Strona 1 z 1

F8Q/F8Q eco

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2003, 13:10
przez RAPczyn
Jezeli posiadasz Kangoo z silnikiem F8Q (1.9D) a chcesz miac troche mniej niz 21sec. do 100km/h to czytaj dalej. 1. Na pierwszy ogien idzie katalizator, wybijamy wklad porcelanowy i wspawujemy rure w srodek katalizatora (mozemy wyciac kata. i wspaywac go tylko na przeglady, ja tak robilem). 2. EGR - zawor recylkulacji spalin - miesci sie pod plastikowa obudowa filtra powietrza, wyglada jak spodek (UFO) z podlaczonym podcisnieniem to pod cisnienie nalezy odlaczyc. 3. Filtr powietrza - kupujem stozek dowolnej firmy, jedziemy do firmy ktora zajmuje sie dorabianiem roznych rzeczy z plastiku niech nam zrobia pudelko w ktorym zamkniemy stozek. Kupijemy tzw. bass reflex 80mm w jakims sklepie ze sprzetem audio, potrzebna nam jeszcze rura flex 80mm(aluminiowa elastyczna). W pudelku robimy 2 dziury, jedna na dolot zimnego powietrz z pod maski, drugi na polaczenie orginalnego doloty na ktorym montujemy stozek (ktory jest w podelku). montujemy wszystko do kupy, wywalamy papirowy filtr i mozemy cieszyc sie 10% wzrostem predkosci maksymalnych na poszegolnych biegach (moze poza 5-ą gdzie w gre wchoda bardzo znaczne opory aerodynamiczne). Gratujule tym ktorzy doczytali do koncza i informuje,ze sprawdzilem emiprycznie wyzej podane zalecenia na swoim samochodzie :P .

Lublin 3 4CT90-1
Bylo Kangoo F8Q eco
http://www.rapczyn.prv.pl <--Kangoo
http://www.duel.com.pl <-- Kolektory sloneczne

PostNapisane: środa, 4 lutego 2004, 14:55
przez drewniaq
Hmm. A co sadzisz o montowaniu magnetyzerow w celu oszczednosci paliwa i wzroscie ok 10 % monetu i mocy. Bujda to czy jest w tym ziarno prawdy?

PostNapisane: piątek, 6 lutego 2004, 17:44
przez RAPczyn
drewniaq napisał(a):Hmm. A co sadzisz o montowaniu magnetyzerow w celu oszczednosci paliwa i wzroscie ok 10 % monetu i mocy. Bujda to czy jest w tym ziarno prawdy?


Jesli mowa o magnetyzerach to wierze, ze wplywaja pozytywnie na ekologie ale napewno niema 10% wzrosu mocy ani momentu obrotowego (chyba, ze sa to warunki laboratoryjne). 10% to mozna w benzynie osiagnac zmiana oprogramowania (1250PLN dla 8V jednostki) ale nie magnrtyzerem (100-350PLN). Pozatym ON jest gestrzy niz benzyna wiec trudniej go "zmodyfikowac magnetycznie"

Kidey jest oszczednosc paliwa? Wtedy gdy osiagamy ta sama moc przy nizszych predkoscich obrotowych. Azeby to osiagnac trzeba zabrac sie za przynajmnie glowice.