Komputer - reakcja na mróz

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez Marek_Bielsko czwartek, 26 stycznia 2017, 17:51

Filtr oleju przy każdym oleju. Paliwa, powietrza i kabinowy co 3 oleje ;)
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2019
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez Lucass piątek, 27 stycznia 2017, 13:10

czarek0402 napisał(a):Po prostu spada przepływ oleju, po części wzrasta ciśnienie oleju. Popytajcie hydraulików olejowych, nie wodnych. ;)

No chyba jednak nie bardzo. Strefa podwyższonego ciśnienia jest pomiędzy pompą a filtrem. Za filtrem, na magistrali olejowej raczej wtedy spada.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez czarek0402 piątek, 27 stycznia 2017, 15:05

Lucass, dlatego napisałem po części. ;)
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez Podmiejski piątek, 27 stycznia 2017, 17:20

Czyli auto jest gorzej smarowane..
To ja poważnie radzę się każdemu zastanowić zanim zastosuje taką "poradę" w swoim autku

Co do częstotliwości wymian oleju.
Olej pełni w silniku dwie główne role:
smaruje
i usuwa resztki procesu spalania paliwa
Sadze i różne takie - głownie pochodne węglowe i co za tym idzie: twarde
Dla formalności: diament to węgiel obrobiony termicznie :-)
Innymi słowami: cholerstwo potrafi być twarde.
Olej w swoim obiegu zbiera "toto" i transportuje do filtra.
Ciśnienie oleju jest potrzebne by docierał do wszelkich zakamarków silnka -
spora część obiegu oleju
to tzw smarowanie rozbryzgowe
Potrzebne ciśnienie!
Bo dotrzeć do ściśniętych panewek - też.

Więc dbamy o olej jak cholera.
Stara zasada mówi: oszczędzisz na oleju - dopłacisz w remontach.

Przypomnę też kolegom że ja mówię o swoich silnikach: benzyna; gaz...
Z dieslem jest i n a c z e j !
Co diesel spala i ile w tym węgla - wie każdy co i olej wymieniał i naprawiał...
I każdy co widzi czasem dieselka przed sobą..jak widzi :-)
Benzyna z natury jest czyściejsza - mniej pozostałości po spalanym węglu
A w gazie jeszcze mniej!

W podsumowaniu:
namawiam do stosowania jak najlepszych olejów
i - uważam
że im wyższej klasy olej (semi czy syntetyk - to mam na mysli!)
tym dłużej wytrzymuje nie tracąc swoich właściwości s m a r n y c h .
Zaś za oczyszczanie z cząstek węgla odpowiada f i l t r i jego jakość.
Pozdrawiam :-)
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez Lucass piątek, 27 stycznia 2017, 20:16

Polemizował bym z tym, że diament to węgiel po obróbce termicznej. Węgiel po obróbce termicznej to CO2 względnie CO jak tlenu mało.
Specem nie jestem, ale wydaje mi się że do tego by węgiel "zdiamentyzować" potrzeba jeszcze ciśnienia sporo wyższego niż występuje gdziekolwiek w samochodzie.
BTW, gdyby ten proces był tak prosty, to wszyscy bylibyśmy milionerami ;)
No i sadze wbrew temu co piszesz wcale nie są takie twarde. Podobnie jak grafit używany także do smarowania.
A grafit to też węgiel, ale nie pytaj po jakiej obróbce. :lol:
IMHO filtr oleju ma przede wszystkim wyłowić drobiny metalu i nie wpuścić ich tam gdzie stanowią największe zagrożenie - do panewek. Cząsteczki węgla rozpuszczone w oleju są zbyt drobne, by filtr je wyłapał. Bo niby czemu przepracowany olej jest czarny?
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez Podmiejski niedziela, 29 stycznia 2017, 20:07

Dobra...wydawało mi się to co napisałem.
Można wywalić lub olać.
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez IGELpl środa, 1 lutego 2017, 16:40

A mój weteran (423 tys) właśnie wrócił z salonu, z kolejnego przeglądu po 33 tys - o 3 tys. później, niż powinien.
Wymieniony olej, filtry oleju, paliwa i p-pyłkowy.
Do wymiany prawy drążek - to wszystko. Zero uwag o wyciekach, panewkach itp.
Kangoo II Privilege 1,5 dCi 78kW/105KM
Foto obok - mój poprzedni...
Avatar użytkownika
IGELpl
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 18:36

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez ep08 czwartek, 2 lutego 2017, 21:44

No to tylko pogratulować 8-)

A ja się zastanawiałem między Kangurem a Partnerem :?

Mój dopiero 52000km, ale to od maja, więc się nie liczy 8-) :lol:

Pozdrawiam
Peugeot Partner Tepee Outdoor 2016, 1.6 Blue HDi, 120KM

1.5 dCi Helios '07........od małego mój.........niestety... SPRZEDANY 11.03.2011 !!

Szczeniak 3, 2011, 1.5 dCi FAP - sprzedany 09.2012
Avatar użytkownika
ep08
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 367
Dołączył(a): piątek, 3 kwietnia 2009, 00:40
Lokalizacja: Opolskie / D / generalnie po Europie sie szwendam.

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez Mareczek89 piątek, 12 maja 2017, 05:55

Panowie planuje zakup skoczka rocznik 2009 lub 2010 tylko cały czas zastabawiam się czy usunięto mu już choć część usterek z rocznika 2008 z początku produkcji? Mój skoczek rocznik 2002 ma teraz 332K km i już prawie zdechł...może mi ktoś coś doradzić czy brać takie autka czy lepiej nie? Rocznie robię około 24 000 km

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
skoczek rocznik 2002 1.5 DCi z usterkami - do sprzedania
Nowy nabytek kangoo II rok 2009 1.5 DCi KM
Mareczek89
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2012, 08:07
Lokalizacja: Wałbrzych czasem Wrocław

Re: Komputer - reakcja na mróz

Postprzez ep08 piątek, 12 maja 2017, 19:17

O matko.

Pisałem żebyś sobie przeczytał ten wątek, a nie ponawiał x razy to samo pytanie...

Skoro tam nikt nie odpowiedział to tu też nie zrobi, wnioski wyciągnij sobie sam... albo kup coś innego...

Pozdrawiam
Peugeot Partner Tepee Outdoor 2016, 1.6 Blue HDi, 120KM

1.5 dCi Helios '07........od małego mój.........niestety... SPRZEDANY 11.03.2011 !!

Szczeniak 3, 2011, 1.5 dCi FAP - sprzedany 09.2012
Avatar użytkownika
ep08
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 367
Dołączył(a): piątek, 3 kwietnia 2009, 00:40
Lokalizacja: Opolskie / D / generalnie po Europie sie szwendam.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron