Strona 1 z 2

Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: sobota, 29 listopada 2008, 18:18
przez Klimax
Witam wszystkich serdecznie,
Poszukuję jakiegoś kopniaka dla swojego Kangura 1,9 wolnossący z 2000r...
Nie znam się na tym bardzo, ale słyszałem, że jedyne co można zrobić z tym oporniakiem to filtr stożkowy + wylot + magnetyzer :( czy trzeba to jakoś szczególnie dobierać ? podrasowywał ktoś tego typu autko ? co byście polecili ? a możemacie jeszcze jakieś pomysły na podrasowanie tej "bestii" ;)

Pozdrawiam

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: sobota, 29 listopada 2008, 23:45
przez B-RAD
Witam, jeżeli masz silnik 1.9d 65km, z elektroniką w pompie i sterującym wtryskiem to może da się chipa wsadzić, bo do VW 1.9 SDI są. A ogólnie jak chodzi twój? Jaką masz prędkość podróżną?? Ile max jechałeś?? Bo z mojego to też raczej taki mułek. Jaki masz przebieg??

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: niedziela, 30 listopada 2008, 10:10
przez Klimax
Chodzi bez zarzutów - jestem zadowolony z tego samochodziku. Pali na "pyk" , prędkość max z jaką jechałem 155km/h , przebieg 207 tys silnik po kapitalce, zawieszenie bardzo mi pasuje bo był urzytkowany na belgijskich drogach ;) A co do VW 1,9 sdi to raczej jest z turbiną dlatego chip jest dostępny, a w wolnossących trzeba kombinować :(
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy :)

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: niedziela, 30 listopada 2008, 12:01
przez Wiz
Klimax napisał(a): A co do VW 1,9 sdi to raczej jest z turbiną dlatego chip jest dostępny, a w wolnossących trzeba kombinować :(
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy :)


Niestety musze Cie zmartwic sdi to wolnossacy wynalazek VW

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: niedziela, 30 listopada 2008, 13:25
przez B-RAD
A co się stało że miałeś już kapitalke? Ja mam 190tys. Sam zrobiłem już prawie 10tys, jedyne co zrobiłem to rozrząd, filtry i olej zmieniłem. Reszty nic nie dotykałem bo raczej nie ma potrzeby. Teraz mam do wymiany drążek kierowniczy. Przez te 10tyś ani grama oleju nie wciągnął, jak było pół stanu tak jest dalej, tylko jak odpalam go zimnego to trochę przez 20s. zawory słychać a tak to ok.

A co do tych przeróbek to raczej nic nie wymyślisz ciekawego z tym silnikiem, stożka nie warto zakładać bo on dużo nie da... Zakładając go trzeba również zwiększyć dawkę paliwa.

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: niedziela, 30 listopada 2008, 13:38
przez Klimax
Kapitalkę miałem bo jak go pogoniłem z belgii to poszedł zimmering między skrzynią a silnikiem (stał troche w komisie nie ruszany i dostał szoku :) )no a jak już rozebrali torbacza to znaleźli kilka innych niegroźnych szczegułów ale skoro miałem, kasę to je załatwiłem za jednym zamachem, a teraz przy okazji rozbierania głowicy silnika wymieniłem jeszcze pierścienie. Heh no nie jest źle ogólnie ale kilka kucy by się przydało... a z tym stożkiem to orientujesz się czy przy okazji trzeba zmieniać coś jeszcze gdybym się zdecydował ? i czy z tymi dawkami paliwa jest dużo zachodu ?

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: niedziela, 30 listopada 2008, 14:05
przez B-RAD
Kiedyś rozmawiałem z facetem co zajmował sie silnikami TDI Volkswagena i mówił że od tak sobie założony stożek aby może przysporzyć problemów, a nie podnieść osiągi.

Jaką masz wersje tego kangoo? jak chcesz to odezwij się do mnie na gg 6669641

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: piątek, 5 grudnia 2008, 21:32
przez Klimax
nie wiem czy to nowa wersja :roll: taka z niedzieloną maską to chyba nie nowa :) a co do tego stożka to co musi być tam jeszcze żeby to hulało ?

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: piątek, 5 grudnia 2008, 21:41
przez Masaccio
Klimax napisał(a):nie wiem czy to nowa wersja :roll: taka z niedzieloną maską to chyba nie nowa :) a co do tego stożka to co musi być tam jeszcze żeby to hulało ?

Daj sobie spokój.

Filtry stożkowe

Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych.
Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.
Typowy przypadek skutków zastosowania Power Rury z filtrem stożkowym dla przebiegu i wielkości KM oraz Nm na przykładzie ROVERA 620 SI oraz SEICENTO SCHUMACHER jest podany na wykresie w rozdziale TESTY. Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra. Decydując się na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne.
W rozdziale TESTY do obejrzenia pomiary porównawcze rozwiązań ze sportowymi filtrami.

Źródło: http://chojnacki.com.pl

Re: Kangoo 1,9D 2000r

PostNapisane: poniedziałek, 8 grudnia 2008, 00:37
przez czubcia
Jeżeli szukasz auta o zacięciu sportowym zmień jak najszybciej silnik/auto.
Po co kupowałeś ten silnik skoro zależy ci na osiągach?
Kupowałeś auto z takim silnikiem z myślą przerobienia go na bolid F1 ?
Od razu kupowałeś woła roboczego z myślą o wytresowania go na wyścigowego rumaka, czy może póżniej wpadłes na ten pomysł?

No sorki, ten silnik jest nie do zdarcia, oszczędny itd, ceną są właśnie osiągi takie jakie ma. Zostaw go w spokoju, dbaj o regularna wymianę oleju a na pewno odwdzięczy się bezawaryjnością. To nie jest silnik auta rajdowego, nie jest to także najlepsza podstawa do tuningu. Jeżeli cokolwiek z niego więcej wydusisz to nie bedzie to warte włożonych pieniędzy i nadwyrężania silnika. Lepiej kupić auto z silnikiem o większych osiągach.