Strona 3 z 4

Wydzielony - kwestia podniesiena zawieszenia

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 19:12
przez skawina
A może sworzeń NA wahacz ??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 19:37
przez Lucass
Jest jeszcze jedna metoda stosowana przez offroadowców. Pisałem o niej niedawno w jakimś wątku. Elastomerowe podkładki pod sprężyny (pierścień pomiędzy kielich a sprężynę).
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/podklad ... -4szt.html
Tylko problem z nimi jest taki, że muszą być wyprofilowane pod konkretny kształt sprężyny i kielicha coby ta nie wypadała z osi amora. Jak za tym kopałem, to do kangoo takich podkładek nie było, a wyprodukowanie pod jednostkowe zamówienie przekraczało mój budżet.

Sworzeń na wahacz? A jak konkretnie bo nie widzę tego?
Generalnie wydaje mi się, że jedynym czynnikiem (nie licząc rozmiaru kół) mającym realny wpływ na wysokość na jakiej znajduje się buda jest
a) długość amora pomiędzy dolnym, a górnym kielichem sprężyny, (czyli de facto długość czy tam wysokość sprężyny)
b) ewentualnie wysokość punktu zamocowania mcphersona do nadkola.

Wahacz to tylko element stabilizujący kolumnę coby na boki nie uciekała, więc tu chyba żaden sworzeń nie pomoże. Ale mogę się mylić - napisz coś więcej.

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 19:45
przez skawina
Sworzeń montowany jest pod wahaczem, a jakby go dał na wahacz to podniosła by się zwrotnica, ale to był żart, bo i tak nic by z tego nie było :P
Tak jak piszesz, musi być dystans pomiędzy zawieszeniem, a budą albo zmienić położenie kielichów amora, żeby zmienić położenie sprężyny. Z tymi moimi 4 cm trochę przesadziłem. Jakby tak udało się ze 2 cm to by było cool ;)

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 20:00
przez Lucass
Zwrotnica by się nie podniosła tylko zmienił by się kąt pomiędzy wahaczem a poziomem ziemi. :)
Jeszcze jeden punkt mi do głowy przyszedł. Mocowanie amora do zwrotnicy i tu kombinacje. Tylko w tym miejscu trzeba by mocno pilnować geometrii (pochylenia koła), bo bardzo łatwo byłoby to spi...

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 20:01
przez skawina
Dwa płaskowniki i trzy dziury ;)

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 20:11
przez Lucass
O koła pochylone jak tylne bliźniaki w nieobciążonej Tatrze 138. :mrgreen:
Obrazek

Re: Wydzielony - kwestia podniesiena zawieszenia

PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 20:19
przez skawina
Temat pięknie wydzielony, posta usunąłem, bo ni jak był do tamtego ;)
Jutro i tak muszę posprawdzać te górne poduchy, bo coś mi puka, a w zawiasie jest wszystko ok ;) Jak mi coś przyjdzie do głowy to będzie artykuł :P

Marek? Odpisali od tych sprężyn, że nie robią do samochodów, tylko przemysłowe :|

Re: Wydzielony - kwestia podniesiena zawieszenia

PostNapisane: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 10:03
przez skawina
Jutro będę miał trzy komplety górnych poduszek dla porównania. Wyczytałem, że zdarzają się różne wysokości samych poduszek jak i głębokość siedzenia łożyska. I tak mi coś puka to jeszcze to chcę wyeliminować nową częścią, może przestanie ;) A jak już będę miał wszystko rozebrane to przyuważę czy jest szansa dać 1 cm dystansu pod łożysko (nie wiem czy puści mnie laga amora, bo na niej jest miejsce na łożysko).
Z tyłu mam 8 cm od opony do błotnika, z przodu 5. Jak by tak podniósł się o 1.5 to będzie świetnie :D

Re: Wydzielony - kwestia podniesiena zawieszenia

PostNapisane: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 19:46
przez Lucass
Podkładkę będziesz mógł dać taką, ile masz wolnego gwintu na ladze.

Re: Wydzielony - kwestia podniesiena zawieszenia

PostNapisane: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 21:02
przez skawina
Wiem Lucass ;) Temu napisałem o jednym cm :)