Strona 11 z 13

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 16:33
przez a-kwiaty
W sumie jest to ciekawe bo spece od klim wyraznie mowia zeby agregatu nie odpalac ponizej -20stC bo olej jest za gesty.

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 16:51
przez Marek_Bielsko
Generalnie każdej klimy trzeba używać cały rok, przynajmniej raz na jakiś czas (tydzień) włączyć na chwilę. Przy klimatroniku nie włączy się poniżej około 5-6 stopni Celsjusza. Trzeba wtedy odpalać ją w garażu lub na parkingu podziemnym w centrum handlowym. Przy manualnej może też się nie włączy, ale nie wiem czy tam jest to aż tak 'mądrze' rozwiązane.
W zimie (i nie tylko), klima to sposób numer 1 na odparowanie szyb i osuszenie wnętrza. :)

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 17:02
przez a-kwiaty
Marek_Bielsko napisał(a):Generalnie każdej Przy klimatroniku nie włączy się poniżej około 5-6 stopni Celsjusza. Trzeba wtedy odpalać ją w garażu lub na parkingu podziemnym w centrum handlowym. :)
bzdura, to jak w zimie odparowujesz szyby?

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 17:06
przez Marek_Bielsko
Jaka jest definicja zimy? ;)

Nie mam klimatronika i nigdy nie miałem. Na TVN turbo mówili, że się nie włączy.

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 17:10
przez skarb
Trkam napisał(a):mam jeszcze pytania do Skarba: tak jak zasugerowałeś zasłoniłem cała chłodnice i faktycznie jest duża poprawa. mam tylko pytanie czy należy zasłonić wszystkie chłodnice ?( 1.5 dci czyli intercooler i chłodnice klimatyzacji) bo narazie zasłoniłem całą powierzchnie za zderzakiem a przed chłodnicą, zrobiłem to kawałkiem plexi który wsunołem od dołu po wcześniejszym odkręceniu osłony zderzaka. z góry dziękuje za odpowiedz, choć wiem że nie ten dział :)


Jak robi się 0 C to zasłaniam dół.

Jak robi się około -5C to zasłaniam górę - czyli nad tablicą rejestracyjną.

Nie zauważyłem coby auto się jakoś dusiło lub dławiło albo gorzej jechało z powodu zasłonięcia wlotu intercoolera.

Powiem więcej - jak zasłonisz wszystkie dziury to przy -5 c będzie zdecydowanie lepiej jeździło niż zasłaniając tylko dół lub górę.

Sprawdź- zawsze możesz odsłonić.

I tak powietrze dostaje się do intercoolera od spodu od strony kół.

W starym kangoorku też jak się zasłoni wszystko to lepiej jeździ.

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 17:41
przez lam3r
A nie wiem czemu założyłem, że chodzi o automatyczną.

Przy okazji, obruszyli się swego czasu w Renault Polska gdy zapytałem (via mail) czy auto posiada klimatronik... zaznaczam, że nie użyłem słowa "CLIMAtronic", a "klimatronik";-)

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: środa, 23 listopada 2011, 10:03
przez Trkam
dzięki za odpowiedz Skarb( właśnie o taką konkretna odpowiedz mi chodziło,od osoby która miała do czynienia z tym modelem ), aktułalnie tak jak napisałem mam zasłoniętą cała powierzchnię i tak jak napisałeś nie ma to wpływy na osiągi czy jakiekolwiek dławienie więc narazie tak zostaje. Jedno zauważyłem że dużo dużo szybciej łapie temperaturę właściwą i z tego faktu jestem bardzo zadowolony, i napewno silniczek też lubi jak ma szybciej odpowiednią temperaturę :) dzięki wielkie za odpowiedz i jak będę miał jakieś wiadomości z przeprowadzonych obserwacji to będę się nimi dzielił z Wami :)

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: środa, 23 listopada 2011, 12:02
przez kacper42
Z ogrzewaniem auta jest rzeczywiście problem w 1,5 dci 85km.
Czy zasłonięcie chłodnicy wpłynie znacząco na wynik spalania.Obecnie komp wskazuje mi średnie spalanie 6,9 w mieście.'
Jak było cieplej wskazywał 6,4.Są to wyniki ,których nie resetuję po każdym tankowaniu , tylko narastająco się modyfikują.
Szczerze to nie wiem w której części jest która chłodnica od czego.Nie podglądałem i czekam na gotowca od Was.
Spróbuję zasłonić i podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 23:04
przez ep08
Marek_Bielsko napisał(a):Przy klimatroniku nie włączy się poniżej około 5-6 stopni Celsjusza. Trzeba wtedy odpalać ją w garażu lub na parkingu podziemnym w centrum handlowym.


Zalezy od modelu:
W S3, L3 i M3 granica jest 0 stopni C (dokladnie -0.5C), ale juz w L2 jest 7C,

Jak jest w K2??
Biorac pod uwage taki sam system jak w S2 i M2, bedzie podobnie jak tam.

Oczywiscie mowimy o klimie automatycznej, ale i tam da sie wymusic dzialanie klimy na mrozie.

Pozdrawiam

Re: Problemy z temepraturą silnika oraz dogrzaniem wnętrza?

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 15:55
przez armata
Ja też zasłoniłem całość i widzę, że dużo szybciej się rozgrzewa. Mam tylko trochę obawy o turbinkę.