Czyli auto jest gorzej smarowane..
To ja poważnie radzę się każdemu zastanowić zanim zastosuje taką "poradę" w swoim autku
Co do częstotliwości wymian oleju.
Olej pełni w silniku dwie główne role:
smaruje
i usuwa resztki procesu spalania paliwa
Sadze i różne takie - głownie pochodne węglowe i co za tym idzie: twarde
Dla formalności: diament to węgiel obrobiony termicznie

Innymi słowami: cholerstwo potrafi być twarde.
Olej w swoim obiegu zbiera "toto" i transportuje do filtra.
Ciśnienie oleju jest potrzebne by docierał do wszelkich zakamarków silnka -
spora część obiegu oleju
to tzw smarowanie rozbryzgowe
Potrzebne ciśnienie!
Bo dotrzeć do ściśniętych panewek - też.
Więc dbamy o olej jak cholera.
Stara zasada mówi: oszczędzisz na oleju - dopłacisz w remontach.
Przypomnę też kolegom że ja mówię o swoich silnikach: benzyna; gaz...
Z dieslem jest i n a c z e j !
Co diesel spala i ile w tym węgla - wie każdy co i olej wymieniał i naprawiał...
I każdy co widzi czasem dieselka przed sobą..jak widzi

Benzyna z natury jest czyściejsza - mniej pozostałości po spalanym węglu
A w gazie jeszcze mniej!
W podsumowaniu:
namawiam do stosowania jak najlepszych olejów
i - uważam
że im wyższej klasy olej (semi czy syntetyk - to mam na mysli!)
tym dłużej wytrzymuje nie tracąc swoich właściwości s m a r n y c h .
Zaś za oczyszczanie z cząstek węgla odpowiada f i l t r i jego jakość.
Pozdrawiam
