Tuning silnika 1.4 lub ... zmiana ?

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

Tuning silnika 1.4 lub ... zmiana ?

Postprzez Magic środa, 13 października 2004, 10:00

Witek :)
Samochód: Kangoo 1.4 75KM '00, wersja o podwyższonej ładowności, na felgach 14"
Problem: za mało mocy :)
Świetny samochód tylko nie ma kopa ... zwłaszcza jak się wcześniej jeździło V6 170KM :) Ale faktem jest że nie idzie tak jak bym chciał, za mała elastyczność i takie sobie przyspieszenia w trasie. Stąd kilka pytań:
- czy ktoś ma doświadczenia w modyfikacji silnika 1.4 (nakłady, efekty)
- jak wygląda sprawa montażu silnika 1.6 ? Jeśli ktoś mógłby podesłać mi np. fotki takiego silnika w Pampie albo nowym Kangoo, byłbym zobowiązany.
Samochodu jako takiego nie chcę zmieniać (np. na dTi) bo praktycznie wszystko mi w nim pasuje - stan, wyposażenie itp. Po prostu chętnie dołożyłbym mu ze 20-30 KM.

Aha, czytałem wątek "E7J", ale nikt de facto nie podał żadnych konkretów ...
Avatar użytkownika
Magic
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 12 października 2004, 23:00

Postprzez _ONE_ czwartek, 14 października 2004, 07:40

Jeżeli chodzi o swap to jak będziesz miał szczęście to przywieziesz wszystko (silnik ze skrzynią i półosie, pompę, przewody z kompem itp) w dobrym stanie poniżej 1000 euro, ale prawdopodobnie będziesz musiał pojechać osobiście.
Jeżeli chodzi o turbo to jedna z ofert...
Kod: Zaznacz cały
Uprzejmie informuje, ze modyfikacja turbo soft do Renault Kangoo 1.4 8V kosztuje 6400,- zl, a jej wykonanie trwa 7 - 10 dni. Maksymalnie, modyfikacja umozliwia wzrost mocy silnika do ok. 140KM oraz co najmniej 50% wzrost wartosci momentu obrotowego i powoduje ogromna poprawe dynamiki i szybkosci samochodu oraz elastycznosci silnika. Przy normalnej jezdzie zuzycie paliwa maleje lub pozostaje bez zmian. Przy korzystaniu z pelnej mocy moze wzrosnac do 20%. 
W maksymalny zakres glównych czesci zestawu turbo soft wchodzi: turbosprezarka, kolektor wydechowy, intercooler, orurowanie ssace i tloczace, dodatkowy wtrysk paliwa, elektronika sterujaca, zawór upustowy, fragment ukladu wydechowego, filtr powietrza, olej i filtr oleju, uklad smarowania i chlodzenia turbosprezarki.
Na modyfikacje udzielamy gwarancji pisemnej na rok. Gwarancja obejmuje wszystkie zastosowane skladniki zestawu turbo soft oraz montaz. Gwarantujemy równiez, ze modyfikacja nie spowoduje awarii silnika, pod warunkiem stosowania sie do naszych zalecen odnosnie eksploatacji oraz nie dopuszczania do jakichkolwiek ingerencji w silnik i jego regulacje przez inne warsztaty lub osoby przez nas nieupowaznione.
W ramach gwarantowanej przez na mocy silnika 100KM z litra pojemnosci, montaz naszego zestawu turbo soft nie wymaga zadnych dodatkowych czesci i dodatkowych modyfikacji. 


Myslę, że jeżeli nie masz dużo kasy to pozostaje wałek np. u Świątka z odp. programem i odpowiedni dolot itp.(ale przy plastykowym kolektorze niewiele da się zmienić) Wszystko zestrojone i sprawdzone na hamowni oczywiście. Tutaj koszt nie powinien przekroczyć AFAIK 2 tys zł
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez _ONE_ czwartek, 14 października 2004, 07:43

Do tego dodam jeszcze trochę kasy na poprawę zawieszenia i układu hamulcowego 8)
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Magic czwartek, 14 października 2004, 10:35

_ONE_ napisał(a):Jeżeli chodzi o swap to jak będziesz miał szczęście to przywieziesz wszystko (silnik ze skrzynią i półosie, pompę, przewody z kompem itp) w dobrym stanie poniżej 1000 euro

Jakie silniki wchodzą w grę ? Widziałem symbole w poprzednim wątku, ale nie wiem które silniki oznaczają, można to gdzieś sprawdzić ? No i która przekładka jest najłatwiejsza ? Jak pisałem nie interesują mnie jakieś wykręcone osiągi, np. silnik 1.6 115KM to byłoby to.

Jeżeli chodzi o turbo to jedna z ofert...

Możesz podać od kogo i jakiś namiar ?

