Strona 1 z 2
Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
poniedziałek, 4 lipca 2011, 15:06
przez ruto25
Nie wiem czy ktoś to zauważył, ale można wymienić ten filtr (dwa filtry ) na dole od strony kierowcy. Jest tam zaślepka po wyjęciu której mamy dostęp do jednego z filtrów. Różnica między wymianą od strony pasażera polega jedynie na tym, że od strony pasażera mamy dostęp do górnego filtra i po usunięciu filtrów zanieczyszczonych jak wkładamy nowe to pierwszy swobodnie opada i robi miejsce na drugi, ale trzeba rozkręcić schowek. Natomiast po stronie kierowcy jest dostęp do dolnego filtra i jak chcemy włożyć drugi to pierwszy trzeba unieść. Ni ejest to nie możliwe ja tak zrobiłem i obeszło sie bez zbędnego rozkręcania. Mam nadzieję, że komuś pomogę i zaoszczędzę troche czasu.
Przymierzam się do wymiany filtra kabinowego to postaram się załączyć sprawozdanie ze zdjęciami.
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
poniedziałek, 4 lipca 2011, 17:30
przez MZ_MZ
Czekamy na foto.
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
wtorek, 5 lipca 2011, 19:51
przez ruto25
Foto jak najbardziej będzie. Nawet sprawdzałem czy nie pomyliłem się, ale nie. Dzisiaj potwierdziłem, że zaślepka jest na miejscu. Znajduje się po lewej stronie tunela przy pedale gazu.
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
środa, 6 lipca 2011, 21:20
przez benski
No to czekamy, czekamy. Łapki zacieramy.
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
poniedziałek, 11 lipca 2011, 11:24
przez kacper42
zaślepka(prostokątna) jest z lewej i prawej,potwierdzam.Sam wymieniałem filtr ale od strony schowka.Po wyjęciu starych filtrów oczyściłem komorę z liści i innych śmieci.Poskładałem i już.Porada - zdejmijcie zaślepkę przed wyjmowaniem filtrów i włączcie wentylator na maksa.U mnie wyleciało pełno brudu( zeschnięte liście ,igły i inne).Powtórzcie to z każdej strony.Ja zrobiłem to( wczoraj) tylko od strony pedałów i to dopiero po wspomnianej już wymianie filtrów i czyszczeniu od strony schowka.Widać moje czyszczenie było niedokładne.Można to robić częściej niż przy wymianie filtrów.Cała operacja to 3 minuty i trochę chęci.
Z każdej strony da się wyjąć te zaślepki bez żadnego demontażu innych elementów.Przypuszczam,że i filtry da się wymienić od strony pedałów jak wspomniał kolega.Nie robiłem tego dlatego przypuszczam, choć ja na pewno wcisnę je od tej właśnie strony przy następnej wymianie.Za filtr(2 szt w zestawie) purfluxa zapłaciłem 50 zł brutto.
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
wtorek, 12 lipca 2011, 13:07
przez ruto25
Dzisiaj dopiero zabieram się za wymianę filtra kabinowego i jak obiecałem zrobię foto relację z tego przedsięwzięcia dla innych użytkowników.
I mam nadzieję, żę to zakończy definitywnie sprawę odnośnie wymiany tego elementu.
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
wtorek, 12 lipca 2011, 18:51
przez ruto25
Tak jak obiecałem załączam instrukcje wymiany filtra kabinowego ze zdjęciami.
Gdyby ktoś miał jakieś uwagi to z chęcią wysłucham i można wtedy poprawić.
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
wtorek, 12 lipca 2011, 20:46
przez ticky
ruto25 napisał(a):Tak jak obiecałem załączam instrukcje wymiany filtra kabinowego ze zdjęciami.
Gdyby ktoś miał jakieś uwagi to z chęcią wysłucham i można wtedy poprawić.
wymfiltrkabin.pdf
Podziękował
Na pewno się przyda przy wymianie
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
piątek, 30 września 2011, 20:31
przez KUBA
Filtr można wymienić także od strony pasażera, dojście jest chyba łatwiejsze i zaślepka (taka sama jak na zdjęciach) jest od górnego filtra. Pozwala to włożyć najpierw dolny filtr, a potem górny bez problemów. Jednak gimnastyka z dostaniem się pod plastiki dla kogoś o większych gabarytach to przednia zabawa.
Re: Wymiana filtra kabinowego (pyłkowego).
Napisane:
czwartek, 21 czerwca 2012, 18:08
przez docent161
Ci co zdecydowali się na samo- wymianę ; uzbroić się w cierpliwość i zażyć sobie coś na uspokojenie . Filtry trzeba wyciągać od strony pedałów ( najlepiej obydwa pedały odkręcić ), a wkładać od strony pasażera jeszcze ciekawostka o której zapomnieliście !!! filtry połączone są łącznikiem plastikowym typ H który opada podczas demontażu i trzeba go włożyć między filtry podczas zakładania !!! inaczej będzie pobierał lewe powietrze .
P.s. Trzeba mieć żabę w głowie żeby w tym miejscu zaprojektować wymianę filtra
ach żebym ja spotkał się z inżynierem co to zaprojektował to .......