przez kefe sobota, 4 lutego 2017, 14:16
witam,
przeczytałem temat i myślę,że coś jeszcze dopowiem w tej sprawie.Ja osobiście nie narzekałem na krótkie biegi w moim 1.6 16v ,ale przy 220tys. umarła mi skrzynia,najpierw 5-tka zaczęła szemrać,a potem z dnia na dzień - brak 2-ki itd.Na 3-ce dojechałem do mechanika.Krótka diagnoza,zakup używanej i teraz jeżdżę na używanej skrzyni.No właśnie tutaj muszę wyjaśnić po co zabieram w ogóle głos.Ta używana skrzynia chociaż miała wszystkie numery takie same - sprawdzaliśmy - pochodziła od 1.5 dci czyli od diesla.Różnica była w liczbie zębów na 5-tym biegu , w dieslowskim był 1 ząb więcej.Po obliczeniach teoretycznie powinien mniej palić na 100km, przejechałem już ok 2 tys na tej wymienionej skrzyni i co stwierdzam- auto jest bardziej mułowate jeżeli chodzi o 5ty bieg, na 4ce za to można je bujnąć o wiele wiecej niż na starej oryginalnej skrzyni.Osobiście bardziej mi odpowiadały stare przełożenia bowiem na 5ce auto żwawo jeszcze przyspieszało,a teraz trzeba brać poprawkę.Fakt silnik kręci na obrotach ,jakieś 300-500 mniej ,ale co do zużycia paliwa to szału nie ma.
aha ciekawa była diagnoza mechanika - skrzynię rozdęło od środka , nie wiem za chiny co to oznacza, oglądałem ją nic nie widać było,normalna sucha i tyle. Przyczyna awarii - przebieg i sugestia ,że te skrzynie były montowane takie same do wszystkich benzyniaków, a moce były różne. 1,6 16v jako najmocniejszy zajeżdżał skrzynię najszybciej......ale to tylko teoretyka mechanika
pozdrawiam wszystkich
Kangoo 1,6 16V,privilege yellow,relingi,skóra,klima,webasto,230tys