Myslę, że jeżeli nie masz dużo kasy to pozostaje wałek np. u Świątka z odp. programem i odpowiedni dolot itp.(ale przy plastykowym kolektorze niewiele da się zmienić) Wszystko zestrojone i sprawdzone na hamowni oczywiście. Tutaj koszt nie powinien przekroczyć AFAIK 2 tys zł

Jaki to daje zazwyczaj przyrost mocy i momentu? W sumie jak już mam kombinować to wolę raz a dobrze :)
No i o jakich modyfikacjach układu hamulcowego mówisz ? Inne tarcze, zaciski, klocki ? Bo zawieszenia np. nie chciałbym obniżać czy specjalnie utwardzać, lubię wygody :)
Avatar użytkownika
Magic
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 12 października 2004, 23:00

Postprzez _ONE_ czwartek, 14 października 2004, 10:57

ad1 Na stronie PIKURowców znajdziesz symbole i krótkie opisy silnków
http://www.renault.triger.com.pl Nie jestem fachowcem od swapów... trzeba pogadać z kims kto robił coś takiego.

ad2 i ad3 Oferta na turbo była od Grabowskiego - sprawdź jeszcze Godulę i Chojnackiego i np. Świątka - przygotuj się i podaj im dokładne parametry auta z przebiegiem, olejem, opisem komputera i jego numrem seryjnym itp.

ad4 podniesienie osiągów auta niesie za sobą duże ryzyko. Bardzo łatwo jest przesadzić i okiełznać takiego potwora :D może być ciężko.
Zawieszenie - powinno się zdecydowanie utwardzić no i dodatkowo to jest kwestia jakie drogi zazwyczaj pokonujesz, ale moim zdaniem będzie potrzebna belka na kielichy amortyzatorów. Trochę tego będzie.
Hamulce zdecydowanie lepiej odprowadzające ciepło min. nacinane lub najlepiej nawiercane. W tuningu wszystko obija się o kasę. Jeżeli ją masz to wymieniasz zaciski, dajesz większe tarcze i dobre klocki itd. Ty decydujesz co zmieniasz - na rynku jest wszystko. Najlepiej robić kompleksowo u jakiegoś dobrego fachowca.
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Alberciak czwartek, 14 października 2004, 14:06

Koledzy a co ze sprzęgłem ? Czy zwiększenie momentu obrotowego nie ma wpływu na szybsze zuzycie lub uszkodzenie ?
POZDRAWIAM
_______________________________________
1,5 dCi Privilege
Gwiezdny Pył
Avatar użytkownika
Alberciak
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 368
Dołączył(a): sobota, 22 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa - BEMOWO

Postprzez _ONE_ czwartek, 14 października 2004, 14:16

Racja! Sprzęgła Valeo (takie są montowane fabrycznie) podobno i tak nie są w stanie przerobić tego co dostają (tak słyszałem)
Przy wymianie/przerabianiu skrzyni można pokusić się o wymianę sprzęgła na profesjonalne sportowe... tylko ta kasa :twisted: ale jestem monotematyczny :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez _ONE_ czwartek, 14 października 2004, 19:22

Mam chwilkę czasu i chciałem spróbować policzyć ile kosztuje "mały tuning" :wink: ...czyli taki, który każdy może zapodać w naszych bolidach i to bez specjalistycznej wiedzy z zakresu mechaniki czy aerodynamiki :D
a co najważniejsze na można go robić na raty :D

Dolot:
- stożek lub wkładka ok. 250-350zł
- rurki i rury doprowadzające powietrze (market budowlany) max 100zł

Zasilanie:
- dobre świece (NGK) + sprawne kable - max. 60zł kpl. + 100zł
- magnetyzer (dla wielu kwestia dyskusyjna) - dla obniżenia spalania, a nie podniesienia mocy :) - koszt znikomy - kilka uszkodzonych twardych dysków (magnesy)
- dobra benzyna :D

Wydech:
- kompletnych wydech może być np. od michela ok 1500-2000zł

Hamulce:
- tarcze nacinane np. ATE lub BREMBO ok 300zł kpl.
- klocki 150-300zł

Zawieszenie:
- dobre amortyzatory np. SACHS Adv. (gazowe) ok 1000zł kpl.
- springi (kwestia wyboru) - ok 600-800zł
- generalnie sprawne zawieszenie (silentbloki, sworzenie, gumy stabilizatora
- rozpórka na kielichy ok 200-300zł
- szersze koła z gumami + ew. dystans ...ile starczy kasy :D

Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.

No i cosik specjalnego...

Dla festyniarzy:
- świecące spryskiwacze i gałki, antenki, rurki i obowiązkowo stroboskopy
...najlepiej jak najwięcej i jak najdrożej :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez fiXXXer czwartek, 21 października 2004, 16:40


Witam

Tak przy okazji to mam do sprzedania strumiennice Michaela (1.3-1.6) + adapterek co idzie przez puszke gdzie kiedys filtr byl i stozek KingDragona z odpowidnim sposobem montazu i ramieniem. Wystarczy tylko podpiac pod przewod seryjny albo kupic rure aluminiowa. Koszzt nowego ok 500 zl poslkich.

Zalozyli mi to po 4 godzinach projektowania w Michaelu w Zorach. Sprzedaje bo kombinuje cos ciekawego zrobic ale na razie sie nei chwale :roll:

Co to daje:
-stozek waidomo
-strumiennica na dolocie poprawia napelnianie powietrzem cylindorw przy niskich obrodach - czyli daje kopa od dolu.

SILNIK 1,4 8V

Propozycje cenowe na priv lub 692450815. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
fiXXXer
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 125
Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2004, 23:00


Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości