Temat z gazem nie jest taki prosty. Do drugiej Xsary zakładałem gaz samodzielnie trochę pytałem wcześniej trochę czytałem po forach.
Moim zdaniem do prostego silnika bez turbin, ośmiu cylindrów, zmiennych faz itp:
Elektronika - co by to nie było to obecnie jest na tyle zaawansowane technicznie i nowoczesne że spełni wymagania (ja kupiłem używany AGC- prosty ale nie zawodny)
Parownik - tutaj zazwyczaj jest tak że od mocy silnika podawanej przez producenta trzeba odjąć od 30-50 % to jest faktyczna moc jaką moze obsłużyć parownik. (ja kupiłem lowato - prostota i niezawodność)
Butla - to indywidualna sprawa gdzie i jaka.
Elektrozawór z filtrem - dobry pod względem przepustowości zamontowany tak żeby bez problemu wymieniać filtr (gaz mamy brudny- grafit)(ja kupiłem lowato)
Wtryskiwacze- na wtryski można wydać majątek ale można też nie szaleć i np. kupić coś tańszego i wymienić po ok 100k km (ja kupiłem REG OMVL po pozytywnych doświadczeniach w picasso)
Koszt około 700 zł + moja robota
Zestaw tego typu nowy z gwarancjami i papierami zamyka się w 1k zł. Reszta to montaż i strojenie.
Montaż zrobiłem sam. Pierwszy raz coś takiego działałem, więc dwie dniówki zeszło. Znajomy w zakładzie montujący instalacje przejrzał wszystko, posprawdzał i wystawił dokumenty.
Strojenie instalacji: interfejs z alle.. 80 zł i łącznie kilka godzin zabawy. Nie święci garnki lepą !!
Xsara 1,8 90 KM pali 8-9 l/100km przejechane ok 50k km
Xsara Picasso 1,8 115 KM pali 8-10 l/100km przejechane ok 80 k km
To jest moja i tylko moja opinia na ten temat