Strona 2 z 4

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 18:02
przez Lucass
Szukaj kolumn od Pampy.
Choć łatwo z tym pewnie nie będzie.

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 18:03
przez skawina
No właśnie raczej nie będzie. Sprzedawca pewnie by wcisnął od normalnego :)

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 18:04
przez Lucass
ASO? ;)

Bo rozumiem, że banalna zmiana rozmiaru opon/kół na większe w grę nie wchodzi.

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 18:07
przez skawina
Ale tak czy owak dupa byłaby wyżej ;) Chciałbym wyrównać przód z tyłem. Belka ma dwa lata, a dalej stoi wysoko, bo nic nim nie wożę, no tylko kocyk w bagażniku :mrgreen:
Amor Pampy ma wyżej dolny kielich?

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 18:20
przez Marek_Bielsko
Kupowanie takich rzeczy w ASO - raczej nie polecam :mrgreen:

Lakierowanie zderzaka, reflektor przedni, drążek kierowniczy i robocizna w Clio 2012 w ASO = 4400zł brutto :lol: :roll:

Prędzej może tu :arrow: darma.com.pl

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 18:25
przez skawina
A może być coś takiego, że górna poduszka będzie już... hmm... zgnieciona czy coś takiego?

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 18:50
przez Lucass
W sensie żeby próg był równolegle do asfaltu? Zapomnij... To już prościej tył zglebować :lol: Kangoo ma taką pokraczną budowę i już. Poza tym przy aż tak podniesionym przodzie przestrzeń w nadkolu nad kołem robi się za duża i to nie wygląda.
Raz tak próbowałem. Pojechałem do magika co rozciąga sprężyny. Po ich założeniu Cheerokee to był przy mnie szczeniak. Do pierwszego progu zwalniającego, na którym kształt sprężyn powrócił do stanu pierwotnego :lol:
Zastanawiałem się też nad przeróbką amorów, tzn. nad przesunięciem dolnego kielicha do góry (odcięcie i przyspawanie na nowo). Rozmawiałem ze specem od amorów przerabiającym je m.in. do rajdów. Gość z doświadczeniem polecany na forach tuningowych. Oczywiście da się to zrobić, ale wiążę się to z koniecznością rozebrania całego amora i po przyspawaniu kielicha przeszlifowania i polerowania wewnętrznej powierzchni cylindra. Dla mnie zaporą była cena. To już dobrych parę lat temu było i nie pamiętam ile konkretnie, ale zrezygnowałem z tych planów dość szybko.
Poszedłem w duże koła.

Kiedyś obglądaliśmy Pampę kolegi na jednym ze zlotów jak się była zawiesiła na muldzie i wyszło nam, że musi to być kwestia kielicha, bo wszystko inne mogące mieć wpływ na wysokość było bardzo podobne o ile nie takie samo. A sprężyn dedykowanych tylko do Pampy nigdy nie było, więc raczej nie była to kwestia dłuższej sprężyny i amora.

Górna poduszka to kawał litej twardej jak cholera gumy. Nie ma możliwości jej zgnieść. W skrajnych (podkreślam - SKRAJNYCH) warunkach być może mogła by się rozlecieć, ale nie zgnieść.
Teoretycznie można by próbować jeszcze coś tam pomiędzy poduchę a nadkole włożyć. Tylko co? Trzeba by coś rzeźbić.
Albo jakieś podkładki na zasadzie redukcji (a raczej przedłużacza korpusu) pomiędzy korpus amora, a łożysko oporowe (luźna nieprzemyślana zbyt głęboko technologicznie myśl ;) )

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 18:56
przez skawina
No kombinujesz dobrze, Kiedyś myślałem, że można by dać jakiś dystans pod łożysko, ale dałoby to jakieś 1-1.5cm podwyższenia, bo na więcej brakło by gwintu do przykręcenia górnej nakrętki. Niedawno wyciągałem mcphersony i niby poducha nie wygląda na zgniecioną, a tym bardziej podziubaną. Co do miejsca między oponą a nadkolem to właśnie z przodu jest dużo mniej niż z tyłu. Z przespawywaniem kielicha też myślałem ;)

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 19:00
przez Stiopa
Tak na marginesie, ja do niedawna też wierzyłem w ASO. Jakiś czas temu jak miałem nieruchomy samochód(trywialna sprawa-zatkany przelew w pompie), dzwonię do dystrybutora części Renault i się dowiedziałem, że zespołów pompy(bo chciałem cały nowy kupić) już renault nie produkuje i trzeba by było sprowadzać z magazynu z Francji...
Kangury to już chyba niestety wymierający gatunek :/.
Ale póki wyobraźnia działa coś się wymyśli 8-) .

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 19:07
przez Lucass
No właśnie, dopiero teraz wziąłem przed oczy rysunek i już widzę, że moja luźna myśl miała pewne poważne wady założeniowe. :lol:
Pamiętam, że i ja kombinowałem coś w kierunku podkładek i też mi gwintu brakowało. Teraz już wiem dokładnie o co chodziło.