza. Po wymianie przybyło chyba kolejne 20 km. Następnie wleciało zawieszenie: sprężyny MTS -40mm i amory Bilstein. Kolejne plany to felgi i trochę drobnych napraw i kosmetyka.

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

PostNapisane: czwartek, 6 marca 2014, 13:23
przez dostawca
A co z tym załamanym wężem wychodzącym z IC z prawej strony?
Fajnie :)

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

PostNapisane: czwartek, 6 marca 2014, 13:31
przez KUPERnick
dostawca napisał(a):A co z tym załamanym wężem wychodzącym z IC z prawej strony?
Fajnie :)

Poprawiłem go potem trochę. Poza tym przy dmuchaniu i tak by się wyprostował.
Zapomniałem też napisać, że mam wskaźnik doładowania. Ciśnienie dochodzi trochę ponad 1bar.

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

PostNapisane: piątek, 7 marca 2014, 09:02
przez Lucass
Trochę pracy w niego włożyłeś :)
Czekamy na efekt finalny.
I zdjęcia rzecz jasna.

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

PostNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 11:41
przez MZ_MZ
No, szacun.

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

PostNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 16:57
przez dostawca
1bar? Hmm wydawało mi się, że diesel będzie miał więcej... Ja w benzynowym smarcie miałem dmuchnięty 1,3bara.
Czekam co dalej :)

Re: Łatanie i tuning Kangura 1.9 dTi

PostNapisane: sobota, 15 marca 2014, 02:07
przez cysio528
Podziwiam za odwagę:)
Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia jak pociągnąłeś orurowanie do IC i jak dokładnie jest zamocowany intercooler? Jak ze spalaniem, wzrosło?
A no i ile wyłożyłeś na orurowanie i IC?

Podałby ktoś jaka jest średnica dolotu do IC w kangurze? bo moj stoi aktualnie 200 km ode mnie i przez dwa tygodnie sie widziec najprawdopodobniej nie bedziemy:< I czy dolot do IC może być z nierdzewnej czy musi być kwasoodporna?

I jeszcze pytanie, czy takie kolanka wystarcza do zrobienia dolotu czy trzeba szukac drozszych?
http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-90 ... 54574.html
http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-45 ... 54595.html
Proste odcinki z rury, kolanka takie silikonowe, dobry pomysl?