Strona 1 z 2

"ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: niedziela, 19 września 2010, 10:48
przez lam3r
Hej,

trafiłem ostatnio do mechanika (poleconego przez Haku) i usłyszałem komentarz jak w temacie. Na moje pytanie co ma na myśli, bo o silnikach diesel w Kangoo za dużo dobrego nie słyszałem, dowiedziałem się że "bo to właściwie silnik Siemensa". Jak później doprecyzował, osprzęt został przez nich zaprojektowany i chyba wykonany.
Jakieś potwierdzenie bądź zaprzeczenie?

Przy okazji, olej w skrzyni mam wymieniać nie rzadziej niż co 60k jego nazwę... ale nie pamiętam:-D

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: niedziela, 19 września 2010, 11:08
przez Marek_Bielsko
Z moich informacji wynika, że w starym kangoo był osprzęt (a na 100% komputer Delphi), a w nowym Siemens. Nie wiem czy w każdym, ale w starym dCi 65 i 82, a w nowym 105KM. Tyle wiem na 100%.

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: niedziela, 19 września 2010, 11:37
przez Masaccio
W starym dCi były chyba dwie wersje, Delphi i Bosch.

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: niedziela, 19 września 2010, 11:44
przez lam3r
A jak w kwestii oleju do skrzyni?

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: niedziela, 19 września 2010, 11:49
przez Marek_Bielsko
Masaccio napisał(a):W starym dCi były chyba dwie wersje, Delphi i Bosch.


Bo to delphi to była mega lipa. Więc może w moim 2006 jest już bosch. Głównie mi o wtryski by chodziło.

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: niedziela, 19 września 2010, 12:23
przez Masaccio
W starszych rocznikach już były dwie wersje.

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: środa, 22 września 2010, 22:12
przez a-kwiaty
Z opinii wiekszosci warsztatow "oleju w skrzyni sie nie wymienia"
Ja w chyba kazdym z uzywanych aut zmienialem od razu po zakupie lub przy przebiegu 80kkm.
Koszt nie jest wielki a czy jest to oplacalne samemu trzeba ocenic. Na pewno warto sprawdzic stan.

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: czwartek, 23 września 2010, 07:11
przez Szumak
a-kwiaty napisał(a):Z opinii wiekszosci warsztatow "oleju w skrzyni sie nie wymienia"

A z opinii konstruktorów tych skrzyń: olej usuwa opiłki powstające w skutek tarcia na powierzchniach ewolwentowych i bieżniach łożysk. Czym więcej tych opiłków krąży w układzie smarowania tym szybsze zużycie elementów. I druga sprawa: olej starzeje się tracąc swoje właściwości co powoduje szybsze tworzenie opiłków z efektem jak wyżej.
I trzecia sprawa: oceniając stan oleju można przewidzieć, że dzieje się coś niedobrego czego jeszcze wyraźnie nie słychać.

Oczywiście bardziej opłaca się wymienić skrzynię co ~200kkm niż olej co 90kkm ;)

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 21:14
przez buczerob
Z tą wymianą oleju w skrzyni biegów bym uważał. W moim pierwszym tak zrobiłem i żałowałem, bo skrzynia zaczęła głośno pracować. Po fakcie dowiedziałem się, że nie należy wymieniać tylko kontrolować poziom oleju, ewentualnie uzupełniać. I tak do remontu czy naprawy skrzyni biegów. Było to w Fordzie Fiesta XR2 1982r. Nie wiem jak to wytłumaczyć może wymieniony olej był źle dobrany, albo nowy olej bądź, co bądź do starej skrzyni nie pasuje. Po tym miałem wiele aut w których nie wymieniałem w skrzyniach biegu oleju i pracowały bez zarzutu. Najważniejszy w/g mnie jest dobry olej w silniku i na czas wymieniony oczywiście z filtrem. W moim Kangoo 1.5 dci mam już 212 tyś km i nie miałem żadnych problemów z tym autem. Silnik uważam, że jest jednym z lepszych diesli jakie dotychczas miałem okazję używać. Jest ekonomiczny, zrywny pali na dotyk i nie trzeba chechłać jak w starym VW. Te 80KM w dzisiejszych czasach mi wystarcza i tak nie ma gdzie się rozpędzić. Z łezką w oku wspominam pierwsze auto i puste drogi na których można było pośmigać.

Re: "ma Pan tu bardzo dobry silnik"

PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2012, 16:51
przez agnas
Masaccio napisał(a):W starszych rocznikach już były dwie wersje.


W Kangoo 1 z 2002r wersja Helios są wtryski Delphi czy Bosch?
Po czym można to poznać?