Strona 1 z 2

dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 08:15
przez andreas
Witam czy istnieje jakiś sposób na wymianę hamulca ręcznego? Czy fabryczny da się skrócić?
Moim zdaniem jest trochę za długi :/ przez to żaden schowek (własnej konstrukcji nawet) nie wchodzi w grę...
Szukałem na allegro lecz są tylko same końcówki poprawiające walor estetyczny, nie wiem nawet jak zdemontować ta końcówkę z przyciskiem do zwalniania ręcznego. Jedyne co przychodzi mi do głowy to jak kolega z forum zastąpienie tej czarnej badziewnej plastikowej zasłony na jakąś skórę :) fajnie też gdyby dało się zrobić delikatne podświetlenie.
Co o tym wszystkim myślicie i jakie jest Wasze zdanie.

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 10:35
przez Szumak
Kolego, widzę, że jesteś pełen werwy i ochoty do tuningowej roboty. Nie zapomnij o fotorelacji, bo lubimy pooglądać efekty i fajnie by było też zobaczyć krok po kroku co i jak robiłeś by efekt uzyskać :)
Powodzenia! Wszystko się da zrobić jeśli tylko starcza samozaparcia i nie ma się 2x'lewa ręka'.

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 14:28
przez andreas
Boję się używać słowa tuning, dlatego może zostanę przy "kosmetycznych" zmianach. Wszystkie zdjęcia zamieszczę w dziale mój kangoo po skończonym "tJuningu". Na chwilę obecną mam jakieś 30 zdjęć ;)

Kminie nad tym ręcznym i nie wiem jak go okiełznać. Wyciągnę chyba całe fotele i zobaczę co da się zrobić.
Na samym końcu będę podłączał sprzęt audio.
1. Jak wykręcić ręczny (od czego zacząć)
2. Jak na sztywno zamocować tubę pod dachem za głową kierowcy :) bo w innym miejscu będzie mi to utrudniało pracę zawodową.

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: poniedziałek, 30 maja 2011, 08:29
przez Lucass
1. Od zwolnienia (odkręcenia) cięgła. Niestety tu przydaje się kanał.
viewtopic.php?f=77&t=2669&p=29918#p29918
Podejrzewam, że potem trzeba będzie powalczyć z gumową wykładziną na tunelu.
2. Do wzmocnień poprzecznych dachu. W osobówkach są tam gwintowane otwory. W blaszaku pewnie trzeba je będzie zrobić.
Tylko może najpierw wypróbuj czy z tubą tuż za uszami w ogóle da się jeździć...

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: poniedziałek, 30 maja 2011, 08:42
przez Szumak
Lucass napisał(a):Tylko może najpierw wypróbuj czy z tubą tuż za uszami w ogóle da się jeździć...

No i jeszcze trzeba przemyśleć sprawę tak, by mieć szansę przeżycia ewentualnego wypadku.

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: poniedziałek, 30 maja 2011, 11:09
przez andreas
Tuba waży 20 KG :) ale przegroda będzie -to stalowa rama i na to blacha ryflowana 2mm, powinno być ok.
Wiem ,że tuba najlepiej brzmi na podłodze ale w moim przypadku to skrajna ostateczność :) faktycznie muszę najpierw sprawdzić działanie a potem brać się do montażu.
Co do gumowej wykładziny chce ją wywalić jest ochydnie brzydka!

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: poniedziałek, 30 maja 2011, 20:57
przez Masaccio
Ta gumowa wykładzina ma też swoje zalety. Jak coś się wyleje, to łatwo wyczyścić :) W ostatnich wypustach kangoo (chyba od 2005) były wykładziny materiałowe, może da się w miarę tanio na allegro trafić.

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: poniedziałek, 30 maja 2011, 21:14
przez Marek_Bielsko
Masaccio napisał(a): W ostatnich wypustach kangoo (chyba od 2005) były wykładziny materiałowe, może da się w miarę tanio na allegro trafić.


Taki z tego materiał, że wycieraczkę do butów przed wejściem do mieszkania mam ze szlachetniejszej tkaniny. ;)
To jest coś w stylu trochę lepszego filcu :lol:

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: poniedziałek, 30 maja 2011, 21:47
przez andreas
No to chyba nic nie pozostaje tylko ewentualnie pod nią wygłuszyć blachę; coś wykombinuje z ręcznym i z tym miejscem między fotelami strasznie go dużo i marnuje się nie potrzebnie i strasznie zaśmieca (ciężko się potem sprząta -wąskie powierzchnie)

Re: dźwignia hamulca ręcznego

PostNapisane: wtorek, 31 maja 2011, 07:42
przez Lucass
Wygłuszanie pod wykładziną mija się z celem. Ona ma podbitkę w postaci ~2 cm gąbki.