filtr stozkowy firmowy czy nie ?

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

filtr stozkowy firmowy czy nie ?

Postprzez megamiki wtorek, 21 lipca 2009, 21:03

witam

wiem ze o stozku juz bylo jednak nieznalazlem interesujacej mnie inf .
czy warto zaplacic duzo wiecej za firmowy filtr np K&N lub sparco ?
czy kupic jakis z allegro za grosze (noname) interesowal by mnie caly zestaw montazowy +cos takiego
Kod: Zaznacz cały
http://moto.allegro.pl/item684323011_turbinka_tuning_do_uklad_dolotowy_ze_stozek_2008.html


napewno nie zaszkodzi a i kazdy % sie przyda :)

lub obcja kupic orginalna wkladke do filtra (obudowy) np K&N -ale nie jestem przekonany do czegos takiego .

nie licze ze dalo by to jakis niesamowity przyrost mocy ale lepszy dziwiek napewno
(wydech przelotowy + sportowy tlumik)

jescze jedno pytanie jakiej wielkosci im wiekszy tym lepszy ?
zestaw do nowego nabytku Golf mk 2 gti 16V
Avatar użytkownika
megamiki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 152
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: Krk

Re: filtr stozkowy firmowy czy nie ?

Postprzez Masaccio wtorek, 21 lipca 2009, 22:58

Uważaj żebyś więcej nie zepsuł niż poprawił.

Filtry stożkowe

Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych.
Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.
Typowy przypadek skutków zastosowania Power Rury z filtrem stożkowym dla przebiegu i wielkości KM oraz Nm na przykładzie ROVERA 620 SI oraz SEICENTO SCHUMACHER jest podany na wykresie w rozdziale TESTY. Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra. Decydując się na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne.
W rozdziale TESTY do obejrzenia pomiary porównawcze rozwiązań ze sportowymi filtrami.


http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: filtr stozkowy firmowy czy nie ?

Postprzez megamiki środa, 22 lipca 2009, 13:28

witam

doradzono mi kupic orginalna wkladeke np K&N .

pozdr jak juz zamontuje to dam znac o efektach .

dzieki za pomoc !
Avatar użytkownika
megamiki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 152
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: Krk

Re: filtr stozkowy firmowy czy nie ?

Postprzez Bullitt środa, 22 lipca 2009, 16:48

Zameldujesz ile zaplaciles?














Bo innych efektow to sie nie spodziewaj :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Re: filtr stozkowy firmowy czy nie ?

Postprzez Masaccio środa, 22 lipca 2009, 18:07

Bullitt, niektórzy są uparci :)
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości