Strona 4 z 4

Re: CHIPTUNING CZY TO BEZPIECZNE ?

PostNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 15:27
przez lam3r
Czyli jednak nastukać mu?:-D

Re: CHIPTUNING CZY TO BEZPIECZNE ?

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 20:39
przez arthi
Dobra spokój, widzę że na forum był jeszcze jeden temat o chipie, który przeoczyłem to tłumaczy nerwy niektórych prostactwo innych już mniej, ale swoją frustrację trzeba gdzieś. Jednak kilka osób zrobiło sobie moda. WIdzę, że skarb robił w nowym kangoo, nie można było tak od razu? A podobno kierowcy nissanów to największe buraki, tak przynajmniej wynikało z jakiś badań ;) viewtopic.php?f=79&t=121&start=160

Re: CHIPTUNING CZY TO BEZPIECZNE ?

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 22:33
przez Masaccio
Renault i nissan to praktycznie ten sam koncern :lol: Nawet swoją wersję kangoo mają:
Obrazek

Re: CHIPTUNING CZY TO BEZPIECZNE ?

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 22:52
przez lam3r
Nie tylko Kangoo;-)

Obrazek

Re: CHIPTUNING CZY TO BEZPIECZNE ?

PostNapisane: niedziela, 12 kwietnia 2015, 10:36
przez autokomputery
Podpisuje sie pod wypowiedziami Lucassa i Skarba..:)
Zajechać auto można i bez tuningu,a widzialem juz takich co po wyjezdzie od nas z firmy urywali pólośki lub palili sprzęgło...czy było to wynikiem chip tuningu...nie sądzę...:D
Niektórzy po prostu mają brak wyobraźni,a tak się cieszyli ,że autko im odpaliło po kilku miesiącach (wada ECU) ,że delikatnie przeginali z radością:D:D:D
W kilku swoich autkach (francuzach) robiłem chipa i jeżdżę niektórymi do dziś bez ŻADNEGO większego wpływu na zużycie np turbiny czy innych podzespołów....
Trzeba prowadzić GŁOWĄ ,a nie NOGĄ jak mawiają niektórzy...:)
Owszem jeśli chodzi o wady to widziałem już pękające węże od itercoolera np w starych audi 2000r....,ale wszystko zależy od faktycznego zużycia autka (nie od kreconego przebiegu):D
Wadą może być też szybsze zużycie turbiny i zamiast przejechać na niej ok 300tysi przejedziemy np 250tys....sądzę ,ze większość z nas pozbywa się aut po przejechaniu tylu km lub robi remont wieeeeelu podzespołów i nie tylko turbiny czy czyszczenie EGR....:D
Tak ,więc reasumując z takiego CHIP-TUNINGU (jesli prowadzimy GŁOWĄ) jest więcej zalet niż wad....Frajda przy wyprzedzaniu i ciut mniejsze spalanie jeśli jeździmy tak jak przed modyfikacją softu...Nie trzeba naciskać tak mocno na gaz żeby się rozpędzić ,a co za tym idzie nie ma przepałów...i ciut miej spala....
Przeważnie gdy ktoś modyfikuje soft w ECU to nie bardzo zwraca uwagę na siłę nacisku na pedał gazu ,więc w praktyce SPALAJĄ TAK SAMO ...
Mi np w JUMPERku (automat) udało się zejść z 11l na 9l spalania po zmianie softu i to jest fakt,ale nie wierzcie w mity ,ze komuś auto paliło 6 ,a po tuninu np 4.5 bo to nie wykonalne zwłaszcza przy małych pojemnosciach>:D:D:D

pozdrawiam Krzysiek