spalanie - po małych przeróbkach

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

spalanie - po małych przeróbkach

Postprzez PanKot wtorek, 28 czerwca 2005, 11:43

Ostatnio troszkę zaszalałem i wepchnąłem do Kangoorkowego woreczka parę rgoszy. Nie dużo ale opłacało się.
Już wspominałem, że wyciąłem katalizator i założyłem filtr stożkowy a odpowietrzenie komory zaworowej wywaliłem pod autko.
Sondę wyczyściłem szczotką drucianą.
Samochodzik chodzi lżej, jest jakby zrywniejszy i nie potrzebuję tak mocno deptać w gaz aby aby nabierał prędkości.
Zatankowałem do pełna i jeździłem kilka dni po mieście - czekałem aż wejdzie mi na licznik 185km bo teraz po zmianie kółek na 15" to będzie na prawdę 200km.
Zatankowałem ponownie. Teraz weszło mi 13,80 litra benzynki.
To oznacza, że spalanie po mieście wychodzi: 6,9 l/100km.
Rewelacja. Dawno już nie miałem tak dobrego wyniku.
Przed przeróbkami, przy delikatnej jeździe wychodziło mi 7,5 l/100km a naogół było bliżej 8 l/100km.
Teraz czas wypróbować go na trasie - akurat w sobotę jadę do Gdańska - będzie dobra okazja.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez loocky wtorek, 28 czerwca 2005, 18:51

Mało? Jeśli mogę spytać jaki masz styl jazdy?
Mój pali 5,8l po mieście, a 5,5 na trasie, a mamy te same silniczki. No chyba, że ty masz 16V?
Avatar użytkownika
loocky
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 493
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2005, 00:00
Lokalizacja: Tychy

Postprzez PanKot wtorek, 28 czerwca 2005, 19:54

loocky napisał(a):Mało? Jeśli mogę spytać jaki masz styl jazdy?
Mój pali 5,8l po mieście, a 5,5 na trasie, a mamy te same silniczki. No chyba, że ty masz 16V?

Nazwijmy to tak: lubię jeździć dynamicznie
Takich wyników, o jakich piszesz to ja nigdy nie miałem
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zuwik wtorek, 28 czerwca 2005, 20:54

a i w wawce jeździ się inaczej, nie Zbyszku? Ja mam 6,75 ostatnio, ale wiem, że można lepiej, tylko silnik ma małe niedomagania (w poniedziałek wreszcie będzie czas na robotę :wink: )
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez PanKot środa, 29 czerwca 2005, 05:40

zuwik napisał(a):a i w wawce jeździ się inaczej, nie Zbyszku? Ja mam 6,75 ostatnio, ale wiem, że można lepiej, tylko silnik ma małe niedomagania (w poniedziałek wreszcie będzie czas na robotę :wink: )

To prawda - miewałem takie miesiące, że na zbiorniku przejeżdżałem tylko 460 -500 km po Warszawce. Spalania to nawet nie przeliczałem. Ale bywa, że na jazdę tylko przez most, na drugą stronę Wisły trzeba poświęcić pół godziny a to raptem 3 kilometry.
A co z Twoim silniczkiem? Nadal nierówno pracuje? Czyściłeś sondę?
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zuwik środa, 29 czerwca 2005, 06:33

W poniedziałek (chyba że mi jeden pac zrobi zaliczenie we wtorek... ma być w sobotę) jadę do kumpla na kanał i wyciągam sondę, potem łożyska, a radio lutowałem wczoraj i może znów jakiś czas pogra :wink: Martwi mnie to, że jak to nie ta sonda to ja już nie wiem.... na 99,9% żadna część mechaniczna (przy jeździe na biegu bez gazu jest ok, na sprzęgle nic nie czuję)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

bzdura

Postprzez Stasiek środa, 29 czerwca 2005, 20:18

diesel pali 6,5 - 8,0 silnik 1.9 DTI (aerodynamika auta) benzyna watpie w podobne wyniki.















ti
Avatar użytkownika
Stasiek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 16
Dołączył(a): środa, 19 stycznia 2005, 00:00

dodam

Postprzez Stasiek środa, 29 czerwca 2005, 20:25

Auto mam z niemiec 150.000 tys. Auto mam od rodziny wiec jest pewne na 100 procent, serwis 1000 procent nawet na wymiane zarowki tam jezdzili (Brat jest szefem serwisu)
Avatar użytkownika
Stasiek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 16
Dołączył(a): środa, 19 stycznia 2005, 00:00

Postprzez PanKot czwartek, 30 czerwca 2005, 06:49

diselki maj stabilne spalanie a w benzynowych może być bardzo różnie.
Wiem z doświadczenia. Mój silniczek miewał kiedyś 6,5 litra ale miał i prawie 13 l/100km. Wiele czynników ma wpływ a przede wszystkim technika jazdy. W diselku takich róznic nie będziesz miał.

Fajnie, że masz pewniaka. Taka gratka nie każdemu się trafia.
150ty. km - to dopiero zaczyna się dorosłe życie dla Twojego Kangoorka.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sw czwartek, 30 czerwca 2005, 09:28

No w dieselku na trasie mozna rozne wyniki wyciąć:
Jazda spokojna, puste auto, poza miastem - 4.8l/100km
Jazda szybka (170-180 na liczniku), 4 osoby+bagaż, autostrada - 9,5l/100km
Przyrost o 100%. Podobnie jak w benzyniaku.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Następna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości