Strona 1 z 1

jakie lpg

PostNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 21:22
przez vetsandomierz
Witam wszystkich. proszę o podpowiedzi jakie instalacje macie zamontowane w kangórkach II. w starym egzemnplarzu mam staga do silniczka 1.2.16v. przeleciał 170tys na gazie bez problemu. obecnie w nowym nabytku 1.6. z 2012 roku w 3 warsztatach polecają trzy różne instalacje. od staga, staga premium, lovato , brc. ... no i głupi jestem na którą się zdecydować. jeśli możecie podzielić się swoimi doświadczeniami proszę o info..

Re: jakie lpg

PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 12:44
przez Lucass
Mam ten sam silnik, co prawda w starym skoczku. Jednak nie sądzę by różnił się on aż tak bardzo od silnika w nowym. Sam mam instalację bardzo toporną (jak się kiedyś dowiedziałem) firmy AGC, ale przejechałem już na niej ponad 100 kkm praktycznie tylko wymieniając filtry i nie narzekając na zużycie ~8,2 - 8,6/100km. (stosując zasady eco, schodzę w trasie poniżej 8,0)
Instalatorzy zwykle polecają to co mają najdroższego - wiadomo. Pamiętaj, że im coś bardziej skomplikowane, delikatne i elektroniczne, tym bardziej jest podatne na uszkodzenia i tym naprawa będzie droższa. A co za tym idzie iluzoryczna oszczędność na zużyciu gazu zostanie zjedzona ze sporym naddatkiem przez koszty eksploatacji i serwisowania samej instalacji.

Re: jakie lpg

PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 21:02
przez wareks
W moim poprzednim autku pewna znana w naszej okolicy firma zainstalowała urządzenia pochodzące od firmy LOVATO. Przynajmniej o tym świadczyły dokumenty.
Jak się później okazało była to składanka wielu różnych elementów, które mimo wielu godzin spędzonych na wizytach w serwisie i przeróżnych zabiegach ni jak nie chciały ze sobą współpracować. Nauczony doświadczeniem dla nowego Kangoo wybrałem inną firmę instalacyjną. Mój wybór padł na BRC z uwagi na przyzwoity serwis i odległość od mojego miejsca zamieszkania. Zestaw zamontowany pochodzi raczej z tej niższej półki, nic specjalnego. Jak na chwile obecną nie mam większych uwag co do działania systemu. No morze mógłby trochę mniej spalać bo 12l w jeździe miejskiej to tak średnio. Mam przejechane na "gazie" około 40 tyś km i jedyną usterka był niewielki wyciek płynu chłodniczego szybko i sprawnie usunięty jeszcze w ramach gwarancji.
Jednak kilak dni temu miałem przypadek gdy byłem zmuszony ostro wdeptać pedał gazu silnik się na moment "zadławił" wydaje mi się jednak, że w tym wypadku wymiana filtra lub regulacja powinna pomóc.

Re: jakie lpg

PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 22:28
przez bogdan02
Temat z gazem nie jest taki prosty. Do drugiej Xsary zakładałem gaz samodzielnie trochę pytałem wcześniej trochę czytałem po forach.
Moim zdaniem do prostego silnika bez turbin, ośmiu cylindrów, zmiennych faz itp:
Elektronika - co by to nie było to obecnie jest na tyle zaawansowane technicznie i nowoczesne że spełni wymagania (ja kupiłem używany AGC- prosty ale nie zawodny)
Parownik - tutaj zazwyczaj jest tak że od mocy silnika podawanej przez producenta trzeba odjąć od 30-50 % to jest faktyczna moc jaką moze obsłużyć parownik. (ja kupiłem lowato - prostota i niezawodność)
Butla - to indywidualna sprawa gdzie i jaka.
Elektrozawór z filtrem - dobry pod względem przepustowości zamontowany tak żeby bez problemu wymieniać filtr (gaz mamy brudny- grafit)(ja kupiłem lowato)
Wtryskiwacze- na wtryski można wydać majątek ale można też nie szaleć i np. kupić coś tańszego i wymienić po ok 100k km (ja kupiłem REG OMVL po pozytywnych doświadczeniach w picasso)

Koszt około 700 zł + moja robota :D

Zestaw tego typu nowy z gwarancjami i papierami zamyka się w 1k zł. Reszta to montaż i strojenie.

Montaż zrobiłem sam. Pierwszy raz coś takiego działałem, więc dwie dniówki zeszło. Znajomy w zakładzie montujący instalacje przejrzał wszystko, posprawdzał i wystawił dokumenty.
Strojenie instalacji: interfejs z alle.. 80 zł i łącznie kilka godzin zabawy. Nie święci garnki lepą !!
Xsara 1,8 90 KM pali 8-9 l/100km przejechane ok 50k km
Xsara Picasso 1,8 115 KM pali 8-10 l/100km przejechane ok 80 k km

To jest moja i tylko moja opinia na ten temat

Re: jakie lpg

PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 23:09
przez bogdan02
Sorki bo edytować już nie mogłem.
w 3 warsztatach polecają trzy różne instalacje. od staga, staga premium, lovato , brc


Każda sroczka swój ogonek chwali. To na czym jest najlepsza kasa jest polecane. Im droższa instalacja tym większa przebitka.

Wybierz sobie komponenty i każ to wycenić w różnych zakładach.
Np:
Elektronika= STAG 4 450
Wtryski -REG OMVL 150
Reduktor + zawór- LOVATO RG92 200
Butla pod samochód -630/200 45L 300 może wejdzie większa tego niewiem.
Wielozawór Tomasetto 150
Reszta -węże przewody itp. 100
Robocizna ???
Moim skromnym zdaniem taki zestaw styka.

Re: jakie lpg

PostNapisane: środa, 6 lutego 2013, 13:07
przez vetsandomierz
dziękuję za odpowiedzi.. na lpg jeżdzę od prawie 15 lat. przerzucone juz 5 autek.. moje pytanie dotyczyło bardziej zestawów jakie panowie macie i jak się one spisują.. bo tak jak zauważyliście, każdy warsztat swoje chwali i ma swoją politykę. jeszcze raz dziękuję

Re: jakie lpg

PostNapisane: piątek, 8 lutego 2013, 21:29
przez Szumak
Ja stawiam na STAGa, dobra polska konstrukcja, darmowe oprogramowanie i niezłe wsparcie merytoryczne, duże możliwości konfiguracji. Współpracuje z prawie każdym osprzętem. Przelatałem na tym komputerze już 120k i jeździ nadal od dawna już bezobsługowo. Interfejs kosztuje niewiele, konfiguracji można się nauczyć korzystając z wiadomości z forum oraz własnych obserwacji.

Re: jakie lpg

PostNapisane: sobota, 9 lutego 2013, 15:28
przez dostawca
Mam ten sam silnik tylko w starszym i będę w tym miesiącu właśnie montował STAGA 4kę :)