przez Arkadek niedziela, 11 stycznia 2015, 10:11
Zastanawiam sie, czy ta czestsza wymiana oleju ma rzeczywiscie az tak duze znaczenie i czy olej po 20 tys stawia wiekszy opor i smaruje gorzej niz olej po 15tys.Slyszeliscie zapewne opinie, ze tak naprawde nie trzeba wymieniac oleju. Powiedzial to ktos z rafineri Schella w Holandi jak odchodzil na emeryture, stwierdzil nawet, ze to oszustwo. Byl to ktos wazny z tej branzy ale nie pamietam nazwiska. Sam wymieniam olej regularnie co 15tys. w moim dci ale tylko ze wzgledu na turbo i dlatego, ze to lubie. Mysle, ze duzo wieksze znaczenie ma sama konstrukcja panewki i silnika a jesli chodzi o olej to jego jakosc- klasa ma wiekszy wplyw niz czestotliwosc jego wymiany. Czesto czytamy na forum "jaki olej do mojego itd." Rozne dziwne miom zdaniem opinie i teorie kraza wsrod ludzi, np.po takim przebiegu to taki a pozniej inny i itd. Producent przewidzial i informuje jaki olej jest odpowiedni dla danej jednostki i tego nalezy sie trzymac. Zuzycie silnika, zanieczyszczenie oleju to temat zlozony i wiele czynnikow nalezy wziac tutaj pod uwage. Nie pomoglem tutaj koledze z przekrecona panewka ale niektore wypowiedzi o tym jak to probowal zaoszczedzic na oleju wydaja mi sie niesluszne. Mozliwe, ze wymienial olej gdzies tam w warsztacie albo serwisie ale w silniku bylo cos innego, niz to, za co placil.
Arkadek
Fajowa Renata 1.9D, 1998